Ergernisjes #3

Aangezien ik mij nog steeds aan (kleine) dingetjes erger, was het wel weer eens tijd voor een deel 3. Ben je benieuwd waar ik mij soms (héél erg) aan erger? Kijk dan verder ;p

Ja, je leest het goed. Dit is inmiddels deel 3 van mijn ergernisjes reeks. Heb je deel 1 en deel 2 gemist dan kan je op de linkjes klikken. Je moet het natuurlijk wel even met een korreltje zout lezen hé, niet vergeten ;)

1. Nog steeds oto
Ik kan er nog steeds zó NIET tegen: mensen die ‘oto’ zeggen in plaats van ‘auto’. Sorry, kon het niet laten om die gewoon nog een keertje te plaatsen, lekker puh op plaats 1!

2. Verpakkingen
Dan heb ik het over verpakkingen van bijvoorbeeld de wereldgerechten van Knorr. Daar zit zo’n ribbel-strip bovenop die je in één keer los kan trekken. Yeah. Right. NOT!

3. Accu leeg
Zit ik net heerlijk te bloggen op de bank, met een kopje thee en hoogstwaarschijnlijk onder een dekentje: is de accu van mijn laptop leeg! Grmbl, dat houdt in dat ik dan op moet staan en de oplader uit de bak moet pakken. Heel vaak komt babe precies op tijd langs en vraag ik hem (hoezo lui haha)

4. Ouders/kind – opvoeding
Dit is natuurlijk nogal persoonlijk, maar ik vind een grote mond van kinderen tegenover hun ouders écht niet kunnen. Iedereen voedt zijn of haar kind natuurlijk op zoals hij/zij het beste lijkt. Maar ik heb regelmatig zo’n momentje dat ik denk: no way dat mijn kind dat zou moeten proberen. Een (onterechte) grote mond of van die typische ‘verwende-kind-momentjes’, daar krijg ik wel eens de kriebels van…

5. Winkelpersoneel
Nu ik zelf in een winkel werk valt mij dat alleen maar meer op. Sommig winkelpersoneel is zo niet klantvriendelijk. Dan zien ze dat je wat wil vragen en kletsen ze gewoon nog even door met hun collega over een zieke dwerghamster die thuis op bed ligt. *zucht*.

6. Regen
En dan vooral fietsen door de regen, I hate that! Ook vooral omdat mijn bril dan nat wordt en dat vind ik meer dan vervelend.

7. Viezigheidjes
Na het stofzuigen weer een heel spoor aan viezigheidjes zien, zoooo irritant! Ik heb soms het idee dat het gewoon weer uit de achterkant van de stofzuiger komt ;p

8. In de knoop
Ik heb het minstens 2 keer per week: mijn sleutelbos die helemaal in de knoop raakt (ik kán niet de enige zijn…toch?!). Dan raakt één uiteinde van een sleutel in de knoop met de ring van de andere sleutel en vervolgens kan ik met geen één van de sleutels een slot openmaken. Stom.

9. Witte kleding zorgen
Dat heb ik vooral tijdens het koken en/of eten van RODE saus. Vooral rode spaghetti saus, want dat is er vooralllll niet makkelijk uit te krijgen. Ik heb mij nu maar aangeleerd om een schort voor te doen (lekker het huismoedertje uithangen). Liever dat dan een vieze rode vlek om mijn nieuwe witte shirt!

10. Damnit!
Het vergeten van de nummer 10 van mijn ergernisjes lijst, terwijl ik het net nog wist!

 

Herken je je er zelf in of juist helemaal niet? Waar erger jij je aan?

Liefs!

5 gedachtes over “Ergernisjes #3

Geef een reactie

