Aanrader: bandalettes!

Soms heb je van die uitvindingen waarvan je denkt: WAAROM is dat nooit eerder uitgevonden?! Nou, dat had ik ook bij bandalettes. De wat?? Precies…kijk snel verder!

Als jullie dit lezen lig ik (hoogstwaarschijnlijk) met m’n kont op het strand in Sardinië, te genieten van mijn welverdiende vakantie, maarrrrr ik kon dit niet niet met jullie delen. Dankzij Marg haar artikel kwam ik namelijk bij een briljante uitvinding! Ergens midden juni las ik haar blog over bandalettes. Ik had (achteraf bekeken) wel al plaatjes steeds voorbij zien komen op Instagram, maar later ging dat kwartje pas vallen.

Bandalettes?!? hoor ik je denken, yeah…rrrrright. Nou, ik dacht precies hetzelfde! Ik ga je uitleggen wat dat in hemelsnaam zijn en waarom ik daar zo lyrisch over ben.

Bandalettes zijn elastische banden van stof die je om je bovenbenen kan dragen zodat die niet tegen elkaar aan plakken/schuren als je een rok of jurk draagt! Dat zeg ik…briljant!

2

Ongeacht of je nou breed, smal, klein of groot bent, ik denk dat 90% van de vrouwen hier wel eens (vaak!) last van heeft. Ik in ieder geval wel! Nou had ik altijd een sneaky geheimpje: ik droeg altijd en sportbroekje of zo’n figuur corrigerend broekje onder jurkjes en rokken. Niet omdat ik zo nodig mijn figuur wilde corrigeren, maar omdat daar een mooi lang broekje aan zit. En WARM dat die zijn joh, jonge jonge… Later kwam ik erachter dat zo’n beetje iedereen van mijn vriendinnen dat ook deed haha.

1

De grootste voordelen van bandalettes: ze zijn niet warm en perforeren ook geen ‘streep’ in je buik van het strakke elastiek van die broekjes. Je voelt ze niet als je ze draagt. Je kan normaal naar de wc zonder dat achterlijke gedoe van een broekje, de kanten variant ziet er mooi uit (zelfs babe vond dat), en natuurlijk de hoofd reden: dat je benen niet zo vies plakken en/of schuren.

Na een klein internet onderzoekje waar ik ze wilde kopen kwam ik (net als Marg) terecht bij Enchanted Ik had ze zondagavond besteld en dinsdag ochtend lagen ze in de bus. Dat is nog eens een snelle service!

3

Je wordt gevraagd om je benen op te meten zodat je de juiste maat bandalettes kan kiezen. Ik had natuurlijk precies een tussenmaat. Ze adviseren dat je dan beter een maat kleiner kan kiezen. Ik geloofde dat natuurlijk niet dus ik bestelde twee setjes. Een maat kleiner en een maat groter. Natuurlijk hadden ze gelijk (duh Miriam!) en paste die kleinere maat perfect! Dus mensjes: mocht je ze willen bestellen en je zit met een tussenmaat?! Kies dan de kleinere!

Ik ‘draag’ ze nu sinds halverwege augustus en ik ben nog steeds lyrisch enthousiast. Zoals ik al zei: had veel eerder uitgevonden moeten worden (misschien was dat wel zo, maar ik leef ook soms onder een redelijk grote steen bij dit soort dingen). Dikke vette aanrader dus =D

Eén setje (twee banden) kost bij Enchated € 19,95 euro en de verzendkosten zijn € 3,95 euro. Retour sturen is voor eigen kosten.

En nee, dit is geen gesponsorde blog (I wish!), ik ben hier gewoon heel enthousiast over. Zoals ze zelf al zeiden op het bijgevoegde kaartje: spread the word!

Kende jij ze al??

Liefs!

Geef een reactie

