Dagje uit – Borkum

Dit was leuk zeg! Een dagje uit naar het Duitse eiland Borkum. Ik was er nog nooit geweest, maar ik wil er zeker nog eens heen. Benieuwd geworden!?

Waahhh, wat een toffe dag was dit! Babe, schoonmams en ik gingen begin augustus een dagje uit naar Borkum. Klopt mensjes, dat ligt niet bij de TVTAS eilanden (remember?), maar dat is een eiland van Duitsland. Ik was er nog nooit geweest, maar zeker weten dat ik daar nog eens heen ga! Het was een half uurtje rijden naar de haven en dan ongeveer een uur met de boot. Als je dan op Borkum bent kan je met een treintje naar het centrum, zo leuk! Hieronder laat ik je zien wat daar allemaal voor moois te beleven is.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

De bootreis op de heenweg verliep soepeltjes. Hier waren we aangekomen in de haven en konden we met dit treintje naar het centrum. Er waren meer mensen met het briljante idee om naar Borkum te gaan, dus het was vrij druk!

 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

We liepen door het centrum en overal waren van die kleine schattige (typische eiland) winkeltjes. Maar, we zagen ook deze koe. Waarom die op het balkon van een school stond? Geen idee ;)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Toen je net deze foto bekeek: wat dacht je toen (als eerst) wat het was? Een roer van een boot? Zo ja? dan heb ik je mooi voor de gek kunnen houden (al zou een roer sowieso raar zijn want je hebt dan geen uitzicht waar je naar toe zou varen haha). Het is de kroonluchter in het houten kerkje, van onderen gefotografeerd.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

‘En hierrrrr gaan we heen’. Ik houd echt van dat eiland gevoel, heel dorps en vol sfeer. Daar horen deze mooie huisjes ook bij.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Arghhh, weet iemand hoe deze bloemen heten? Ze groeien tot heel hoog en hebben wel wat weg van zonnebloemen. Ik vind ze tof en zie ze echt overal, maar weet niet de naam niet….anyone?!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dit is DE vuurtoren van Borkum. Staat ook middenin op een grasveldje en is echt groot! Hij wordt gewoon gebruikt en als je naar boven wil moet je 319 treden omhoog (niet gedaan ;p).

Toen we het in het centrum een beetje uitgekeken waren was het tijd om naar het strand te gaan. Het was inmiddels echt heerlijk weer en de zon scheen volop! Schoenen uit, en zwemmen maar! Uhhh…nouja, één van ons tenminste. Vanaf nu dus de strandfoto’s.

7

Wauwie, tof!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dit is ook heel herkenbaar voor Borkum: de gekleurde ‘strandstoelen’ (hoe heten die dingen?!) die je kan huren. Vrolijke boel zo!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Waahhh, babe ging het echt doen: zwemmen in de zee! Hij moest wel toegeven dat het (vooral in het begin) toch besttttt koud was. Respect hoor ;)

10

Ik hield het bij pootje baden en lekker chillen op het strand in het zonnetje <3

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Kijk dat hoe mooi. Ik houd zo van de zee, alleen het geluid al! Word er altijd helemaal zen van.


Speciaal voor jullie, geniet ervan (het geluid) :)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Pretty picture van schoonmams

SAMSUNG CAMERA PICTURES

En deze waren er ook, maar verder geen ‘last’ van gehad hoor.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Babe en schoonmams, echt één gezicht qua lengte ;)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ik kan het nog steeds! En ik kan het ook nog steeds niet laten haha

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Na de eerste duik gingen we een heel eind over het strand wandelen. Er was een soort van ‘ronding’ in het strand (zie je later op een foto wel) en daardoor zat er verderop nog een heel stuk strand en zee. Dit mega stuk zand was echt bijna helemaal uitgestorven en dat zag er zó tof uit!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Drie keer raden wat ik vergeten was om in te smeren met zonnebrandcrème. Precies. Au.

18

Kijk: dit bedoel ik. Hoe mooi!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

We hadden al een heel eind gelopen en dan zie je de vuurtoren en het centrum een heel eind verderop liggen. Waar wij stonden was verder helemaal…

SAMSUNG CAMERA PICTURES

…niets!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Behalve heel veel zand/strand en de zee. Intens genoten daar <3


Check vooral het prachtige uitzicht achter mij ;p

 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Babe weer in de zee en…

SAMSUNG CAMERA PICTURES

…schoonmams en ik heerlijk genieten van de geluiden, geuren, het uitzicht en van deze mooi dag samen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hier zie je rechts achterin dat ‘tweede’ stuk strand en opnieuw de branding/zee. Helemaal rechts was dat enorme stuk zand/strand wat je eerder zag op de foto’s.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

En toen hadden we enorme trek gekregen. Eén keer raden van wie die mega grote pizza is XD. Je kon het formaat kiezen: 30, 40 of 50 cm. Die grootste pizza op de foto is nog ‘maar’ een 40 cm pizza! Ze waren super lekker.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dit was op de boot terug naar de haven in Nederland. Nog steeds erg mooi weer dus lekker buiten gezeten op het dek (al werd dat later wel een beetje koud hihi).

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Daaaaag Borkum!

Tot zover ons Borkum avontuur. Ik heb er zó van genoten. Lekker samen met zijn drieën wandelen, genieten, pootje baden of gewoon in stilte op het strand genieten van alles wat je ziet. Loved it en ik vind het zéker voor herhaling vatbaar!

Welk eiland vind jij echt een aanrader voor een dagje uit (en kende je borkum al)?

Liefs!

4 gedachtes over “Dagje uit – Borkum

Geef een reactie

