Recept: rozijnenbrood taartje

Ohhhh, wat was dit lekker! Ik had een recept gezien in het blaadje van de Jumbo en ik dacht: ja, dit gaan we maken. Benieuwd hoe het is geworden?

In de Paas-editie van het Jumbo-recepten-boekje stonden héél veel lekkere dingen. Jeetje zeg, ik wilde het allemaal wel maken. Ik heb alle recepten er uit gescheurd zodat we er later nog helemaal los mee kunnen gaan.

Maar eerst deze: een rozijnenbrood taartje! En dit was (al zeg ik het zelf) heel goed gelukt en ook nog eens super lekker. Het is hartstikke makkelijk, je hebt er geen ‘uitzonderlijke’ (rare!) ingrediënten voor nodig en het is zo gepiept. Ik vond het de moeite waard om met jullie te delen, ik gun jullie dit lekkers namelijk ook!

Wat heb je nodig:

  • 1 ei
  • 100/150 ml melk
  • 1,5 tl kaneel poeder
  • rozijnen/krentenbrood
  • (ingevroren) fruit
  • 125 ml verse slagroom
  • 1 el suiker
  • muffinvorm

1

In het recept stond dat je een Paas/feeststol moest gebruiken, wij hebben echter gekozen voor normaal rozijnen/krentenbrood. Ook was er in het recept gebruik gemaakt van blauwe bessen, maar omdat ik die niet lekker vind hebben wij een mix van frozen fruit (bosvruchten) gebruikt. Oftewel: lust je een ingrediënt niet?! Pas de boel aan, dat kan makkelijk!

collage 2

Hoe te maken

  • Verwarm de oven voor (200 graden)
  • Klop met een garde het ei, de melk en het kaneelpoeder los in een diep bord
  • Vet de muffinvorm in met olie/boter
  • Snijd/scheur de plakken brood doormidden
  • Haal één voor één de halve sneetjes krentenbrood door het ei/melk/kaneel mengsel
  • Bedek (lees: prop) het sneetje brood in de muffinvorm
  • Vul de taartjes met het frozen fruit (tip: eerst even ontdooien in de magnetron)
  • Laat de taartjes in 15 min. op 200 graden goudbruin bakken
  • Klop de slagroom met een beetje suiker er doorheen
  • Laat de taartjes even afkoelen voordat je ze uit de muffinvorm haalt
  • Serveer op een bordje met (heel veel) slagroom =)

collage 1

EETSMAKELIJK!!

Liefs!

8 gedachtes over “Recept: rozijnenbrood taartje

Geef een reactie

