Weekendje weg – Hoenderloo (Veluwe)

Wauw, wat was dit gááf! Babe en ik gingen een weekendje weg, dit doen we wel vaker, maar dit weekend was extra speciaal want…

Het is al weer een tijdje geleden, maar toch wilde ik het nog graag online zetten. Op 25 april waren babe en ik precies 5 jaar samen en speciaal daarvoor hadden wij een heel leuk weekendje weg gepland naar….Hoenderloo (de Veluwe)! Wij waren er nog nooit eerder geweest, maar WAUW wat is het daar móói! Zeker voor herhaling vatbaar, ook omdat we natuurlijk nog lang niet alles hebben gezien.

We vertrokken op zat. 23 april in de ochtend zodat we nog lekker de hele dag hadden om daar leuke dingen te gaan doen. Maandag 25 april (ONZE dag) gingen we ’s avonds weer naar huis na een heel geslaagd weekend.

Hieronder volgt een (kuch-zeer-kuch) uitgebreide foto verzameling (blog/plog) van ons prachtige weekend. Tip: als je veel foto’s kijken niet leuk vindt dan kan je: A) er héél snel doorheen scrollen of: B) gewoon rechts bovenin op het kruisje klikken. Bij dezen heb ik u gewaarschuwd XD. Voor diegene die het wel graag willen zien: veel kijk plezier!

1

Op de eerste dag direct naar het nationale park De hoge Veluwe gereden om daar in het gebied te gaan fietsen. De fiets was gratis (alle fietsen zijn hetzelfde), de entree van het park was zo’n €10,-. Dat vond ik in het begin een béétje jammer, maar uiteindelijk was dat meer dan het geld waard!

2

Foto credits voor babe. Wauwie! We hadden heerlijk weer. Er stond een stevig windje, maar het zonnetje scheen lekker…eigenlijk precies goed!

3

Tja, dit is traditie (toch pap/mam?!). Zodra ik een omgekapte boomstam zie moet ik daar even op gaan staan en foto’s van maken. Dit doe ik al sinds kleins af aan ;)

4

Ik denk dat onder elke foto één woord het beste past: WAUW. Kijk dan hoe mooi en rustgevend.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Deze knappe vent was ook mee <3

6

Dankzij diezelfde knappe vent heb ik hele leuke foto’s van mijzelf ;p

7

De wind door die bomen en dat gras…qua geluid, maar ook hoe dat er uit ziet. Love it!

8

Af en toe van de fiets af en even lekker rondlopen en ontdekken.

10 collage

Klimmen, klimmen, klimmen en dan had je dit (foto rechts) mooie uitzicht. Gaaf!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ook daarboven moet het worden vastgelegd!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Waar je ook heen keek, het was gewoon écht overal even mooi.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

En toen opeens….wat mooi! Stond daar lekker te eten en liet zich vooral niet wegjagen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Selfie-tijd. Zie onze uiterst relaxte koppies, echt heerlijk aan het genieten!

11

We kwamen een soort bezoekerscentrum tegen. Daar stond een schattig marktje, kon je allerlei info krijgen, maar…..ook lekkere ijsjes! =D

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hierdoor heen fietsen, met de wind door je haren. Genieten!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Weer even van de fiets af (zadel au) en de benen strekken

SAMSUNG CAMERA PICTURES

We kwamen een gezinnetje tegen, ideaal om een foto van ons 2-tjes te laten maken

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Af en toe harde wind en dreigende wolken, maar heerlijk om doorheen te fietsen/wandelen

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Super blij ei…

SAMSUNG CAMERA PICTURES

…Alleen al omdat hij bij mij hoort <3

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ge-nie-ten

SAMSUNG CAMERA PICTURES

You & me

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Gewoon écht in de natuur zijn

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Blij ei nr. 2

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Photoshop hier wat giraffes en hyena’s in en ik geloof het zo (serieus mensen, kan iemand dat? ;p)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Wieeehhhhhhh

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Na úren gefietst, gewandeld en intens genoten te hebben was het tijd om terug te gaan naar het hotel. We verbleven in het Victoria Hotel in Hoenderloo. Heerlijke bedden en nog leuker: bij binnenkomst mochten we aan de ‘kauwgomballenautomaat’ draaien en daar kwam een verrassing/cadeautje uit. In ons geval: gratis sauna bezoek! Super leuk =D

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ook leuk: konijntjes in je achtertuin.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Na het opfrissen gingen we op voedsel jacht. Per toeval kwamen we dit restaurantje tegen en het was LEKKER! Enorrrrme schnitzels en heerlijke patat en salade erbij. Het heette ook terecht ‘Het Schnitzelhuus‘ haha. Yum en dikke aanrader!

33

Daarna rollend terug naar onze hotelkamer en dan heerlijk even doezelen (is dat een woord?)

34

Lekker in een fris bedje, wat áltijd lekkerder ligt dan je eigen bed. Na dit heerlijke dutje zijn we naar de sauna gegaan en dat was heet joh! Ik was nog niet eerder in een echte sauna geweest namelijk. Super lekker en daarna ook geslapen als een roosje.

35 collage

Jaaaaa, het was zo ver! Ons eerste hotel ontbijtje. Die spanning ’s morgens, de nieuwsgierigheid en de lichte hysterie (herkenbaar? anyone?) voordat je al het lekkers ziet. Lol. Méér dan tevreden en echt superrrr lekker! Hier kan jij mij dus serieus voor wakker maken. Echt.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Op naar Den Bosch. Het was weer prachtig weer en we hebben veel moois gezien. Op zondag was niet elke winkel open, maar toch genoeg gezelligheid te vinden!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Wauw, binnenin de Sint Janskathedraal. Erg mooi.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hihi, babe kon het niet laten. Door het hele centrum staan allerlei van dit soort kunstige beelden van Jheronimus Bosch. Na een gezellig middag in de stad zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Vervolgens weer lekker gegeten (again: bij het schnitzelhuus, maar dit keer ‘gewoon’ een hamburger met patat! =D) en daarna nog even lekker gezwommen in het zwembad van het hotel. Heer-lijk!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dag twee, ronde twee, ontbijtje twee. Nogmaals: verrukkelijk!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

En toen was het ook eindelijk zo ver: het was écht de 25e dus onze jubileumdag. Tijd voor cadeautjes! (onszelf nog in bedwang gehouden om het niet om 0:00 al uit te pakken haha) Babe had een super lief kaartje beschreven en hier zie je al wat vochtige oogjes (huilie huilie).

SAMSUNG CAMERA PICTURES

En dit zat in het pakje: een prachtig Cluse horloge die hoog op mijn wishlist stond! (Ik schreef er al eerder over).

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Toen mocht babe uitpakken. Hier het alvast het kaartje lezen, kijk z’n happy face hihi.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

yayyyy, nog blijer! Hij kreeg een (nog te maken) taart! Onze favoriete smaak ligt weer in de winkel (Dr. Oetker Bosvruchten kwarktaart).

SAMSUNG CAMERA PICTURES

‘Ohhh, echt?!’. Helemaal blij met mijn verrassing: een dagje bronnenbad MET massage =D Daarnaast had ik ook nog een tondeuse gegeven die babe graag wilde hebben.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Back to nature! Het was onze laatste dag en we gingen (gratis ;p) wandelen in de buurt. Het was iets minder mooi weer, dus de paraplu’s gingen mee. We kwamen dit enorme gevaarte tegen (don’t worry, dit is ingezoomd). Prachtig!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Romantisch plaatje zo. Echt super mooi hoe al die verschillende soorten heide en grassen kleuren en bewegen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

My man

SAMSUNG CAMERA PICTURES

In m’n eigen bubbel. Deze paraplu heeft babe speciaal voor mij uitgezocht en ik vind ‘em echt super tof haha.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

We kwamen deze mega boom tegen, staande tussen alle andere dunne boompjes. It’s huge!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Tadaaaa

Dit was de laatste foto in de Veluwe. Wauw, wat is het daar ontzettend MOOI! We hebben úren gewandeld, prachtige beesten gezien, gefietst, heerlijk gegeten, veel gepraat maar ook in stilte genoten van de prachtige omgeving. Het hotel was het op en top (aanrader!) en vooral ik heb intens genoten van de hotel ontbijtjes XD. Natuurlijk ook super genoten om lekker samen een weekendje weg te zijn. Love you to the moon and back babe! <3

SAMSUNG CAMERA PICTURES

En als super lekker extraatje bestelden we, toen we weer thuis waren, een lekkere pizza mét als voorgerecht broodjes met kruidenboter. Jum, jum, jummmm.

*applausje voor jezelf als je ALLE foto’s hebt bekeken, you rock*

 

Ben jij wel eens in De hoge Veluwe geweest en wat vond je er van?

Liefs!

11 gedachtes over “Weekendje weg – Hoenderloo (Veluwe)

  1. Wauw ziet er echt als een super weekend uit. Ik hou wel van dit soort weekendjes een paar keer per jaar. Het geeft je echt het gevoel alsof je even weg bent van de wereld! Ultieme relax gevoel!

    Like

  2. Leuk! Ben er laatst ook nog geweest. Prachtig daar. Echt een aanrader voor een weekendje weg. Ik snap echt niet hoe je die sjaal elke keer zo om krijgt. Ik heb die sjaal ook en die is enorm. Snap er echt niets van. Ben heel onhandig met dat soort dingen en het lukt me gewoon niet. :( Weet je, je zou eens een tutorial moeten opnemen over hoe je dat doet en op YouTube zetten. Meen ik echt. Heb ik er ook nog wat aan….. :)

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: Weekendje weg – Wolfshagen | Life of Pirre

Geef een reactie

