Nail Art: Dots, dots, dots

Ik zag deze nailart op Instagram voorbij komen en ik was meteen in lovveeee. Die moest en zou ik na maken! Benieuwd of dat er net zo uit kwam te zien als op de foto? Kijken maar!

Bron uitgelichte afbeelding

Toen ik deze nail art ging na maken was het volop herfst en vond ik het perfect bij die sfeer passen. De rood, oranje, gele en bruine blaadjes vielen van de boom en ik creëerde ze op mijn nagels.
Ik bedenk mij nu trouwens: dit is ook best een hele toffe X-mas nailart! Dan zou je de stipjes wat groter kunnen maken en dan zijn het net kerstballen :D

Wanneer je stipjes gaat zetten is het handig om dat met een zo genaamde ‘dottingtool’ te doen. Dit lijkt, vind ik, op een soort brei naald met aan het eind een bolletje waarmee je de dots kan zetten. Als je dit niet tot je beschikking hebt kan het ook prima met bijvoorbeeld de achterkant van een pen, een breinaald of een haarspeldje.

Ook is het handig om een velletje papier bij de hand te houden waar je een drupje nagellak op kan doen. Dan kan je daar je dottingtool in dippen om vervolgens de stipjes te maken. Wel zo handig!

collage 2

Als je mij al langer volgt dan weet je dat ik te lui ben voor een basecoat. Die heb ik dus ook niet gebruikt (nergens voor nodig haha), ik begon direct met de stippen. Het maakt eigenlijk niet uit met welke kleur je begint, de stipjes komen toch allemaal door elkaar te zitten.

Wel raad ik je aan om eerst één kleur volledig te ‘dotten’ en het te laten drogen. Daarna kan je met een andere kleur de stippen gaan zetten. Als je het tussendoor niet laat drogen dan krijg je één grote blubsie van kleuren (trust me, I know. Iets met te ongeduldig zijn…)

Het leuke van deze nail art is dat het helemaal niet netjes of precies hoeft. Je pleurt (lekker Gronings dit) gewoon wat kleurtjes door elkaar en hoppa: het is cool =D

collage 1

Ik was mega tevreden met het eind resultaat. De effen rood tinten passen perfect bij elkaar en het maakt het helemaal af met de gouden stipjes. Met alleen maar effen kleuren zou het misschien een beetje saai-ig worden, een glittertje erbij is altijd goed!

Stipjes zijn sowieso leuk, ik heb nu alleen maar rood tinten gebruikt, maar als je allerlei kleuren stipt is het helemaal één groot confetti feest. Dus heb je wat te vieren? Denk dan aan deze nail art ;)

Zou jij dit op je nagels dragen?

Liefs!

8 gedachtes over “Nail Art: Dots, dots, dots

  1. Het ziet er altijd gaaf uit zoiets, maar nee, ik vind glitternagellak al een crime, en dan vooral met afhalen, dat de watjes zo blijven hangen, daar krijg ik al de rillingen van, hahaha

    Maar het ziet er heel mooi uit!

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

