Granny hair – update

Weet je nog dat ik een poosje terug mijn haar grijs liet verven? Weet je nog hoe super blij ik daar toen mee was? Vandaag geef ik je een update. Ben ik nog steeds een happy granny?

Midden januari had ik na héél lang nadenken (en twijfelen) mijn haar toch grijs laten verven. En blij dat ik er mee was joh! Hier kan je mijn kapperservaring nog terug lezen, mocht je het gemist hebben.

We zijn inmiddels een dikke maand verder en het leek mij leuk om even een update te geven. Je hoort namelijk overal dat grijs/wit haar heel bewerkelijk is en dat je er veel aan kwijt bent om het grijs te houden. Nou, ik kan er kort over zijn: DAT KLOPT! haha

2

(excuseeee me voor de blurry linker foto). In bovenstaande collage kan je zien hoe de kleur was geworden op de dag van het verven zelf  (links) en aan de rechterkant zie je de kleur hoe het 1,5 week later was geworden. Damn, wat baalde ik zeg!! Het ijzige grijze/witte was helemaal verdwenen en er zat een (vind ik) lelijke gele/warme ondertoon in. Ik vergeleek het met sneeuw waarin een hond had geplast. Lol.

1

Hier zie je nogmaals: links was mijn voorbeeld foto en zo was het ook geworden, rechts zie je hoe het 1,5 week later was. Ik heb toen de kapper gebeld en ik mocht langskomen voor overleg. Ze vertelde mij dat dat normaal is en dat ik het nog vaker met zilvershampoo moest wassen, maar vooral ook de zilvershampoo er langer in houden. Tot aan een half uur toe! Ik had het tot nu toe zo’n 2x met zilvershampoo gewassen (en andere keren met normale shampoo) en het er 10 minuten in gelaten (want, ik was ook gewaarschuwd dat als je dat te vaak doen, dat je haar dan blauw kan worden). Maargoed: zilvershampoo it is dus! De kapper raadde mij hun eigen zilvershampoo aan, die had ik eerst afgewezen (want ik had net één gekocht), maar later heb ik die van de kapper online gekocht voor de helft van de prijs (mensen echt: ga online!) ;)

3

*Tadaaaa* love de zilvershampoo! Links: hoe het op de dag van het verven was geworden. Daarna komen foto’s na mijn haar iedere keer gewassen te hebben met zilvershampoo. Na drie keer was die (vieze ;p) gele gloed al veel minder geworden zoals je ziet! Ik ben een blij mens =D Hieronder was foto’s van m’n mooie granny hair (mocht je dat willen zien, anders gewoon verder naar beneden scrollen haha).

02

Buiten licht het zo mooi op vind ik!

01

Ik heb trouwens sinds de kapper maar één bad-hair-day gehad. Ik ben ZO blij met de mousse die ik heb gekocht bij de Op=Op (zie hier mijn hysterische euforische moment ;p).

03

Hier was ik te lui geweest om krullen te ‘maken’, maar ik vond dit ook best leuk! Hier is het overigens nog iets ‘geler’.

collage 1

Ik ben heel goed geworden in selfies maken van m’n zijkant. Dit is ook weer na iedere keer wassen met zilvershampoo. Het WERKT mensen (en believe me, ik was nogal sceptisch).

4

Nou zit mijn haarkleur weer in de buurt van mijn voorbeeld foto.

04

Love it <3

Moraal van dit verhaal: mocht je grijs/zilver/wit haar willen nemen….dit kost veel tijd qua onderhouden en je hebt er liters zilvershampoo voor nodig! Maar, ik vind het het meer dan waard. Ik ben er weer superblij mee en dat onderhouden, tja dat went ook wel hoor. Ik zit nu gewoon een half uurtje met zilvershampoo in en een handdoek over mijn schouders GTST te kijken ;).

Mijn tips: je kan online dus hele fijne haarproducten vinden, waaronder r*te goede zilvershampoo, wat veel goedkoper is dan in de winkel of bij de kapper. Ik kocht zilvershampoo bij de haarshop! Ik heb daar deze zilvershampoo gekocht (die ze dus ook voor véél meer geld bij de kapsalon aan hadden geraden) en hij is goeeeedddd.

Zijn/waren jullie ook net zo sceptisch over zilvershampoo als ik?

Liefs!

7 gedachtes over “Granny hair – update

  1. Van die zilvershampoo wist ik al, maar ja, mijn oma gebruikte dat al toen ik er erg in kreeg, hahaha om haar haren mooi wit te houden ooit. ;-) En van het te lang in laten trekken wist ik ook, vroeger waren er vele dames met violette uitstraling namelijk, whahahahaha de seventies en eighties, da bomb met onze oudere mensen van toen :D

    Want ja zelfs als het van nature ooit grijs wordt, moet je het vooral onderhouden met zilvershampoo…

    X

    Like

  2. Wauw die had ik niet zien aankomen. Ik wil mijn haar ook weer koeler laten kleuren, maar ik ben bang voor die gele kleur. Maar misschien moet ik inderdaad ook wel op de bank zitten met zilvershampoo in mijn haar ;)

    Like

  3. Pingback: Een dagje…Zwolle! | Life of Pirre

Geef een reactie

