Stom, stom, stom

Ik erger mij er sowieso altijd al wel aan, maar sommige slaan echt alles. Zo zag ik er laatst ook weer eentje. Ik vind het stom, stom stom! Benieuwd wat ik bedoel!?

Nou heb ik natuurlijk al wel mijn gewoonlijke ergernisjes (as you know), maar dit moest écht even in een apart post. Al enig idee wat ik bedoel? Ik heb het natuurlijk over tv reclames! Stom, stom, stom vind ik ze!

Sowieso is het super irritant dat er (letterlijk!) na elke 15 minuten een reclame tussendoor komt. Zit je net helemaal in de film of kijk je naar GTST (yep), komt er wéér zo’n reclameblok. De laatste tijd valt mij ook op dat elk blok bijna hetzelfde is. Dan zie je dus iedere keer hetzelfde riedeltje voorbij komen

‘NOODLESSSS!’ of ‘PASTAAAA!’
‘Tundundun, tundundundundun’ (AH deuntje er ff bij denken a.u.b.’)
‘Folloooowwwwwww’ (follow the suhunnnnn)
‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’
‘Ik gebruik Iberogast’ (who the f*ck heeft die naam verzonnen XD)
‘Beeldje hè?!’

Herken je bovenstaande uitspraken? Het blijft ook allemaal zo lekker in je hoofd hangen…zucht! Vooral dat nummer van ‘follow the sun’ (die nu óók nog eens helemaal hip is op de radio). Wij hebben er dágen mee rond gelopen hier, meh!

Maar, het kan nog erger…veel erger. Want wat ik stiekem eigenlijk nog veel irritanter vind is dat reclames zoveel bloot laten zien. Jeutje zeg, is dat echt nodig!? Dat je een half naakte vrouw ziet douchen en douchegel ziet gebruiken is nog (een soort van) enigszins ‘logisch’, maar dat Milner kaas wordt aangeprezen door middel van verdorie blote billen in beeld?! What the f*ck jongens, waar gaat dat heen met de wereld. Ik snap dat gewoon écht niet. Welke mafkees heeft in hemelsnaam die reclame zo bedacht?! ‘Ja, dat is tof en hip mensen…laten we KAAS promoten met een BLOTE KONT’ Achterlijk.

Nog zoiets achterlijks (sorry, ik vind het gewoon écht heel stom ;p) zijn de reclames voor parfums. Voornamelijk de duurdere parfums. Zodra je een man en een vrouw ziet flirten/zoenen/friemelen/zwoel naar elkaar kijken enz. dan kan je er vanuit gaan dat het om een parfum gaat. Hoezo ouderwets trouwens, hierbij zie je nooit een stel flirten/zoenen/friemelen/zwoel naar elkaar kijken enz. van hetzelfde geslacht (bedenk ik me net). Nogmaals stom, stom, stom!

Oh, wat ik nog ben vergeten: de reclames voor (veel te) veelbelovende antirimpel crèmes of meer van (vind ik) dat soort onzin (lees hier mijn mening over oud worden). Dan staat er ook áltijd in kleine lettertjes onder dat het maar op 4,5 persoon is getest en dat 3,5 persoon het goed vond werken (ik overdrijf nu iets, dat begrijp je). Laatst zag ik een reclame van (geloof ik) Vanish waarin je een extreem (bijna lichtgevend) T-shirt zag. Stond er iets onder in de trend van ‘effect is zwaar overdreven en is pas bereikt na 6 uur lang weken’. Echt hoor, dikke lol XD

Tot zover mijn geklaag, wat ik overigens heb geschreven tijdens een aantal reclameblokken. En nee dat is dus niet zo omdat ik langzaam typ (juist niet), maar omdat er elke 15 minuten een blok op tv is. STOM, STOM, STOM!

Welke reclame vind jij het (aller) stomst??

Liefs!

ps: deze post wel met een korreltje zout nemen hè?! =)

10 gedachtes over “Stom, stom, stom

  1. Haha oefffff frustratie!! Je merkt idd ook pas hoe irritant reclames zijn als je een tijdje een serie hebt gekeken. Follow the sun ook ZOOO irritant. Ik voel je hier helemaal! En dan hebben we het nog niet eens over HOELANG die blokken duren.. oeioeioei.

    Like

  2. Ik vind reclames altijd irritant eigenlijk haha, als ik gewoon wat zit te zappen stoort het me niet maar als ik in een film of serie zit en er komt dan weer een blok van 15 minuten reclame voorbij.. Dat vind ik wel irri

    Like

  3. Het liedje follow the sun vind ik geweldig. Spijt me Pirre. Ik erger mij heel erg aan de reclame dat een man naar boven gaat met de traplift. Is die net weer beneden moet die weer naar boven omdat hij iets vergeten is. En de lift gaat al zo langzaam .Oooohhhh ik kan het echt niet meer zien. Dezelfde reclame heb je ook met een vrouw. stom stom stom. xx P & M

    Liked by 1 persoon

  4. Haha ja ik vind reclame ook vaak heel stom. Al zijn er ook wel echt geniale reclames tussen :) Ik kijk bijna nooit reclame. Heb er echt een hekel aan. Sowieso ken ik de huidige Nederlandse reclames niet. Gelukkig ook maar ;)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

