Recept: pannenkoeken, ijs & fruit(saus)

We hadden laatst pannenkoeken gebakken en hadden hier een aantal van over. En we hadden een pakje bevroren fruit in de vriezer liggen en toen ontstond er dit overheerlijke idee! Echt smullen maar!

Nou vind ik koude pannenkoeken als ontbijt of lunch sowieso al super lekker, maar dit overtreft alles. Ik had laatst uit nieuwsgierigheid een pakje frozen fruit gekocht, maar wat ik er mee wilde doen wat nog niet duidelijk. Iets met ijs ofzo…

En toen werd ik op een dag wakker met dit briljante idee voor een recept. Wat heb je nodig:

  • pannenkoeken
  • (vanille) ijs
  • bevroren fruit
  • steelpannetje

Zo simpel het op de foto lijkt, zo simpel is het ook. Je doet een kleine portie bevroren fruit in een steelpannetje en dat verwarm je. Wel blijven roeren, want anders plakt het aan de bodem (trust me XD). Als het fruit ontdooit en licht ‘gesmolten’ is ontstaat er een soort super lekkere fruit saus. Deze saus leg je op je pannenkoek samen met wat ijs en *tadaaaa*.

6

Eet smakelijk mensjes! Oh en een aanrader: één pannenkoek op deze manier is écht genoeg. Ik was zo gulzig om er twee te nemen (want het was zo lekker), maar dat was een slecht idee…(VOL!) Ik heb je gewaarschuwd ;p

Ben jij net zo’n zoet liefhebber als ik en wat vind je van dit recept?

Liefs!

6 gedachtes over “Recept: pannenkoeken, ijs & fruit(saus)

  1. hahahaha ja als je ogen groter zijn dan de maag, heb ik ook weleens last van, zeker als ik dit soort dingen zie, en alleen fruit lijkt mij denk ik al genoeg, zou het ijs niet eens hoeven ;-) Goed idee, nog niet aan gedacht!

    X

    Like

Geef een reactie

