Ameland

Eind juli hebben babe en ik een 3-daagse mini vakantie gehad op Ameland. Het was er fantastisch en we hebben enorm genoten. De (vele) foto’s zijn te zien in deze 3-daagse plog (waarschuwing: VELE foto’s ;p).

Ameland: ik was er een aantal jaar al niet meer geweest…vroeger (in groep 8) gingen we op schoolkamp naar Ameland. Ik weet er niet veel meer van, maar leuk was het wel haha. Omdat ik soms best een beetje vergeetachtig ben (één van de redenen dat ik mijn blog heb) wil ik altijd graag foto’s maken…als in: héél veel foto’s. Hieronder zie je nog niet eens de helft van alle foto’s die wij hebben gemaakt. Ben je er klaar voor? Komen ze!

We zijn op Ameland: yayyy!!

Aangekomen in ons Hotel. Hotel Nes in (waar anders) Nes.

Mocht je me al langer volgen dan weet je dat ik mij zó kan verheugen op hotel-ontbijtjes. Deze was heerlijk!! (aanrader hoor, hotel Nes!)

We hadden fietsen gehuurd zodat we het hele eiland over konden crossen, hier 1 v/d vele uitzichtjes!

Fietsen fietsen fietsen *daaaaag*

We zien tussen de duinen een weggetje over de dijk heen gaan: kijken! We zien dit <3

Ik word altijd heel blij van de zee en het strand!

Ook nog maar even een selfie met de zee

Babe aan het fietsen fietsen fietsen *daaaggg*

Eén van de prachtige uitzicht punten die we tegenkomen

Lol Heisenberg is er ook blij mee (Breaking Bad fan? Iemand?!)

‘Liefje, kijk eens’

Ik kon het niet laten, ik kan het nog steeds! (deed heussss geen au!)

We waren helemaal naar het Oerd gefietst (believe me, das een pokke eind), maarrrrr we hebben ’t gehaald!

Dit gele frame deed mij direct denken aan het logo van National Geographic (jullie ook, geef maar toe!)

We wandelden voorbij het gele frame en toen zagen we dit, óók weer zo mooi!

(Geen woorden nodig)

Op de terugweg snapte ik opeens waar die grote kuil (voor het frame) voor was *blond* (zodat je foto’s van beneden kan maken, dan lijkt het dus alsof je in de lucht staat). Duh…

Babe…king of the world!

Superbabe, uhhh….man!

Hier staan we bovenop het uitzichtpunt bij het Oerd. Waaide er super hard, maar was zeker de moeite waard!

Heerlijk om met blote voeten door het zachte zand te lopen (ik noem dat fiene, babe lacht mij hierom uit…hij noemt dit zuurzand. Who’s crazy now?! Hoe noemen jullie het, ben héél nieuwsgierig nu!)

Little me

Little babe ;p

Wieeehhhh, de wind neemt me bijna mee

Omdat het zo hard waait zie je al het zachte zand (fiene!) zo mooi over het strand ‘glijden’… love it!

lol

Hier een goed voorbeeld van hoe hard het waaide! Geen krulletje meer in m’n haren te bekennen.

Tijdens onze fotoshoot liggen onze schoenen op het strand, toen we terug kwamen zagen we ze zo: ingezand (als in: ingesneeuwd)

I broke the sand. Vond het er wel cool uitzien XD

Het restaurantje vond ik maar niets, maar deze hamburger was super lekker! *jummmmm*

De volgende dag hadden we een nieuw doel: de vuurtoren!

Na 236 treden omhoog klauteren zie je dit prachtige uitzicht

Boys will be boys…

Eenmaal weer beneden fietsten we naar Ballum, we hadden Hollum natuurlijk ook al gezien.

Amelandse schaapjes

Onze laatste avond aten we bij Pizzeria San Remo. Heerlijk gegeten, goede service en goede prijzen (aanraderrrr)

Toen was het helaas weer tijd om met de boot terug te gaan naar huis. Echt genoten van deze bootreis.

KIJK DAN HOE MOOI!

Aan de zijkant van de boot was nog een kleine bankje leeg, perfecte plek!

Zijn we niet cute? ;)

Zo, dat was het dan! Onze 3-daagse vakantie op Ameland. Ik kan niets anders zeggen dan: ga er een keertje heen! Het heeft zoveel moois en leuks te bieden. Lekker het hele eiland over geweest met onze gehuurde fietsjes, heerlijk gegeten (soms met een iets slechtere service of duurdere prijzen ;p), maar lekker was het zeker en super genoten van het eiland. Jammer dat het alweer geweest is, maar gelukkig hebben we de foto’s nog =)

Wat is jouw favoriete eiland, Ameland toevallig??

Liefs!

17 gedachtes over “Ameland

  1. Wat een prachtige serie aan foto’s laat je ons zien, wow! En wat is mijn favo eiland, uhm, tot heden nog geen enkele? hahaha Als je er nog nooit geweest bent, kun je ook nog niet oordelen, maar ze staan wel op mijn lijstje, zeker te weten! En dan ook allemaal ;-)

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Die gele frames zijn volgens mij ook door national geographic geplaatst. Op meerdere mooie plekken om mensen de natuur nog meer te laten ervaren.
    En favoriete waddeneiland? Ameland. Kom er een paar keer per jaar 😊 matthijs zijn ouders zijn er de hele zomer en hij en zijn broer en zussen hebben er veel kennissen wonen

    Like

  3. Pingback: Never seen before #3 | Life of Pirre

  4. Pingback: 2015 –> 2016 | Life of Pirre

  5. Pingback: Never seen before #5 | Life of Pirre

Geef een reactie

