Dagje uit: Amersfoort

Nou, de titel verraadt het al: we gingen een dagje uit naar Amersfoort! Gek genoeg waren we allebei nog niet eerder in het centrum geweest (wel in de Dierentuin), dus tijd om het te ontdekken. Kijk je mee?!

Wij hadden van die leuke NS meereis treinkaartjes gekregen (altijd leuk!) en daar maken we meestal goed gebruik van! Op deze manier hoefden we maar één treinkaartje aan te schaffen en kon er één gratis mee reizen. Ik had afgelopen weekend een extra lang weekend (4 dagen, jeujjj!) en op maandag stond een dagje uit gepland. Tot ’s morgens vroeg wisten we nog niet waar we heen wilden, tot dat we Amersfoort tegen kwamen (op Google haha). ‘Mooie oude binnenstad met grachten’ oké, we gaan!

Hier onder een verzameling foto’s van (wat bleek) deze prachtige stad! We hadden er heerlijk droog herfstweer bij en we hebben er echt van genoten! Om jullie ook een stukje Amersfoort te kunnen laten zien, komen de volgende foto’s. Have fun ;)

We zagen dit grappige bord en we kregen de ‘discussie’ over de bijgeplakte/uitgesneden poppetjes! Ze bleken dus opgeplakt te zijn (babe had gelijk, grmbl)

Zoals ik al zei: prachtig herfstweer :D

Let’s explore the city!

Wauw, kijk dan hoe mooi.

Het is net een postcard van vroeger zo, love it!

Daar moet ik natuurlijk ook even bij op de foto

Amersfoort heeft prachtige grachten, oude panden, bruggetjes en sfeervolle woningen. Echt mooi!

2 x ik ;)

Die verschillende soorten bomen en kleuren, zo mooi (in het echt was het nog veel mooier!)

Linker- of rechter huis: babe en ik willen er wonen! En check dat kleine zwarte bootje met de naam ‘The black pearl’ XD

Eenmaal in het centrum konden we niet voorbij deze snoepwinkel lopen… zó veel lekkers (ook losse snoepjes in zakjes, vind ik echt iets van vroeger: leuk!)

Dit woeste beest stond op een rotonde, heel stoer vind ik!

Eenmaal weer een beetje uit het centrum kwamen we deze prachtige oude stadsmuur tegen

We waren moe van het lopen dus opzoek naar een bankje. Gevonden op deze prachtige plek aan het water <3

Tijd voor wat gekkigheid ;)

Ik weet niet precies wat babe hier uit wilde beelden, maar grappig is het wel haha

<3

Even uitpuffen op het bankje, we kwamen hier een prachtig plein tegen. Helemaal verlaten, lege terrasjes, weinig mensen. Echt mooi (en gezellig in de zomer denk ik!)

Ennnnn omdat we de hele dag al zoete rommel hadden gegeten kon dit er ook nog wel bij XD

In de trein terug naar huis (en natuurliijk ging niet niet helemaal zoals gepland, iets met treinen die voor je neus wegrijden enzo ;p)

Kleine samenvatting: wat is Amersfoort een fantastisch mooi, oude en gezellige stad! Eigenlijk nooit geweten (komt er ook van als je er niet komt…), maar we hebben ons prima vermaakt. Dus zoek je nog een leuke stad om een dagje heen te gaan? Dan is Amersfoort zeker een aanrader! En ohja, wat ook een leuk klein detail is: de stoplicht poppetjes (you know, het poppetje wat je ziet als je mag oversteken, of juist niet) zijn meisjes! Hoe schattig =D

Welke stad vind jij leuk voor een dagje uit?

Liefs!

7 gedachtes over “Dagje uit: Amersfoort

  1. Whahahahahaha mijn ouders wonen er al ruim 13 jaar, 14 ondertussen zelfs! time flies, kom er dus met grote regelmaat in alle seizoenen, en die oude muur is de muur waar de Muurhuizen in zitten, Amersfoort is net zo rijk aan historie als de stad Amsterdam en als Amsterdamse zeg ik, Amersfoort is nog mooier in het oude centrum, binnen die muren, en ook de omgeving, mijn ouders wonen 10 minuten lopen van het dierenpark af namelijk, hahahaha

    Vaker gaan, en ja in de zomer is het helemaal top als alle terrassen op de pleinen uit zijn, vooral bij de OLV toren bijv.

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Ja Amersfoort is echt leuk! Ik vergeet de stad meestal, omdat Utrecht en Amsterdam voor mij net zo ver reizen zijn en dan ga ik toch sneller naar die steden. Maar een vriendin van mij woont in Amersfoort dus ik kom er wel eens en dan verrast het me toch weer steeds hoe mooi het er eigenlijk is :)

    Like

Geef een reactie

