Cirque du soleil – Amaluna

Begin mei ging babe en ik naar een show van Cirque du soleil. De show was supermooi, maar het ging helaas niet helemaal zo als gepland…

Het is alweer wat weekjes geleden, maar toch wil ik jullie deze plog nog laten zien (ik was ‘em vergeten…slechte blogger ben ik ;p). Hier kon je al lezen hoeveel zin ik in deze dag had. Ik had babe voor zijn verjaardag tickets gegeven voor de show Amaluna (nee, niet amahoela) van Cirque du soleil. De show was fantastisch, maar wat daarvoor gebeurde was maar stom!

1

Op weg naar Amsterdam! Ik was opeens zo moe dat we even gingen stoppen. Babe haalde als verrassing dit ijsje voor mij <3

2

We waren best op tijd en we hadden nog niet gegeten. Dus: op naar de Ikea! Ik had wel spijt dat ik niet de gehaktballetjes had genomen, deze hamburger viel nogal tegen =(

3

Tadaaaa, de almighty Cirque du soleil tent. Cool toch met die donkere wolken erachter!

En toen begon het gedoe om de tickets, even eenntoelichting: we hadden tickets voor de show van half 8. Om 5 voor half 8 stonden er nog maar 10 mensen en dat vonden wij maar raar. Ik ben naar de boxoffice gelopen en na veel onduidelijkheid werd het duidelijk dat de show van half 8 was geannuleerd. De eerst volgende show zou om half 9 zijn. Nou, oké, suf dat het niet werd omgeroepen o.i.d., maar oké. Vervolgens werd ons medegedeeld dat we dan wel opnieuw tickets moesten kopen want onze tickets van half 8 ‘bestonden’ immers niet meer. Hierover zouden wij gemaild zijn en het geld zou al teruggestort zijn. Wij wisten van niets, samen met héél veel andere mensen. Niets werd omgeroepen en het ergste was nog wel: onze zeer zorgvuldig uitgekozen plekken waren dus al verkocht in de show van half 9, we konden alleen nog duurdere plekke krijgen. Nou prima, maar daar ga ik niet meer voor betalen. Dit was immers hun ‘schuld’ en wij konden hier niets aan doen. Thank god hadden wij een hele aardige en behulpzame meneer van de boxoffice die ons hielp (bedankt aardige meneer!). Hij heeft ervoor gezorgd dat wij nog best fijne plekken hadden, voor dezelfde prijs als dat wij origineel ervoor hadden gegeven en dat we de show uberhaubt nog konden zien. Er was echter ook een boxoffice medewerkster die echt énorm bitchy was tegen een klant en die het vertikte om de klant voor dezelfde prijs nieuwe tickets te laten kopen. Lang verhaal kort: echt allemaal héél raar, slecht geregeld en soms echt te achterlijk voor woorden. Ik heb er ook een klacht over ingediend, nou…dat doe ik niet snel hoor. Cirque, als je dit leest: shame on you wat betreft het regelen van dit probleem! Anyway: terug naar de show!

4

Dit was nog voordat de show begon, erg mooi podium en prachtige belichting!

5

Behalve dat ticket gedoe hebben wij echt enorm van de show genoten, het was prachtig!

6

Omdat wij geen zin hadden om ’s avonds laat terug te gaan richting Groningen bleven we bij mijn broer in Zoetermeer slapen. Handigggg. Dit is mijn slaaphoofd de volgende ochtend. Goedemorgen!

7

Toen we uit bed kwamen zagen we dit heerlijk (soort van hotel) ontbijtje klaar staan. Mijn broer had heerlijke bolletjes en croissantjes die ochtend gehaald, jummmm!

8

Zo, nou…de zon scheen wel!

9

Gelukkig maar, want we hadden met zijn 3-en (broer, babe en ik) een dagje uit gepland naarrrrr…(zie je zo!)

10

Dansend in de kamer (mafkees ;p)

11

Mijn broer vond deze dude op babe lijken. Hmm…ik weet het zo niet hoor. Wat vinden jullie?

12

Wat ik net ook al zei: mafkees ;)

13

Wieeehhhh in m’n pyjama broek. Let’s shop!

14

In Delft!

15

Er was een antiekmarkt, een grote ook! Het liep helemaal om de gracht heen, gezelligggg!

16

Die twee ENORME zakken snoep had mijn broer gekocht, dat kleine zakje was van mij. Hij vertelde mij overigens twee dagen later dat beide zakken snoep op waren… :O

17

Dit krijg ik als ik met mijn broer en babe een speelgoedwinkel in ga… *rent snel weg*

18

Ik vond dit. Loco! Ik werd er lichtelijk hysterisch van, want dit vond ik vroeger op school ZO leuk! Kent iemand dit? Wie weet ga ik er wel een keer over schrijven in mijn rubriek ‘Remember to remember’

19

Delft is echt prachtig, maar echt flink shoppen kan daar niet (of wij moeten echt een totale grote winkelstraat niet hebben gezien ofzo?!)

20

Wat ze er wel veel verkopen is kaas, heel veel en verschillende soorten kaas.

21

Het grote plein, mooi!

22

Tja, dit is liefde geloof ik ;)

23

We gingen een leuk kringloopwinkeltje in en daar stonden de boeken op kleur. Ahhhhh, nice!

24

Even poseren voor de gracht en de prachtige bloesemboom die daar achter staat =)

25

Mooi he?!

26

symmetrie <3 (lol)

27

Eenmaal weer thuis (bij broer) ging ik nog even in de nieuwste Dirk Jan lezen.

28

Deze vond ik bijvoorbeeld echt te grappig haha

29

Ondertussen had mijn broer een heerlijke groentesoep gemaakt, mét balletjes! Met een beschuitje er in is ook erg lekker (echt mensen: tip van de dag, probeer het eens!)

30

Na zo’n trip moest er nog even getankt worden. Babe hier stiekem gefotografeerd ;p

31

Rond half 12 waren we weer thuis en aten we nog een mandarijntje.

Wat was de show Amaluna fantastisch, de citytrip naar Delft was erg gezellig en het eten bij mijn broer verrukkelijk. Heerlijk om zo 2 dagen er tussen uit te zijn, wij hebben er erg van genoten! Over die klacht die ik heb ingediend heb ik trouwens nog niets gehoord, behalve dat het werd doorgezet naar de juiste afdeling. Ik ben benieuwd of ik daar ooit nog wat weer van hoor (het geld v/d eerste tickets is btw wel al teruggestort, dat dan weer wel gelukkig).

Ben jij ooit naar een show van Cirque du soleil geweest?

Liefs!

5 gedachtes over “Cirque du soleil – Amaluna

  1. Wat kansloos met die kaartjes! Ik had online gereserveerd, maar besefte pas weken later dat ik nooit een bevestiging had gekregen. Dus ik belde met de box office en kreeg ze gelukkig alsnog per mail verzonden. Denk dat ik anders ook gewoon nieuwe kaarten had moeten kopen.

    De show zelf was mooi, maar het is de minst mooie die ik heb gezien van Cirque du Soleil, moet ik zeggen. Dus ergens was ik toch lichtelijk teleurgesteld. Ik had hoge verwachtingen van die ‘schaal/bak’ water die jij ook op de foto hebt gezet. Dat komt omdat hetzelfde eens is gebruik in ‘Zumanity’ (een show die alleen in Las Vegas is te zien) en die was echt geniaal en schitterend. Hier werd die bak niet zo mooi benut, dus dat viel heel erg tegen.

    Het mooiste aan deze show vond ik die godin met al die takken. Weet je welke ik bedoel? Die met meerdere takken één groot takkenstelsel maakte met haar handen en voeten. Wow… indrukwekkend.

    Like

Geef een reactie

