Ergernisjes #7

Oh yeah, hier is weer een nieuwe lijst vol met ergernisjes! Hartstikke leuk om te verzamelen, en misschien nog leuker om (terug) te lezen.

Altijd leuk: je aan de kleine dingetjes van het leven ergeren. Hoort er bij toch?! Mijn wijze oom zei eens ‘je kan er ook voor kiezen om je er niet aan te ergeren’. True. Maar dan had ik een rubriek minder op m’n blog ;) Dus, ik ben gewoon lekker door gegaan met verzamelen van de leukste, kleinste en meest irritante ergernisjes. Als je ergernisjes #6 nog wilt lezen: alsjeblieft. Klaar voor de nieuwe lijst? Komen ze!

1. Vrouwen die met hun mond open make-up opbrengen of in de ogen wrijven. Echt ik snap dat niet: WHY?! Totaal zinloos en daarbij ziet het er niet uit XD

2. Mannen (ja, het zijn áltijd mannen) die kastdeurtjes en lades open laten staan nadat ze er iets uit hebben gehaald. Als ik niet continu achter hun kont aanliep om het weer te sluiten zouden de deurtjes en lades dus gewoon dag en nacht open staan!?

3. Per 3 verpakte bagels van de Lidl. Waarom 3? In je eentje is 3 te veel, met z’n tweeën krijg je ruzie om 3 bagels, met zijn drieën is ieder 1 bagel weer te weinig en met zijn vieren heb je 1 te kort. (en nou niet wijs gaan doen en zeggen dat je dan meerdere verpakkingen kan kopen!)

4. Een internet verbinding die wegvalt. Sowieso irritant, maar helemaal als dat blijft gebeuren of als dat gebeurt tijdens een héél belangrijk iets.

5. Het geluid van een brommer. Jeetje dat vind ik echt zo’n naar en irritant geluid. Waar ik woon (in een soort van ghetto ;p) hoor je ze héél veel.

6. Als onze onderburen keihard zitten blèren. Oftewel: (in hun ogen) een normaal gesprek voeren aan de telefoon. Niet normaal joh hoe luid die praten. Als het in het Nederlands was geweest had ik gewoon helemaal mee kunnen genieten. Het klinkt nu continu alsof er een enorme (eenzijdige ;p) ruzie is.

collage goede

7. Als je een afspraak hebt bij de dokter om 8:20 en dat dat de vroegste tijd was die je kon krijgen en dat dan de dokter te laat is! Echt serieus: hoe krijg je dat voor elkaar?! Om bij je eerste patiënt al gewoon 10 min. te laat te zijn! Tuurlijk, kan gebeuren, maar altijd?

8. Hebben ons prachtige balkonnetje net helemaal gepimpt met leuke bloemen, gaan ze dood! Nou heb ik al moeite om cactusjes in leven te houden, maar dan nog. Niet leuk.

9. Uitgroei in m’n haar. Het is zo’n 8 maanden geleden dat ik het grijs liet maken bij de kapper en dat zie je nu ook wel. Weer tijd om eens heen te gaan!

10. Stukjes walnoot tussen je tanden, of nog erger: op je gehemelte geplakt. En dan is het niet eens de walnoot zelf denk ik, maar het ‘velletje’ ervan. Juck.

11. Zeurende mensen (check, doe ik nu ook). Maar ik bedoel de mensen die gewoon standaard in een zeikbui zijn. Die nooit iets leuk vinden, alles haten en dus ook niet willen. You know: een menselijk moppersmurf. Wat heeft het leven dan voor zin?!

12. Als je een lekker glaasje koud water wil en er komt half lauw water uit de (koude) kraan. Iewwww, vind ik zó vies en dus ook zó irritant.

13. Wanneer de ongevroren (is dat een woord?) waterijsjes van de Jumbo niet meer te krijgen zijn. Huilie huilie. Gelukkig nog wel gevonden in een ander filiaal XD

14. iTunes. Ik heb m’n iPodje al een héle poos en dat betekent dus ook dat ik al een héle poos geen fluit van iTunes snap. Stom programma.

15. Zondagochtend 8:30 gewekt worden omdat de buurman keihard aan het flippen, vloeken en tieren is. Heeft een uur geduurd. Daarna kwam er keiharde muziek.

Zo, dat viel best mee toch? Ik heb wel eens meer lopen klagen dacht ik ;)

Wat is het laatste waar jij je aan geërgerd hebt?

Liefs!

2 gedachtes over “Ergernisjes #7

  1. oh …..weer veel ergernissen……ik denk iedereen heeft dat. Dat bloemen altijd dood gaan dat komt van mijn kant.Echt….na een dag zijn ze al weer dood. xx P & M

    Like

Geef een reactie

