Kledingkast zooi

Nou, dat werd weer eens tijd zeg! Ik had afgelopen weekend één dag weekend, maar die ene dag heb ik wel even héél goed gebruikt om mijn megakledingkast weer eens uit te mesten. Benieuwd hoe het is geworden?

De laatste keer dat ik mijn kledingkast heb uitgezocht was in mei 2015 (zie hier het resultaat van toen). Ondertussen kocht ik natuurlijk weer nieuwe kleding, kreeg ik kleding, vond ik kleding terug en op een gegeven moment zie je dan tussen de bomen het bos niet meer en dan heb je één groot oerwoud van kleding in je kast (herkenbaar anyone?). Dus: tijd om op te ruimen! Het zonnetje scheen zo lekker de laatste paar dagen en ik had helemaal een lente-opruim-gevoel…go with the banana (gaan met die banaan!).

Ik heb één grote (mega) kledingkast die helemaal overvol zat. Oké, hij zit nog steeds vol (soort van overvol), maar het past er nu wel allemaal beter in (ik hoor de mannen al denken: ‘zucht’) haha.

1

Mijn nieuw gekochte kleding van o.a. de Primark ligt al twee (of meer?) weken op mijn (overvolle ;p) schoenenbakken omdat het gewoon niet meer in de kast past. I know, dat is best schunnig. En dan ga ik ook nog iedere keer klagen (tegen mijzelf & babe) dat ik niets te dragen heb, dat ik een kleding crisis heb en dat ik niet weet welke kleding bij wat past. ‘Ik heb ook niets leuks!’.

Van die kleding crisis is wel een beetje waar trouwens. Ik ben inmiddels al een aantal maandjes 30 jaar (proest) en sinds mijn verjaardag ervaar ik dat wel een beetje. Oude kleding vind ik niet altijd meer bij mij passen en ik vind het ook heel lastig dat ik op mijn werk hele andere kleding soort van ‘moet’ dragen dan dat ik in mijn vrije tijd zou doen. Ik heb echt werkkleding (wat netter, geen spijkerbroeken en sneakers) en vrijetijd kleding (wat kleurrijker op de één of andere manier, sneakers en spijkerbroeken. Zo lastig! Ik vind bijvoorbeeld een sjiek/chique jasje en shirt erg leuk om te combineren met een spijkerbroek en sneakers, maar dat kan dus niet voor mijn werk. En aangezien ik 40 uur per week werk leef ik dus het meest in die kleding. Hmmm…. Snap je mijn crisis nu!?

2

Ik ben begonnen met opruimen bij mijn onderste plankjes, waar de broeken en shirts in liggen. Ik heb echt een stuk of 8 broeken weg gedaan (naar het goede doel, yay!) omdat ik ze niet meer pas (oeps) of omdat ik ze gewoon niet meer leuk vind of omdat ze niet meer mooi zaten. Erg lastig trouwens om die knop in m’n hoofd om te zetten dat er dingen weg ‘moesten’. Het liefst houd ik alles omdat je het altijd nog wel een keer kan gebruiken (herkenbaar anyone?), ik vind het bijna ‘zielig’ om kleding weg te doen haha. En had ik een keer de moed om te zeggen ‘deze gaat weg!’, komt babe er aan met de melding ‘neeeej die niet weg doen, die is mooi’. Help! Zucht.

 

3

Op bovenstaande foto kan je goed zien dat ik halverwege het opruimen een mental breakdown beleefde haha. Echt bijna alle hangkleding lag in de kamer en ik wist niet hoe ik dat ooit terug in de kast zou krijgen. En vooral belangrijk: HOE het in de kast terug kon. Want hoe het hing was echt niet praktisch. Dus: even ademhalen, even lunchen en toen weer verder!

 

6

*Tadaaaaa!* Het hanggedeelte bovenin met aan de linkerkant een ‘voor’ en aan de rechterkant een ‘na’ foto. Er hangt nog steeds VEEL (ik geef het toe), maar het hangt handiger en beter XD. De lange dingen kunnen nu volledig hangen, zonder dat de onderkant leunt op het tweede hangrek waardoor alle kapstokken in de kleding kwamen…grrr.

 

7

En het onderste (plank) gedeelte is ook veel netter ingedeeld nu. Ik heb de planken dichter op elkaar gezet, want daar had ik niet zoveel ruimte nodig. Door dat te doen hangt de kleding bovenin nu dus ook beter. Ik heb veel broeken weg gedaan en heel veel shirts die ik eigenlijk toch nooit droeg (zondeeeee, want heel veel waren nog gewoon nieuw en ongedragen!). Maarja, des te leuker voor de mensen die het nu krijgen via het goede doel natuurlijk =)

 

4

Kijk dat hoe kleurrijk het zo lijkt! Ik ben echt grote fan van zwarte kleding (vooral zwarte jasjes zoals je rechts onderin kan zien), maar de laatste tijd probeer ik ook wel wat meer kleur te dragen (anders lijkt het zo depri ;p). Er hangen best leuke kleuren en printjes in toch?!

 

5

Deze twee bulten gaan naar het goede doel. Op die manier doet het mij ook iets minder ‘zeer’ dat ik deze kleding weg doe. Daarnaast heeft babe zijn kledingkast ook nog opgeruimd dus die kleding krijgen ze ook nog. Yayyyy, ik hoop dat ze er blij mee zijn! =D

Ik ben in ieder geval heel erg blij met mijn nieuwe kast indeling. En ook leuk: ik heb heel veel kleding herontdekt! Ik weet weer precies wat er in mijn kast ligt en ik heb in mijn hoofd al allerlei nieuwe combi’s gemaakt, leuke bijkomstigheid! Alsof je shopt in je eigen kast. Nou, beter kan niet XD. Ik moet trouwens wel even heel sneaky opbiechten dat ik een stuk of 4 (oké, 5) dikke wintervesten van mij in babe zijn kast heb gehangen. Die pasten er écht niet meer in hoor… (cheater, I know).

Is jouw kledingkast ook zo vol en toe aan een grote opruimbeurt?

Liefs!

17 gedachtes over “Kledingkast zooi

  1. Mijn kledingkast is iedere week toe aan een opruimbeurt haha. Nee soms trek ik opeens alles uit de kast en kijk ik of het nog past (eigenlijk omdat er dan gewoon weer iets nieuws in de kast moet passen) en dan gooi ik het ook in zo’n goede-doelen-bak. Nu eerst maar weer wat nieuws verzamelen voor ik weer ga opruimen.

    Like

  2. Ken je The Secret of The Magic? Wat je weg doet, ook al denk je het nog nodig te hebben, gewoon weg doen eventueel, het zal als vanzelf weer in de kast terug komen, hahahaha bij mij blijkt dat telkens weer zo te zijn, ik bedoel ik leef van de bijstand natuurlijk dus kleding kopen is een absolute luxe, hoe gek dit ook klinkt, moet ik doen met wat ik heb, dus nee ik heb niet zoveel en toch meer dan je denkt, en JA zelfs ik zoek uit en doe gewoon weg, wetend en vertrouwend dat het op de één of andere manier weer terug komt en zo kreeg ik afgelopen oktober bijv… ineens een heleboel leuke shirts met name, voor deze zomer, omdat zij zoveel is afgevallen en wat zij weg heeft gedaan past mij perfect! Omdat ook ik wat afgevallen ben in cm’s.

    Zo dus :D

    X

    Like

  3. Ik heb pasgeleden mijn kast opgeruimd. Wat een verschil! Dit kwam door inspiratie van De Happiness Project, waarin er ook werd gesproken over je kledingkast. Het voelt nu een stuk fijner, opgeruimder en vooral overzichtelijker.

    Like

  4. Pingback: Shoplog Primark | Life of Pirre

  5. Pingback: Mirror Mirror #4 | Life of Pirre

Geef een reactie

