Plog – Bourtange

Afgelopen zaterdag zijn babe en ik naar Bourtange geweest en dat was leuheukkkk! Ik heb er een plog van gemaakt, wanna see?!

De laatste plog stamt uit februari, dus is het wel weer tijd voor een nieuwe! Afgelopen weekend was er een bijzonder weekend in Bourtange. Normaal gesproken is dat al een leuk dagje uit, naar de vesting Bourtange, maar nu helemaal. In de vesting waande je je weer even in het jaar 1742. Naast de super schattige huisje en de winkeltjes op het middenplein was er nu nog veel meer te beleven. Kraampjes met zelf gemaakte spullen (hoe ze dat vroeger deden) heerlijk eten, vrolijke shows en muziek en met als mooi eind van de avond: een vuurshow! Benieuwd hoe dit er uit zag? Kijk dan de foto’s hieronder.

1

Zaterdag ochtend: tijd om een cake te bakken haha. Boerencake met daarin perziken en walnoten. Echt een aanrader hoor, jum! (alle andere ochtendrituelen ben ik vergeten op de foto te zetten…)

2

Heeeeere we go! =D

3

Dikke sukkel die daar zijn auto heeft geparkeerd (is nu als straf helemaal vies ;p). De tweede container die vlak naast de auto zit, heeft de meneer hierdoor er ook niet uit kunnen halen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Na zo’n 40 minuutjes rijden zijn we er: Vesting Bourtange.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Beetje duffe koppies hier, maar we waren gewoon vrolijk hoor!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

En ja mensjes, zelf in Vesting Bourtange zitten Pokémons…

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Kijk, dit bedoel ik met spullen van vroeger. Hier verkochten ze heerlijke kruiden en zeepjes (niet op de foto). Rook er zó lekker!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Vroeger….vroeger zag een zweefmolen er ongeveer zo uit ;)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hij maakte echt de mooiste dingen. Voor in de tuin, maar ook hele kleine sieraden.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Babe voelde zich er helemaal thuis (ik weet niet of je die doelgroep linksboven ziet?! XD)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

‘U heeft geen kind aan uw kind’ stond er bij de beschrijving van deze Bourtange dagen. Klopt! Maarrrr, ons levensmotto is ‘Don’t forget to play’, dus lekker puhhh! Wij vinden dit leuk oke?! ;p

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hondenliefhebber babe heeft denk ik wel alle hondjes geaaid daar, deze was echt extreem knuffelig. zo lief!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Muffin-faceeeee! Appelsmaakje en zelf gemaakt. De mevr. die ze verkocht vond ik niet al te vriendelijk maar de muffin viel goed in de smaak!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Issie niet knap!?

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Mooiiiiii, al die bloemen en planten. Dit huis was overigens te koop (thuis op Funda: was al verkocht ;p)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Wauwwww, awesome picture! Briesje door m’n granny hair en een ‘don’t mess with me’ face. Boogschieten is echt tof!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dankzij deze meneer bakte ik er nog redelijk wat van. En hij kon (hard!) boogschieten joh!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Toen mocht babe. We moesten voordat we begonnen eerst in zijn hand knijpen om onze kracht te meten, ook keek hij naar de lengte van onze armen. Hij was echt een toffe en goede instructeur. Hij vertelde dat hij de speciale boog (zie volgende foto) had gekregen van de beste boogmaker van de wereld. Die boogmaker gaat bij instructeurs op bezoek om te zien hoe ze lesgeven en of ze geduld hebben met kinderen enz. Als de boogmaker dat bevalt dan krijg je een zelfgemaakte boog van hem, helemaal gemaakt op jouw lichaamsbouw en handafdruk (er wordt dus ook een afdruk van je hand gemaakt). Drie jaar later is de boog klaar en ontvang je hem, tijdens een speciale ceremonie. De meneer die ons les gaf had dus zo’n speciale boog gekregen. Wauw, echt bijzonder!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Go babe, go babe! Dit is die speciale boog. Babe mocht daarmee schieten omdat meneer zo groot en breed is. Deze boog had dus ook een naam (vergeten welke), een hele eer om daar mee te mogen schieten dus!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Het was inmiddels rond etenstijd en de mensen die daar het hele weekend in kostuum rondliepen moesten ook eten. Ook dit deden ze op een ouderwetse manier. In dit geval: kippetjes aan een spies!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

‘Babe, ik ga m’n hoofd wegdraaien en dan maak jij een foto oké?!’ Jaaa, mensen, zo nep gaat dat allemaal haha (daarom ook altijd mijn ‘never seen before’ posts!!)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Mijn krachtpatsertje <3 (ik doe het hem niet na hoor!)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

In één van de winkeltjes, met dus allerlei prachtige home/decoratie spullen. Ik vond die ‘lamp’ boven de tafel zo gaaf. Al komt daar natuurlijk niet heel veel licht vanaf in het donker…Niet praktisch, wel mooi!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Toen mochten we uiltjes vasthouden en aaien. Dit was ‘Dobby’ (yep, net als de huiself van Harry Potter) en hij was lieffff! Die man achteraan staat er iets minder charmant op hihi.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Mijn nieuwe beste vriend

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dobby vond babe ook heel aardig en andersom natuurlijk ook!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Bij een ander kamp hing er een heerlijk dik gevuld soepje te pruttelen. We vonden het jammer dat we niet mee mochten eten ;p

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dus gingen wij zelf maar eten halen. Babe had hier een broodje gevuld met kalkoen en een lekker sausje. Ik vond het niet zo, maar hij vond het heerlijk.

1-1

Ik had een heerlijk broodje hamburger waar je op een wel heel originele manier saus op kon doen!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Na het eten hadden we alle kraampjes eigenlijk wel gezien en was het wachten totdat het donker zou worden… Er stond namelijk nog wat gaafs op de planning ’s avonds! Babe ging op de foto met zijn beste vriend (badass babe!) en we hebben een rondje over de dijk gelopen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ik hoorde ze in de verte al aankomen, maar toch net te laat mijn camera gepakt. Een hele kudde (lol) ganzen die overvlogen. Vind ik altijd zo mooi!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Toen het eenmaal schemerig werd, was het ook direct wat kouder. Tijd voor een heerlijk kopje thee dus. Rooibos thee is echt mijn favoriete thee, heerlijk!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Tadaaa, de vuurshow! Daar was dus het wachten op, en het was het wachten waard hoor. Heel gaaf wat ze allemaal deden, vooral de twee mannen die vuur spuwden en het gewoon heel erg leuk deden.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hier waren ze met zijn allen tegelijk bezig, het einde van de show. Zoals ik al zei: erg tof!

En daarna heb ik geen foto’s meer gemaakt. Ik kan je wel vertellen dat we hierna naar huis zijn gegaan, we de auto niet meer terug konden vinden in het donker (lol), we nog een plakje cake hebben opgegeten thuis (foeiiii) en toen lekker op bed zijn neergeploft. Ik kende (de vesting) Bourtange vooral van vroeger, daar gingen we regelmatig heen, maar deze activiteiten kende ik nog niet. Mocht het volgend jaar weer terugkomen dan zijn we er weer bij.

Ken jij (de vesting) Bourtange?

Liefs!

2 gedachtes over “Plog – Bourtange

  1. Pingback: Never seen before #7 | Life of Pirre

Geef een reactie

