Ergernisjes #4

Ik begon deze ergernisjes met een stuk of 3 over het verkeer. Vervolgens dacht ik, ik heb zó veel irritaties op de weg laat ik deze ergernisjes helemaal maar wijden aan het verkeer. Hoe je het bloed onder mijn nagels vandaan krijgt? Klik!

Babe zei het al in zijn antwoord op de vraag hoe je mij boos kan krijgen in de afgelopen Hij zegt / Zij zegt rubriek. Nou, hij had gelijk hoor. Ik erger mij soms bont en blauw aan aso’s in het verkeer!

1) Ik schreef dit geloof al een keer eerder in de ergernisjes, maar het blijft met stip op nr. 1 staan. Wanneer ik rechts wordt ingehaald als ik al bezig ben met het inhalen van bijvoorbeeld een vrachtwagen. Opeens zie je dan zo’n supersnelle bak achter op je bumper afkomen, die het vervolgens vertikt om te remmen dus dan haalt hij je maar rechts in en floept hij nog net tussen jouw auto en de vrachtauto door. Als ik dat zie aankomen geef ik altijd (per ongeluk natuurlijk) nét even wat meer gas zodat dat dus niet meer lukt XD.

2) Mensen die 40 rijden waar je 50 mag, die 50 rijden waar je 60 mag, die 70 rijden waar je 80 mag, die 90 rijden waar je 100 mag en nouja…you get my point. Super irritant!

3) Mensen die voor jou staan (met de auto) bij het stoplicht en vervolgens héél langzaam optrekken en traag schakelen zodra ze weer mogen rijden. Dat kan sneller!

4) Wanneer mensen geen knipperlicht gebruiken. Helemaal als het duidelijk is dat jij op hen wacht om te kijken waar ze nou in hemelsnaam heen willen. Vervolgens gaan ze dan toch maar de bocht om zonder knipperlicht te gebruiken en had jij dus allanggggg over kunnen steken.

5) Als je zo’n lekkere rokende, lekkende stink barrel voor je hebt rijden *kuch*

6) Dit is niet echt aan mensen toe te wijden (al denk ik soms écht dat er van die stoplicht-regelaar-mensjes ergens zitten die al gniffelend zitten toe te kijken). In de ‘rode vloed’ van stoplichten rijden. Mennnn, dan komt er niets aan he! Hoezo dan rood?!

7) Mensen die al rijdend een adres of winkel zoeken. Gassen, remmen, gassen, remmen, langzaam rijden, kijk kijk, toch maar weer gassen. Zoek het van te voren even op ofzo.

8) Als men inhaalt met een gangetje van 380 km per uur. Geesh, ik schrik me altijd dood. Nou zie ik dat wel in mijn spiegel, maar dan nog. Tenzij je een vrouw in de auto hebt zitten die aan het bevallen is en die naar het ziekenhuis moet, vind ik niet dat je zo asociaal hard hoeft te rijden.

9) Bussen (ik kan er een apart boek over schrijven) die gewoon maar inhalen. Op welke plek dan ook, of het nu kan of niet. Who cares dat ik al NAAST je reed.

10) Mensen die met hun telefoon zitten te prutsen tijdens het rijden. Ik zie ze dan echt zigzaggend op de weg rijden. Niet alleen gevaarlijk voor hun zelf, maar ook voor anderen. Sukkels! Gewoon niet doen!

11) Als voetganger geen voorrang krijgen op een zebrapad, terwijl je al bijna in het midden van het zebrapad staat. Zebrapad = stoppen. Punt uit.

12) Een parkeerplekje gespot hebben, je knipperlicht al aan hebben, je netjes wacht totdat de huidige parkeerder eruit rijdt en dat er dan vervolgens een andere auto hem er snel in parkeert. Moet je bij mij niet doen.

13) Op de fiets: als iemand continu vlak achter mij blijft fietsen, maar mij niet inhaalt. Helemaal ’s avonds krijg ik daar altijd een beetje de kriebels van.

14) Wanneer je wil invoegen op de auto/snel weg maar ze geven je geen ruimte (ook al kunnen ze wel even naar links zodat ik er op kan). Je bent niet alleen op de weg mensen, opschuiven met die hap!

15) De BMW X5 (you know, van die enorme auto’s). Die auto is op zich zelf al een ergernisje. Gewoon omdat ze onnodig belachelijk groot zijn (vind ik ;p).

Zo, genoeg gezeurd! Heerlijk om dat af en toe eens te doen =D

Waar erger jij je het meest aan in het verkeer? Staat die al in bovenstaande lijst of heb je misschien een toevoeging? Vertel!

Liefs!

10 gedachtes over “Ergernisjes #4

  1. hahahaha, ik denk dat dit de ergernissen van velen zijn met een rijbewijs, ik heb die niet, dus ik fiets, mijn fiets is mijn auto en wat je zegt over die fietser, ik heb dat vaak andersom, klinkt gek, dan fiets ik, weet dat er een auto achter mij zit en die blijft dan achter MIJ hangen, why????????/ Terwijl de weg dus open is dat hij of zij mij voorbij kan hoor… ontzettend irritant!

    Maar je moest eens weten hoeveel ergernissen er hier in Almere bij mij ontstaan als ik op de fietspaden fiets, hier is het meeste verkeer namelijk gescheiden, dus dan heb je nul auto’s om je heen, maar jee.. pffffffffffffffffff ik snap niet dat sommige mensen überhaupt rechtop kunnen blijven zo langzaam als die kunnen fietsen, tieners die van school komen en het hele fietspad naast elkaar innemen, ja echt met 4 naast elkaar dus en als je dan aangeeft met je bel, dat jij tegenligster bent, jou aankijken of je van Mars komt of zo, mensen die hun hand niet uitsteken als ze af gaan slaan, doe ik dus wel en dan duiken zij nog even gauw terwijl ik ze recht iin de ogen kijk, hun kant op of af, terwijl jij voorrang hebt of sneller bent maar ondertussen al afgeremd hebt en dan die kant ook induiken… vervolgens fiets ik dus weer op volle kracht en ga ze alsnog voorbij. Moeders met echt waar, een kind voorop en eentje achterop en dan op hun mobiel zitten te kijken en met 1 vinger ook nog zitten te appen ofzo? Ik bedoel, hallo!

    Je hebt kinderen op de fiets zitten, ik schroom dan ook niet, waar jij dan tandje harder gaat, dat ik bijna per ongeluk als ze mij tegemoet komen even dat schrik effect te geven en bijna op hun in lijk te fietsen, hahaha Met oppassen dat de kinderen wel veilig blijven. Maar soms wil ik weleens een stok mee of zo op de fiets om deze tussen spaken te gooien of zo, oh nee, dat mag ik niet zeggen ;-)

    x

    Liked by 1 persoon

  2. HELEMAAL MEE EENS!!! Ik zit ook altijd vloekend in de auto😜
    Nog een erfenis; dan weer harder en dan weer zachter rijden en dat continu! En volgens mij heb ik er ook nog wel honderd hahah

    Liked by 1 persoon

  3. Haha, heerlijk lijstje. Bumperklevers, ook vreselijk. Of van die mensen voor je die belachelijk langzaam rijden op het moment dat je ze niet kan of mag inhalen door een doorgetrokken streep of veel tegemoetkomend verkeer, en opeens een dot gas geven als het wel kan/mag, vreselijk!

    Like

  4. Heb je even…? Haha! Bumperklevers, mensen die persé voor je moeten rijden en dan langzaam gaan rijden, te lang links blijven rijden, mensen die gewoon niet doorrijden, geen knipperlicht aangeven… vanalles!

    Like

  5. Pingback: Ergernisjes #5 | Life of Pirre

Geef een reactie

