Brillen stash

Naast schoenen, jassen, shawls, nagellakjes (enzovoort) heb ik ook een hele verzameling brillen. Laatst kocht ik drie (ja, echt) nieuwe en het leek mij leuk om eens te kijken hoe mijn ‘brillen-ontwikkeling’ is verlopen. Wil je het zien? Kijk dan snel verder.

Sinds jaar 1 van de SPW (dat is zeg maar minstens 1 eeuw geleden) draag ik een bril. Eerst was het om het bord voor in de klas goed te kunnen lezen. Later ging ik ook mijn bril dragen tijdens het computeren omdat ik anders hoofdpijn kreeg. Vervolgens kwam het autorijden er bij, want ik kon de borden niet meer lezen (niet handugggg) en op een gegeven moment ben ik maar gewoon fulltime brildrager geworden. En you know what? Ik vind het leuk!

Ik begon met de bril die vooraan ligt op de linker foto. Een donkerrood montuur met ‘neussteuntjes’ (hoe noem je die dingen in hemelsnaam). Ik wilde eigenlijk een zo onopvallend mogelijk montuur, want ik het begin vond ik het maar niets om een bril te dragen. Vervolgens ging ik naar een dun zwart montuur (de bril die daar boven ligt), toen een bruine, daarna een zwart met groene en dáárna ontdekte ik de monturen zonder die neussteuntjes. Men, dat zat veel fijner op m’n neus!

Hierboven zie je de vier brillen die ik als eerst heb gehad. Allemaal met van die neussteuntjes dus. Ik vind bril nummer 4 al stukken beter staan dan de andere drie. Nu vind ik nummer 1 t/m 3 veel te dun en te smal, het mag best iets opvallender!

Kijk, now whe’re talking. Bovenstaande brillen volgden en zoals je ziet ging ik van een smal montuur naar een stuk groter! De kleuren zijn over het algemeen een beetje hetzelfde: Donkerrood, bruin en donkergrijs.

En tadaaaa, dit zijn de drie brillen die ik nog alle drie op kan. De brillen daarvoor hebben een andere sterkte en die kan ik dus niet meer dragen. Bril nummer 9 en 10 heb ik in 2014 gekocht en bril nummer 11 is mijn nieuwste aanwist =D Ik ging laatst ‘even kijken’ bij de brillenzaak en dat moet ik eigenlijk gewoon niet doen haha. Ik vind het leuk dat mijn laatste bril nog steeds wel een groot montuur heeft, maar toch héél anders lijkt omdat het wat ronder is. De bril is wat ‘vlekkerig’ qua kleur: donker- en lichtgrijs. Love it :D

Ik vertelde je in het begin al dat ik laatst 3 nieuwe brillen had gekocht. Nummer 11 en ook nog 2 zonnebrillen. Ik kon mijn oude (nummer 1 op bovenstaande foto) niet meer op i.v.m. een andere sterkte. Ik vond het echter wel heel fijn om in de auto een zonnebril te kunnen dragen en op vakanties mis ik dat ook echt! Ik draag dan wel zonnebrillen, maar dan zie ik dus niet scherp. Nummer 2a en 2b zijn mijn nieuwe zonnebrillen-aanwinsten. De 2b bril is voor in de auto (lekker groot) en de 2a bril kan ik dan gewoon dragen.

En hier wat foto’s met mijn nieuwste bril (even een niet ‘gezocht-foto’). Ik ben er super blij mee, hij zit ook echt heerlijk! Nu denk je misschien: geeeshhh, waarom heeft zij in hemelsnaam zoveel brillen?! Nou, ik heb maar een hele kleine afwijking qua sterkte (min één komma nog wat). De brillen komen allemaal van Hans Anders en daar kan je heel goedkoop een montuur krijgen. Een aangezien ik graag afwissel met brillen ‘moet’ ik er ook veel hebben. Oftewel: het kost bijna niets en dan heb ik weer wat leuks op mijn neus! De laatste drie billen (2 zonnebrillen en de nummer 11) hebben mijn €150,- euro gekost en dat vind ik échtttt niet veel. Ik hoef niet perse een merkbril op mijn neus, ik heb veel liever meerdere ‘goedkope’ brillen zodat ik lekker kan afwisselen.

Toen ik alle foto’s bij langs ging viel het mij pas op hoe erg mijn brillensmaak is veranderd. Leuk om te zien! Eigenlijk zou ik dit ook een keer met kleding moeten doen. Kijken wat ik vroeger droeg en wat ik nu draag (*pinggg* idee!). Voor nu is het eerst weer genoeg. Oh, en mocht je je afvragen waar mijn krullen zijn gebleven op de eerste paar foto’s: het is zondag als ik dit typ en dan ben ik te lui om krullen te ‘maken’ XD.

Wat voor montuur bril draag jij en welke vind jij het mooist van mijn brillen?

Liefs!

15 gedachtes over “Brillen stash

  1. Wooow, veel! Die nieuwste aanwinst is echt tof :). Wist je trouwens dat je oude brillen kunt doneren? Niet dat dat moet van mij, haha, maar mocht je ze weg willen doen: er zijn goede bestemmingen voor!

    Like

  2. Jongens, jongens :o Hold on… Neussteuntjes, neusvleugels.. Neusvleugels zitten aan je neus hé, net zoals oorlellen en oogleden. Neussteuntjes zijn acceptabel. Neuspads zijn de originele benaming voor die dingen, die je eigenlijk gewoon 1 keer per zes maanden hoort te vervangen ;). Want dat oog frisser :D. En persoonlijke voorkeur; foto 6, dat is een killer hoor!

    Like

  3. Pingback: WJD? #3 | Life of Pirre

  4. Pingback: Nieuwe bril | Life of Pirre

Geef een reactie

