Granny hair

Whooehoeeee, I did it! Ik wilde het al heel lang, maar ik durfde niet (watje). Ik had nog nooit mijn hele geverfd bij de kapper, dus ieeehhh! Ben je benieuwd waarom het 4,5 uur duurde?

Vorige week zaterdag was het dan eindelijk zo ver. Ik had eerder die week gebeld wanneer ik terecht kon en er werd mij verteld dat van 11:00 t/m 16:00 gereserveerd stond. Whaatttt?! Waarom in hemelsnaam zo lang? Nou, dat weet ik inmiddels haha. Kijk je mee?

1

Als eerst even een foto van hoe mijn haar er uit zag. De blondje plukjes (de vorige keer bij de kapper laten doen, toen ging ik van lang naar kort haar). Het was ook al weer aardig lang geworden en ik was er flauw van. Tijd voor iets anders!

2

Iehhhh! Lang getwijfeld, ik ben nogal een watje met dit soort dingen. Maar hop, let’s go!!

3

Eerst werd mijn haar weer kort geknipt. Op mijn verzoek heeft ze mijn haar ook gesneden zodat mijn krullen straks weer goed uitkomen. I love hoe ze het geknipt heeft! Ik was overigens bij Crazy Kappers in Groningen. Leuke meiden, toffe ideeën, fantastische verf- en knip skills en super leuke sfeer. Echt een aanrader (mocht je in de buurt wonen ;p).

11

Eerst werd mijn haar helemaal ontkleurd. Eigenlijk wordt het dan gewoon gebleekt. Ze gebruiken bij deze kapsalon Fibreplex. Dit is een bepaald middeltje wat ze bij het ontkleuren gebruiken zodat je haar gezond blijft en dus niet afbreekt (of afsterft…). Mijn haar voelde na het ontkleuren ook écht extreem zacht. Dus yayyy voor de Fibreplex! Op bovenstaande foto zie je dat lila/blauwe kleurtje in mijn haar. Dat moest er een uur in blijven, dat is de ontkleuring. Er was mij van te voren gezegd dat het ontkleuren misschien twee keer moest gebeuren, maar mijn haar was na 1x al zó wit geworden dat één keer ontkleuren genoeg was. Toen ik na het ontkleuren in de spiegel keek dacht ik echt direct: OMG Draco Malfidus! Voor de mensen die Draco uit Harry Potter niet kennen: klik =D

4

Een lief vriendinnetje was met mij mee. Inmiddels was het lunchtijd dus zij ging naar de buren (Fresh Today) om een lekker broodje te halen. Ik zei: doe maar een broodje gezond o.i.d. Uiteindelijk kwam ze met de menukaart naar de kapper toe haha. Ik bestelde een heerlijk broodje met gebakken kipreepjes, kruidige gele saus, plakjes ei en augurk…

5

En LEKKER dat ‘ie was! Man oh man, volgens mij heb ik nog nooit zo’n lekker broodje gehad. Heerlijk fris, vers, jummie broodje. Hemels <3

12

Daarna was het tijd voor de grijze/witte verf! In overleg met mijn kapster besloten we om ook een wat donkerder grijze ‘uitgroei’ te creëren. Op die manier zou het iets natuurlijker lijken en zou het ook wat meer diepte krijgen. Ik vond het goed! En wauw…wat ben ik blij met het eindresultaat! Super mooie kleur en mijn krullen zijn echt weer aanwezig =D

8

Aan de linkerkant zie je mijn voorbeeld. Deze afbeelding kwam van Instagram (bron) en ik vond dit wel een HEEL erg mooie kleur (daarnaast heeft die meid natuurlijk ook gewoon rete mooi haar…). Aan de rechterkant zie je mijn haar na het bezoekje aan de kapper. Lijkt er op toch!?

6

Als mensen mij nu met het lichtgrijze haar zien dan zeggen ze regelmatig: ‘hoe was het eerst dan? Niet zo heel anders toch?’. Wel dus. Hier zie je een ‘before’ & ‘after’ foto van mijn haar. Het is dus korter, maar ook véél lichter en grijs/wit!

9

Hier zie je alle kanten goed. De bovenste rij zijn weer de ‘before’ foto’s en de onderste rij de ‘after’ foto’s

10

Tadaaaa! Het eindresultaat. I love love love it, maar dat was geloof ik al wel duidelijk =D. Ik heb er van 11:00 t/m 15:30 gezeten, maar het was echt de moeite waard. Daarbij heb ik mij prima vermaakt. Ik heb van zo’n 10 klanten het eindresultaat mogen zien, altijd leuk haha).

Op de foto’s heb ik trouwens nog een wenkbrauw potlood kleur op wat toen der tijd het beste bij mijn blonde haar stond. Ik vond het in combinatie met mijn nieuwe grijze haar niet zo mooi staan. Ik heb inmiddels een donkergrijs wenkbrauwpotlood gekocht (HEMA) en dat staat echt zó veel mooier :)

Wat vind jij van grijs haar (bij ‘niet ouderen’ ;p) ?

Liefs!

25 gedachtes over “Granny hair

  1. Wauw! Het staat je ontzettend goed! Het staat zo goed dat mensen niet eens meer weten dat het anders was (dat is toch een groot compliment, haha!). Maar wat een tijd bij de kapper, pff! Wel fijn dat de lunch voor je verzorgd werd *thumbs up*.

    Like

  2. Pingback: WJD? #3 | Life of Pirre

  3. Ik vind het super mooi! Ik wil dit ook, ik vind koele tinten zo mooi alleen ben ik helaas gezegend met warme tinten en veel rood in haar dus om zo een resultaat te krijgen is bijna onmogelijk.

    Staat je top!!

    Liked by 1 persoon

  4. Pingback: Plog – Markt & Haren | Life of Pirre

  5. Pingback: Granny hair – update | Life of Pirre

  6. Pingback: Hieperdepiep, 2 jaar! | Life of Pirre

  7. Pingback: How you doin’ | Life of Pirre

  8. Pingback: Ergernisjes #7 | Life of Pirre

Geef een reactie

