Bla die bla #1

Soms heb ik van die random gedachten die een hele tijd in mijn hoofd blijven rondspoken. Dit kan werkelijk van alles zijn. Zo dacht ik laatst aan…

Zoals de titel al zegt: totale random bla die bla. Soms denk ik heel erg over dingen na en dat kan werkelijk van alles zijn! Random shizzle dus.

Zo dacht ik laatst aan hersenen, of eigenlijk het geheugen, of nog specifieker: mijn geheugen. Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten ben ik deze blog begonnen zodat ik alle mooie, moeilijke, leuke en lieve momentjes in mijn leven vast kan leggen zodat ik het altijd terug kan lezen en zien. Dit doe ik omdat mijn geheugen mij nog wel eens (vaak) in de steek laat. Wat ik vorig jaar met mijn verjaardag heb gedaan?! Uhmmm… Nou, actually, dat weet ik dan nog weer wel (dat was namelijk rete gaaf!)

Terug naar het onderwerp: mijn geheugen. Ik vroeg mij namelijk af of het bijvoorbeeld zichtbaar zou zijn in mijn hersenen dat mijn geheugen minder is of minder goed werkt. Is dat te zien in een bepaald hersendeel? Zijn mijn hersenen kleiner? Of een deel er van? Is er minder activiteit te zien? Is een deel misschien hyperactief en ‘overruled’ dat mijn geheugendeel?! Sterven er cellen af waardoor de mijn herinneringen wegvagen ofzo?! Dat is toch interessant! Mensjes: welcome to my brainnnnn haha.

Ik heb eigenlijk geen idee of daar al heel specifiek onderzoek naar is gedaan. Waarom de ene persoon een crappy geheugen heeft en de andere heel goed. Echt dikke respect voor de mensen die precies weten wie hun leerkracht was in groep 6, welke plek ze hadden behaald op een wedstrijd en wat ze hebben gegeten op hun verjaardag drie jaar geleden. Echt…HOE doet men dat?! Heeft iemand enig idee??

Mijn hersenen laten onderzoeken hiervoor lijkt mij best interessant, maar dan wil ik dat nog wel zelf meemaken, levend dus! Misschien wordt er dan wel één of andere magic pil gefabriceerd waardoor je veel meer dingen kan onthouden. Cool! Alhoewel…álles onthouden lijkt me ook weer niets. Ik denk dat je geheugen ook gewoon gemaakt is om bepaalde (nare) dingen juist te kunnen vergeten.

Tja. Dus. Dat. Zoals ik zei: random bla die bla ;)

Denk jij ook wel eens aan dat soort dingen? Vertel!

Liefs!

4 gedachtes over “Bla die bla #1

  1. Inside out gezien? (Animatie film) Heeft antwoord op al je vragen 😁 en je hersens kunnen krimpen maar alleen als je dement wordt gebeurt dat. Xxx C

    Like

  2. Ik denk dat geheugen ook een heel groot gedeelte te maken heeft met waar je interesse ligt. Ben je een fanatiek sporter, dan weet je nog precies welke wedstrijden je gewonnen hebt. Had je vroeger in groep 6 een leuke juf, dan blijf je dit onthouden.

    Like

  3. Pingback: Bla die bla #2 | Life of Pirre

Geef een reactie

