DIY – krukje

Ik ben een keer crea bea geweest en dat moet natuurlijk wel op m’n blog! Het is echt een klein en simpel projectje, maar ik vind het ontzettend leuk geworden.

Weten jullie nog dat babe en ik laatst naar een (antiek) markt gingen in Westerbroek? En dat we daar een heel erg leuk krukje voor maar €3,- kochten?

2

Nou precies, dat linker krukje! Dat is mijn kleine en simpele DIY projectje geworden :D Het rechter krukje is natuurlijk al tof zoals die is (Action), daar heb ik ook niets aan gedaan. Het linker krukje kon echter wel iets fris en nieuws gebruiken vonden wij.

1

Allereerst moesten we bedenken waar we de krukjes neer wilden zetten. Daarom hebben we de woonkamer (wéér) een klein beetje opnieuw ingericht. De schommelstoel staat niet meer naast de tv, maar naast de bank. De oude kist die daar eerst stond hebben we verplaatst naar mijn schoenen/kleding kamer (ja, zo’n kamer heb ik ;p).

before

Dit vonden we een mooi hoekje zo! Samen met ons schattige (deurstopper) hondje en m’n nieuwe cactusje (Aldi) stond het krukje hier goed. Toch vond ik een DIY nodig…

after

…want zo is het krukje nóg veel leuker! Toch!?

DIY? Daar doe ik meestal niet echt aan. Iets met te lui zijn en geen zin hebben in dat ‘gedoe’ haha. Toch wilde ik dit erg graag doen en ik ben er dan ook best een beetje trots op dat het gelukt is.

How to do it
We hadden een spuitbus gekocht bij de Action: glanzend/lak wit voor maar €2,- euro. Ik heb de pootjes niet eerst geschuurd (told you, lui…). Wel heb ik ze afgeplakt met tape (en dit ook echt nagemeten zodat het bij alle drie gelijke afstand zou zijn) en vervolgens ben ik de pootjes wit gaan spuiten. Ik was wel zo slim om dit in de kelder te doen (stinken dat het doet!) met als ondergrond een oud laken. Achteraf gezien had ik het gewoon moeten schuren (ik wíst het wel), want ik heb er 3 a 4 lagen op moeten spuiten voordat het goed er op zat. Dus aanrader: ga schuren voordat je iets verft/spuit en gebruik een mondkapje.

3

Kijk dan hoe leuk. Het past ook heel goed bij de schommelstoel nu en het krukje is er echt ‘frisser’ door geworden. Ook kwamen we laatst nog weer nieuwe cactusjes tegen bij de Aldi, die twee kleine hebben we er dus bij gekocht. Staat super schattig =D

Zoals ik al zei: een super simpele, goedkope, maar leuke DIY. Wij zijn er in ieder geval blij mee.

eindresultaat

Op welk DIY project ben jij het meest trots?

Liefs!

8 gedachtes over “DIY – krukje

  1. Pingback: Adele – memory | Life of Pirre

Geef een reactie

