Mijn gewoontes

Mijn gewoontes

Herken je dat? Je doet iets, maar je weet eigenlijk niet waarom je het op die manier doet? Of je doet iets en iemand kijkt je aan met een gezicht van ‘wat de f doe jij nou?!’. Ik heb het over gewoontes en ik heb er een paar hele rare tussen zitten!

Eén van mijn ‘beruchtste’ gewoontes is wel het eten van appelmoes bij warme gerechten. Voor mij totaal geen issue, maar ik weet dat veel mensen (ook vriendinnetjes!) dat maar raar vinden. Gelukkig accepteren ze mij zoals ik ben haha. Appelmoes dus. Ja, ook bij de pasta, aardappels, vlees, pannenkoeken en rijstgerechten. Gewoon (bijna) overal bij. Niet zeuren, het kan erger… vroeger deed ik het ook bij de erwtensoep XD

Voordat ik mijn flesje vul met kraanwater, laat ik altijd heel even de kraan lopen. Ik brand mij namelijk regelmatig de pootjes omdat babe (hé lieve schat?!) heet water voor mij aan heeft gebruikt… Eigenlijk een goede gewoonte dus!

Nog een gewoonte qua voedsel en hoe ik het op mijn bord leg. Aardappels, groente en vlees leg ik altijd op een bepaalde plek op mijn bord neer. Vlees in stukjes gesneden links, groente in het midden en aan de rechterkant de aardappeltjes. Dit allemaal op één helft van het bord zodat de appelmoes op de andere helft kan. Met rijsgerechten doe ik overigens de rijst rechts en de saus links (en de appelmoes ervoor).

Ik doe áltijd eerst mijn rechterschoen aan en daarna mijn linkerschoen. Waarom? Géén idee! Maakt het uit? Nope! En toch doe ik het en voelt het raar als ik het andersom doe (herkenbaar? Anyone?)

Als ik een bakje met ijs eet dan ‘plet’ ik het ijs helemaal met mijn lepel zodat het ijs zich naar het kommetje vormt. Vervolgens ga ik de gesmolten randjes (buitenkant van het ijs) opscheppen en opeten. Dat vind ik de lekkerste manier van ijs eten haha.

Tandenpoetsen! Ik had er laatst nog een gesprek over met mijn collega. Wat doe je eerst: tandenborstel nat maken en dan tandpasta er op, of andersom?! Ik maak mijn tandenborstel eerst nat om vervolgens de tandpasta er op te doen. Daarna begin ik met het ‘verdelen’ van de tandpasta over mijn tanden voordat ik mijn tandenborstel aanzet (elektrische, duh) en dan start ik aan de linker bovenkant. Ja mensen, hoe interessant is dat! (en tóch lees je het ;p)

Met nagels lakken start ik altijd met mijn linkerhand bij mijn pink en eindig ik bij mijn duim. Daarna doe ik het op dezelfde manier bij mijn rechterhand.

Hebben jullie nog rare/leuke/stomme gewoontes? Vertel :D

Liefs!

6 gedachtes over “Mijn gewoontes

  1. Ik heb een tante die overal ketchup over deed nog voor proeven, haha dat heb ik ook een tijdje gedaan, vond het niet overal lekker bij.

    Verder herken ik wel wat, behalve de appelmoes, schoenen nooit op gelet, tanden poetsen eerst borstel nat, dan pasta dan poetsen, heb geen elektrische dus direct, rechts achterin begin ik nu je het zegt, haha

    heb ik nog andere rare gewoonten? Ja vast, maar ze komen zo niet op…

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Hahahah geweldig! Ik at vroeger altijd appelmoes overal bij maar daar ben ik nu gelukkig van af haha. En tandenpoetsen.. ik heb gehoord dat water over je tandenborstel doen helemaal niet goed is dus ik doe het nu helemaal niet meer :)

    liefs!

    Like

Geef een reactie

