Remember to remember #2

In deze nog best nieuwe rubriek schrijf ik over vroeger. Dit doe ik niet zo maar, dat heeft een specifieke reden. Ben je benieuwd waar deze remember to remember over gaat?

Ik houd er zo van: verhalen van vroeger. Helaas heb ik niet echt een opa en/of oma gehad die mij deze prachtige verhalen kon vertellen. Hoe het er in hun tijd aan toe ging, wat er toen zo anders was dan nu. Gelukkig heb ik wel hele lieve andere familieleden die echt prachtige verhalen kunnen vertellen, die ik (helaas) zelf niet (meer) weet. Love it <3

Vandaar ook deze rubriek. Omdat ik zelf veel mooie dingen van vroeger niet meer zo goed weet, wil ik dit op ‘papier’ zetten. Dat vind ik dan weer leuk voor later, dan kan ik het aan mijn kindjes weer door vertellen =). De vorige keer had ik het over mijn herinneringen van de basisschool en hoe ik de tijd doorbracht tussen de middag, als ik naar huis ging. Vandaag ga ik het hebben over de gezelligheid van vroeger bij ons thuis. Lees je mee?

Ik ben een nakomelingetje en dus altijd de jongste thuis. Niet zo maar de jongste, maar het veel jongere zusje van. Dit vond ik echt totaal niet erg. Als ik terug denk aan mijn kinderjaren en hoe dit thuis voor mij was dan denk ik maar aan één woord: liefdevol.

Waar ik eigenlijk naar toe wil is het volgende. Doordat ik de jongste was, ging ik ook (veel) eerder naar bed dan de rest. Op een gegeven moment was ik oud genoeg dat ik het door kreeg: als ik naar boven en op bed moest, dan werd het gezellig beneden!

Lag Miriam lekker te slapen in haar bedje in haar kamer met eendjes behang? Dan werd er beneden het lekkers op tafel gezet. En dan bedoel ik niet een klein zakje nootjes. Nee, dan bedoel ik van die heerlijke ‘ouderwetse’ hapjes!

collage 1

Stukjes ananas met kaas, boterhamworst met augurk, tomaat met komkommer en heerlijke plakjes worst. Al dit lekkers ontdekte ik een keer toen ik (stiekem?) naar beneden kwam. Ik opende de deur van de woonkamer en ja hoor, daar zaten ze te smikkelen. Zonder mij!

Nu ik kan ik er echt hard om lachen (want ja, geef ze eens ongelijk!), maar toen vond ik het niet echt eerlijk geloof ik. Tot dat…. ik ook langer op mocht blijven en dus mee mocht doen met de ‘gezellige avonden’.

Héérlijk vond ik dat. In mijn pyjama (want die moest dan wel alvast aan) lekker op de bank hangen tussen de rest in. Extra lang opblijven, leuke dingen op tv kijken, m’n buikje rond eten met al dat lekkers en nog belangrijker (vind ik nu vooral): quality time met mijn familie!

Héél af en toe werd het nóg gezelliger en nóg lekkerder… Dan werd er ’s avonds laat naar de snackbar gebeld en dan werd er patat of iets anders lekkers gehaald. Ohhh, wat fout, maar ohhhh….wat leuk! Ik heb hier echt prachtige herinneringen aan. Natuurlijk gebeurde dit niet elke dag en zelfs niet elke week (tenminste…niet dat ik weet haha), maar als het dan weer tijd was voor een ‘gezellige avond’ dan was dat zó leuk!

Hebben jullie ook ‘gezellige avonden’ thuis gehad vroeger en waar bestonden die dan uit?

Liefs!

2 gedachtes over “Remember to remember #2

  1. hahahaha dat je het oneerlijk vond ergens kan ik mij heel goed voorstellen, gelukkig is dat goed gemaakt later natuurlijk. Zelf zo ongeveer hetzelfde, al ben ik enigkind, maar op zaterdag was altijd wel een bijzondere dag, iets warms bij de brood maaltijd, samen boodschappen doen, en mijn moeder had eventueel een cake gebakken of samen, en dan tv inderdaad, de hapjes iets minder, maar ja, wij waren maar met zijn drietjes, chips en zo ook niet zo… dat kwam weer pas later…..

    X

    Like

Geef een reactie

