Funda verslaafd

Ooohhhjeeee, ik heb een nieuwe verslaving erbij. De titel zegt het natuurlijk al, maar wil je precies weten wat ik bedoel? Kijk dan verder.

Mensen: ik heb een nieuwe verslaving. Naast dat ik dat ook heb aan schoenen, jassen, shawls, horloges (en nog véél meer), ben ik dat tegenwoordig ook aan iets héél anders. FUNDA!

Voor diegene die Funda niet kennen (onder welke megasteen heb jij geleefd, shame on you!): het is een website/app waarop je huizen kan zoeken die te koop of te huur staan. Door het hele land. Met elke prijs.

Ik vertelde jullie laatst over mijn droompje en vrijwel dezelfde dag heb ik de funda-app nog gedownload. Big mistake natuurlijk want nu kan ik echt wel een uur (of misschien stiekem wel langer) per dag naar huizen kijken.

Wij willen graag ons eigen huisje en zijn ons heerlijk aan het oriënteren. Wat willen we, wat zijn onze minimale eisen en wat willen we vooral niet. Niet dat we binnenkort nu een huis gaan kopen (geduld Miriam, geduld!), maar leuk is het wel.

Je kan in de app heel gemakkelijk de zoekcriteria aanpassen. Tot en met 150.000 euro of tot ‘geen maximum’ (geen aanrader, jaloersmakende mooie huizen zie je dan!), dus echt super handig. Ook heeft Funda altijd erg mooie foto’s erbij en ook veel zodat je het huis goed van alle kanten online kan bekijken.

Ik vond het altijd al super leuk om met de inrichting van een huis bezig te zijn, ik kijk ook altijd bij huizen naar binnen (lichtelijk aso, I know ;p) en op Funda kan je dit allemaal tegelijk! Ik ben erachter gekomen dat ik ruime en lichte woningen heel tof vind. Het liefst nog met een ‘apart’ iets in huis. Bijvoorbeeld een open trap midden in de kamer, extra grote ramen of hoge plafonds of nog veel beter: een apart ‘plateau’ in huis, zo’n open verdieping. En dan het liefst op zo’n soort plek als op de foto van dit artikel op de home pagina. ZO GAAF!

Hieronder een aantal hele mooie huizen die we tegen kwamen:

collage 1

collage 2

collage 3

Kijk dan hoe gaaf, mooi, groots, licht en ruim! (alle foto’s van Funda). Mijn droompje wordt nu alleen maar groter natuurlijk, maar hé…dromen mag toch?! Ik zeg doen: hartstikke leuk =D

Hoe ziet jouw droomhuis er uit?

Liefs!

6 gedachtes over “Funda verslaafd

  1. Super leuk! Onze woning staat te koop dus kijk bewust niet meer op Funda. We krijg ik maandelijks nieuwe huizen over de mail die voldoen aan onze zoekeisen. Deze sla ik dan op en meer doe ik er niet mee. We kunnen namelijk niet verder, aangezien ons eigen huis niet verkoopt… Wachten, wachten en nog eens wachten. Maar super leuk voor jullie om zo even te neuzen ;-)

    Like

  2. Pingback: Money talk | Life of Pirre

Geef een reactie

