Vroegâh #2

Vroeger was alles anders…dat hoor je zo vaak. Ik heb er een tijdje terug al een eigen rubriek van gemaakt. Ik heb het deze keer echter heel anders gedaan dan de vorige keer in Vroegâh… Kijk je mee?

Had ik het er in deze rubriek de vorige keer nog over dingen van vroeger die ik spaarde of echt heel tof vond (lees je hierrrr), vandaag ga ik het anders doen. Vandaag ga ik het hebben over voedsel van vroeger, wat lustte ik als kind wel en wat absoluut niet en was er ook eten/drinken wat nu niet meer te krijgen is!?

Ik lustte vroeger geen pizza. Wat best een beetje ‘bijzonder’ is al kind zijnde. Op een gegeven moment lustte ik het wel, maar dan met bijna niets erop. Kaas en tomatensaus was voldoende. Nu houd ik echt van pizza. Meestal kies ik die (of ik stel het zelf samen XD) met tomatensaus, kaas, ham, salami en paprika. Ik ben nog steeds niet van de bijzondere toppings zoals ei, vis, gehakt en dergelijke, maar ik lust het nu wel!

Wat ik vroeger echt niet te spruiten (uhh pruimen) vond waren, inderdaad, spruiten! Yuck, blegh, vies, ieuw en bah. Ik vond die dingen zó vies! Niet qua structuur (want daar heb ik ook nog wel een handje van), maar echt om de smaak. Ik kan het ook niet beschrijven, de smaak lijkt ook eigenlijk nergens op, ik kan het niet ergens mee vergelijken. Ik vond het vroeger in ieder geval heel erg niet lekker. En guess what? I love them now! Het is nu ook weer het seizoen voor de verse spruiten, héér-luk! (Let niet op babe in de foto, hij zat de boel weer eens te saboteren ;p).

Om even een korte samenvatting te geven wat ik vroeger allemaal niet lustte en nu wel: bonen, stukken vlees anders dan een schnitzel, salami, Mc. Donalds eten, ham, chinees eten, prei, verse ananas, vlees brood beleg, ui, bruine bonen, boerenkool, zuurkool en nog véél meer. Oh en wat ik vroeger niet lustte en nu nog steeds niet: drop, prik (in frisdranken) en vis.

Wat lustte ik vroeger qua snoepjes graag? Ik was dol op Lange Jan snoep! Dat is een soort Maoam/Fruittella achtige snoep, maar dan plat en dus heel lang (dat verklaart de naam). Allerlei verschillende smaakjes en het plakte en smakte ook zo lekker haha. Helaas zijn deze niet meer te krijgen nu.

Wat nu ook niet meer te krijgen is zijn van die harde snoepjes (net zoals Napoleons), met binnen in een vulling van chocolade. Mennnn, dat was zó lekker. Het snoepje er omheen was geloof ik sinaasappelsmaak en als je dat kapot beet of dat er omheen weg zoog kwam er dus (vloeibare!) chocolade uit. Heerlijk!

En als laatst: iets waar babe en ik ons rot naar hebben gezocht afgelopen zomer…ijsjes! En dan van die lange ijsjes die je ontdooit koopt. In de verpakking zit dus alleen vloeibaar/sap, thuis moet je het in de vriezer doen. Het waren echt van die hele goedkope ijsjes, maar die smaken…hmmm zó lekker! Ik weet niet meer hoe ze heten, weten jullie welke ik bedoel?

Tot zover deze Vroegâh…! Ik vind het zelf wel een toffe rubriek, want ik kan er natuurlijk veel in kwijt omdat het zo breed is. Wat vinden jullie, houden of niet? (yay or nay ;p).

Wat lustte jij vroeger niet en nu wel (of andersom)??

Liefs!

4 gedachtes over “Vroegâh #2

  1. Wat mij opvalt bij de jongere generatie is dat er heel veel eten niet gelust werd, dat was in onze tijd wel anders, ik lust alleen geen lever, vis en niertjes etc, vroeger lustte ik ook geen smeerkaas, nu wel, maar die eerste rij nog steeds niet…

    En die ijsjes, die liggen meestal bij de frisdranken ergens onderin, de kans is groot dat het telkens leeg of op was, want die ijsjes die jij bedoeld zijn er echt nog wel ;-) Hier wel in elk geval maar je moet snel zijn!

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

