Droompje

Ik heb een droom, of eigenlijk een droompje. Klagen doe ik niet, ik ben namelijk héél erg tevreden met mijn leven. Toch is er iets wat ik heel graag zou willen…

Dromen mag toch?! Dat is tenminste wat we altijd zeggen. Je kan nog zo tevreden zijn met je leven, maar er is denk ik altijd wel iets wat je nog heel graag zou willen hebben of doen.

Als ik naar mijn eigen leven kijk ben ik oprecht heel blij, tevreden en dankbaar. Wanneer je er écht heel diep over nadenkt hebben wij het zó goed. We hebben een prachtig huurhuis(je), er zijn genoeg inkomsten om gewoon normaal te kunnen leven, er is nooit voedsel te kort, we hebben fijne vrienden, we kunnen leuke hobby’s uitvoeren en we hebben elkaar. Vooral dat laatste vind ik erg belangrijk en fijn. Ik weet dat het ook heel anders kan zijn.

Tóch heb ik een droom, of eigenlijk een droompje (want ik vind dat ik niet mag klagen). Ik ben er de laatste tijd opeens best veel mee bezig. Niet omdat ik het per se nu wil (misschien eigenlijk stiekem wel), maar omdat ik het leuk vind om met mijn droompje bezig te zijn. Als in: leuk voor later, wanneer mijn droompje misschien werkelijkheid wordt.

Ook ben ik, eerlijk toegegeven, ook wel een beetje jaloers op andere mensen. Dat sommige mensen het al wél hebben. Mijn droompje, wat ik graag wil, maar nog niet heb. Natuurlijk kan ik het dan wel weer relativeren, ook omdat ik dan denk ‘onze tijd komt nog wel’. Maar toch steekt het een beetje en denk ik stiekem ‘ik wil het verdorie ook!’.

De laatste tijd merk ik ook dat ik dat relativeren niet meer zo goed kan. Ik word ongeduldig. Wanneer komt onze tijd dan? Wanneer zou het lukken? Misschien word ik zelfs wel een beetje hebberig. Ik wil het zo graag en eigenlijk wil ik het NU.

We hebben het er over gehad. Het KAN nu gewoon nog niet. Hoe graag wij het ook willen, het gaat niet. Daar heeft niemand schuld aan, dat is gewoon de realiteit…Dus wacht ik nog maar wat langer, ga ik weer (geheel doelloos) online kijken en droom ik weg bij de gedachten dat het ooit onze tijd zal zijn, ooit is het zo ver!

Voor nu droom ik nog even verder over mijn droompje: een eigen huis.

Liefs!

14 gedachtes over “Droompje

  1. Dat komt vast helemaal goed! Wij wonen nu 5 jaar in ons huurhuis(je) en de droom om een eigen huis te hebben, begint nu eindelijk vorm te krijgen. Nog even.. maar dan zijn we er.

    Like

  2. Dromen zijn er om waar te maken ! En al kan het nu even nog niet, dan komt ie vast wel uit…wanneer het juiste moment daar is. En geloof me: dan geniet je er des temeer van ! ;)

    Leuke blog heb je btw ;)

    Like

  3. Die droom komt vast wel een keer uit! Ik ken het gevoel hoor, ik woon samen maar sinds ons huis te koop staat kan ik niet wachten op ons échte droomhuis. Echter, geduld is hierbij een schone zaak, aangezien ons eigen appartementje nog te koop staat… Heel lastig… Maar waarschijnlijk noodzakelijk om ONS huis te vinden.

    Like

  4. Pingback: Funda verslaafd | Life of Pirre

  5. Pingback: Money talk | Life of Pirre

Geef een reactie

