Shoe-aholic

Hallo, ik ben Miriam en ik ben verslaafd aan….schoenen. Inderdaad, schoenen. Als in héél véél schoenen. Bij dezen biecht ik op dat…

(Bij dezen biecht ik op dat…) ik gisteren 4 (ja, VIER) paar schoenen heb gekocht. Wat begon aan een onschuldig 2e bezoekje aan de kapper (klik voor die blog), eindigde met een enorme ‘ik wil alles hebben jacht’ waar ik mij achteraf een beetje voor schaam (not). Zoals jullie misschien wel weten ben ik echt dol op schoenen. Ik heb ook veel sjawls, veel jassen, veel jurkjes en veel tassen, maar schoenen…daar heb ik toch wel het meest van. Ik heb al eerder een schoenen-blog geschreven, maar aangezien ik nu 4 paar (hele toffe) schoenen heb gekocht vond ik dat het wel een aparte blog verdiende haha. Dus jeujjjj, ode aan het schoeisel!

collage 1

Ik begin bij deze espadrilles van de Invito. Ik heb daar eerder mijn lichtroze espadrilles vandaan gehaald en die lopen echt goddelijk. Ik wilde alleen ‘even kijken’ of ze nog iets leuk hadden en toen werd ik verliefd op deze <3. Ook deze lopen weer héér-lijk. Het leuke van espadrilles vind ik dat je er eindeloos mee kan combineren. Dit kan prima met een wat sjieke/chique zwarte skinny jeans of een spijkerbroek, maar ook onder een rokje/jurkje staat het leuk! Deze waren afgeprijsd van €59,95 naar €49,95 (bij Invito dus).

 

collage 3

Mijn nieuwe (en eerste) All Stars hebben jullie hier misschien al gezien, maar ik vond het leuk om deze er toch bij te doen (nu zijn ze nog schoon haha). Ook hier ben ik erg blij mee. Ze lopen heerlijk en ik vind ze lekker sportief. Ik heb gekozen voor de witte omdat ik die het beste overal bij vond passen. Ik had eerst roze (yay, roze!) aan, maar de witte vond ik mooier. Ik zie ze trouwens erg veel op straat, ik geloof dat het een beetje een hype is?! Deze All Stars kocht ik bij de Pro voor €69,95.

 

collage 2

Deze schoenen had ik vroeger echt nooittttt aan gedurfd, laat staan gekocht! Maar ik vind ze toch even r*te tof =D. Het is een heel bijzonder ‘laagje’ wat er bovenop zit, het lijkt op van die crackle-nagellak: allerlei kleine ‘scheurtjes’ wat het juist erg speels en bijzonder maakt. Dit hippe schoeiseltje kocht ik bij de Manfield. Ze waren afgeprijsd van €99,99 naar €39,95. Ik kon echter niet kiezen tussen deze zwarte en de zilveren versie. Aangezien het 2e paar schoenen voor de helft van de prijs was, heb ik die zilveren ook maar gekocht (SHAME ON ME, I knowwww). Deze zwarte én die zilveren waren dus samen €59,95 (koopje!). De zilveren moesten besteld worden (maatje 42 is altijd het eerste weg, grmbl!) en die worden donderdag thuis bezorgd =D

 

collage 4

Ik was niet de enige die nieuwe schoenen kocht! Babe botste tegen deze All Stars aan en eigenlijk was hij direct verliefd (okeeej, hij zei het iets meer in de trend van ‘deze vind ik wel cool’). En extra handigheidje voor hem (aangezien hij nogal lui is het met het aan- en uitdoen van schoenen ;p) hier zit een elastiek van binnen. De veters kun je dus gewoon ‘vast zetten’ en de schoenen zo aan en uit doen. Ik vond ze ook erg leuk staan. Gekocht bij London voor €74,95.

 

collage 5

Ennnn ook nog hardloopschoenen voor babe! Hij wil gaan hardlopen en dan zijn goede schoenen wel nodig natuurlijk. Na wat passen, advies en heen en weer rennen in de winkel zijn het uiteindelijk deze geworden. Ze zijn van Asics, gekocht bij de Perry Sport. Ze waren €119,95, daar ging 20% vanaf en dankzij mijn CJP-pas ging er nog eens 7,5% vanaf. Uiteindelijk bleef er iets van €86 euro over (ik kan niet meer rekenen na al die kortingen en procenten…).

 

En als bonusjes heb ik hier nog een kleine foto van de zilveren versie waar ik het hierboven over had

zilveren
(bron)

Ik kan er niets aan doen, maar ik vind schoenen gewoon heel erg leuk! En aangezien ik al sinds groep 8 dezelfde maat heb, kan ik ook nog schoenen van toen aan (mocht ik dat willen). Het is natuurlijk waanzin, dat weet ik ook wel. Want ik kan nu bijna elke dag wel een ander paar schoenen aan en dan ben ik over een half jaar nog steeds niet door mijn verzameling heen. Maargoed, iedere gek zijn gebrek toch?! Nu ik een fulltime baan heb kan ik mij zulke dingen een keertje veroorloven (en ja, daar sla ik dan soms wat in door ;p). Ik heb overigens direct een stuk of 6 paar ‘oude schoenen’ opgeruimd die ik ga weggeven of verkopen voor een klein prijsje. Zo wordt mijn verzameling nog enigszins beperkt (kuch). En ja, ik probeer het te verantwoorden haha (herkenbaar dames? ‘Maar liefje, deze heb ik échttt nog niet en ze zijn maar 20 euro’).

Waar hebben jullie echt een zwak voor?

Liefs!

12 gedachtes over “Shoe-aholic

  1. Aaaah ik was vroeger ook echt schoenengek. Om de week kwam ik wel weer thuis met een nieuw paar schoenen, wat uiteindelijk resulteerde in een overvolle schoenenkast. Nu doe ik dat eigenlijk niet meer en koop ik alleen schoenen als ik ze nodig heb.

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Favoriete zomeroutfits 2015 | Megapirre

  3. Pingback: Nagellak stash | Megapirre

  4. Pingback: Mirror Mirror #2 | Life of Pirre

Geef een reactie

