Mijn Tafel Groningen

Mensen, wat is dit LEUK! Ik heb het inmiddels aan iedereen vertelt die het maar wilde horen. Nou alleen nog op mijn blog: ik heb een ‘tafel’ (kraampje) gehuurd bij Mijn Tafel in Groningen en ja…dat is dus leuk! Géén idee waar ik het over heb? Heel snel kijken dan!

Ik ben er een poos terug langs gelopen en toen dacht ik al: heeeeej, dat is leuk! Vervolgens ging lief vriendinnetje Michelle mij voor met het tafeltje huren en kon ik haar mooi uithoren hoe het nou allemaal werkt. Later zag ik ook nog dat De Groene Meisjes het over Mijn Tafel hadden in dit leuke artikel over Groningen. Toen was ik helemaal om, ik wilde ook!

Het idee is zo: je huurt een tafel (kraampje/kast dus) in de winkel van Mijn Tafel. Je vult je kraampje met alles wat je maar wilt verkopen en de rest wordt eigenlijk voor je gedaan! Hoe ideaal.

Babe en ik hebben bijvoorbeeld (eerst voor) twee weken een tafeltje gehuurd. Dit kostte ons € 50,- aan huurgeld. Vervolgens krijg je stickers mee waarmee je je spullen kunt labelen. Op die stickers schrijf je kort wat het product is en wat je er voor vraagt. Vervolgens noteer je ook op een lijst welk product het was en welke prijs je het hebt gegeven. Zo heb je alle producten voorzien van een sticker en kan de klant in de winkel zien wat je er voor wilt hebben.

Lekker prutsen en freubelen met de spulletjes, hoe richt ik mijn tafeltje het mooiste in!?

Het fijnste is (in tegenstelling tot het zelf op de markt staan) dat men niet kan afdingen. Of je koopt het voor de gevraagde prijs, of niet! En wat eigenlijk nóg leuker is: je kan online zien wat je hebt verkocht (elk product op je tafeltje heeft een nummer) en hoeveel je saldo is (voor hoeveel euro je al hebt verkocht). Ik ben dus elke dag ’s avonds aan het gluren wat we verkocht hebben en vervolgens ben ik heel breed aan het glimlachen omdat ik het bedrag zie! =D

Toen wij onze tafel aan het inrichten waren kwam ik ook nog een oud studiegenootje tegen, meer mensen hebben dit ideale concept ontdekt! Babe gaat bijna elke dag even overdag heen om eventueel onze tafel bij te vullen, maar ook om alles weer een beetje netjes te leggen (mensen graaien toch een beetje). Ik ga vaak na mijn werk nog even snel heen, omdat ik het zelf ook maar al te leuk vind haha. Lekker alles weer mooi neer zetten, maar natuurlijk ook bij de andere tafeltjes neuzen!

Zo begonnen we onze tafel. Bomvol veel verschillende producten die we te koop hadden.

En het ging hard (héél hard! Die reclame van de Nuon oid…weet je?!) met onze verkoop. Dit hadden wij ook weer niet verwacht (wel gehoopt natuurlijk). Ik denk dat het komt omdat we heel veel verschillende producten te koop hebben. Van kinderspeelgoed, schoenen, kleding, sieraden, make-up tot aan een blender (die overigens inmiddels is verkocht ;p).

En wanneer je veel verkoopt is het ook steeds leuker om online te kijken wat er is verkocht. Hieronder een overzichtje van de eerste twee dagen (yep, that’s right) In maar TWEE DAGEN hadden we dit bedrag al binnen, dat is dus bijna al 100 euro winst! (huur eraf gehaald). Nou, dit bedrag heb ik nooit mogen ontvangen op een reguliere markt hoor!

Zo kan je ook direct zien dat ik midden in de nacht ook nog online kijk (oeps).

Mocht je ook interesse hebben om een tafeltje te huren en je woont bij mij in de buurt?! Laat het mij dan weten, misschien kan ik je nog ergens mee helpen of tips geven. Kan ik je ook direct een visitekaartje geven! Als ik drie mensen enthousiast krijg voor het huren van een tafeltje, krijg ik één week een tafeltje gratis (moet kunnen toch, ons zelf een beetje promoten!). Wil je ons tafeltje in real life bewonderen? Het is tafel nummertje 411 ;)

Mijn Tafel zit in in de Oosterstraat 56 in Groningen. Meer informatie over Mijn Tafel Groningen (maar ook andere steden) vind je op de website van Mijn Tafel.

En, ben je al enthousiast?

Liefs!

13 gedachtes over “Mijn Tafel Groningen

    • Leuk he! Op de website die ik aan het eind noem staat wel in welke plaatsen het allemaal is. Er komen ook nog nieuwe winkels bij, dus wie weet wel bij jou in de buurt 😄

      Like

  1. Wat leuk dat je dit hebt gedaan! Er zit zoiets een paar straten van mijn huis vandaan en we hebben thuis genoeg spullen die we weg willen doen, haha. Maar ik vind de huur zo hoog. Had niet verwacht dat je het ooit zou terugverdienen, maar aan jouw resultaat te zien is het het dus echt waard! Enne… doe je nou schoenen weg?! :O

    Like

  2. Pingback: Nailart: Black & Pink | Life of Pirre

Geef een reactie

