Secret project

Afgelopen december had ik een mooi idee. Het moest nog geheim blijven, niemand wist het (behalve babe) en in 2016 kon ik het pas verklappen. Nu het nieuwe jaar is aangebroken kan ik jullie eindelijk mijn Secret Project laten zien!


Ik heb vijf goede vriendinnen. Drie ken ik van mijn studie logopedie, eentje was mijn huisgenootje toen ik op kamers woonde en het andere vriendinnetje ken ik via mijn (geliefde) sport Ritmische gymnastiek. Het is een heel verschillend groepje mensen. Ze wonen allemaal ergens anders, zitten in allerlei verschillende leef- en werksituaties en iedereen heeft zijn eigen leventje opgebouwd. We zien elkaar soms heel veel, maar soms ook maanden niet. Ondanks dat zijn het mijn vijf goede vriendinnen.

We weten van elkaar wat we aan elkaar hebben. We respecteren andermans keuzes, manier van leven en hoe we ons in bepaalde situaties gedragen. We zijn zó anders en toch klikt het goed. Dat vind ik bijzonder.

En omdat ik ieder vriendinnetje echt heel erg waardeer dacht ik: ik wil ze dat vertellen! Want dat doe ik eigenlijk nooit. Ik wilde ze zeggen hoe blij ik met ze ben: dat ik mij niet hoef te schamen als ik huilend bij ze op de bank zit, dat ik enorm kan lachen om een dom internet grapje en dat ik dan direct aan dat ene vriendinnetje denk omdat ik weet dat zij er ook om zou lachen, dat we elkaar ook in zeer moeilijke periodes steunen, dat een klein appje soms meer dan genoeg kan zijn en nouja…nog zoveel meer. Ik vind ze gewoon lief en dat wilde ik ze graag vertellen. Dus…mijn secret project was geboren!

collage 1

Ik kocht 5 verschillende kaarten met op elke kaart een leuke en toepasselijke spreuk/zin. Elke kaart heb ik heel specifiek en zorgvuldig uitgezocht per vriendinnetje. Omdat iedereen zo anders is en iedereen in een andere situatie zit vond ik dat nog best lastig om te doen. Er was natuurlijk ook veel te veel keus (kan ik soms niet zo goed tegen ;p), maar na een dik half uur was het gelukt!

‘Happy girls are the prettiest’
‘Take a deep breath it is just a bad day not a bad life’
‘We’ll be friends until we’re old and senile (and then we’ll be new friends)’
‘Falling down is part of life, getting back up is living’
‘Chocolat doesn’t ask silly questions, chocolat understands’

De prachtige (extra grote) kaarten kocht ik ergens midden december en ik wilde ze graag versturen rond de kerstperiode. Op een zondagmiddag ben ik er even goed voor gaan zitten en ben ik begonnen met het schrijven. Natuurlijk ga ik dat niet herhalen op mijn blog, dat is persoonlijk, maar het kwam er op neer dat ik elk vriendinnetje heel erg waardeer. Dat ik blij voor ze ben als ze gelukkig zijn, maar ook dat ik er altijd voor ze ben als het even niet zo goed gaat. Elke kaart is echt helemaal vol geschreven (daarom had ik al expres grote kaarten gekocht ;p), maar dat was ook de bedoeling.

2

Vervolgens heb ik ze op de post gedaan en toen was het afwachten! Kwamen ze wel aan? (you never know rond kerst), wat zouden ze er van vinden?, zijn ze er blij mee? Ik kreeg een aantal dagen later echt hele lieve en leuke berichtjes van ze terug. Er zijn hier en daar wat (geluks) traantjes gevallen en ze vonden het (gelukkig!) allemaal heel erg lief, leuk en attent.

4

collage 2

1

Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Want wanneer zeg je nou eigenlijk tegen een vriend of vriendin dat je écht heel erg blij met ze bent? Dat je ze waardeert? Dat je ze eigenlijk wel echt nodig hebt? Dat mag best eens gezegd worden toch?!

Dus, heb jij een lieve vriend en/of vriendin die ook wel eens een lief berichtje mag krijgen? Stuur ze een lief kaartje, gewoon omdat het kan en omdat het ook echt heel erg leuk is om te doen :D

Liefs!

22 gedachtes over “Secret project

  1. Ontzettend lief, en leuk ook, ik doe dit zeer zeker ook eens in de zoveel tijd, soms een lief mailtje met hoe ik hen waardeer, een dank je wel dat ze er zijn en precies wat je zegt, en soms als het kan, een kaartje of een cadeautje.

    X

    Like

    • Dank je! Jij leest dus ook blogs in de ochtend. Ik voel me altijd lichtelijk verslaafd als ik dat doe, fijn om te weten dat ik niet de enige ben ☺️

      Like

  2. Wow, wat een super lieve actie van je! Je vriendinnen boffen maar met je! Ik heb een aantal vriendinnen en soms zeggen we via een app weleens hoe blij we met elkaar zijn en dat we er voor de ander zijn maar zo’n blijk van waardering middels zo’n lief kaartje is natuurlijk net wat anders.

    Like

  3. Echt superlief dat je dit doet. Fijn dat je zo’n goeie groep om je heen hebt, waar je altijd op kan terugvallen! Een kaart is nog net iets leuker natuurlijk, hoewel ik gisteren een vriendinnetje heb geappt met dit soort woorden. Het mag best wel eens gezegd worden inderdaad!

    Like

  4. Het is ook super leuk om te krijgen kan ik je vertellen hihi:)!!! Totaal verrast en natuurlijk hartstikke wederzijds ☺️ Je bent een super vriendin!!😘

    Like

  5. Pingback: Bucket list #update | Life of Pirre

  6. Pingback: Hieperdepiep, 2 jaar! | Life of Pirre

Geef een reactie

