Recept: Courghetti

Ik dacht: ik probeer eens een recept op mijn blog! Op zoveel manieren zie ik dit ‘pasta’ recept voorbij komen, dat ik er zelf wel héél nieuwsgierig naar werd! Kijk je mee naar mijn versie van courghetti?!

Courghetti, wie kent het niet (uhh…ik tot 2 weken geleden nog niet). Het is een ‘pasta’ gerecht, maar in plaats van spaghetti gebruik je dan sliertjes courgette. Ik zal mijn versie hieronder uitschrijven, want ik vond het wel ERG lekker en receptwaardig!

1

Ingrediënten (voor 2 personen)
– 1 courgette (niet vergeten mensen, is een soort van het hoofdingrediënt)
– 250 gr gehakt (of een vleesvervanger)
– 1 (kleur naar keuze) paprika
– 1 ui
– 1 blikje (dubbel geconcentreerde) tomaten puree
– 1 pakje gekruide tomaten Frito (in dit geval van de Jumbo)
– Italiaanse kruiden
– Snoeptomaatjes (stuk of 5)
– Geraspte kaas

Het is handig om te beginnen met het snijden van alle groenten (groentes?). Ik raspte de courgette met een kaasschaaf-rasp en dat is eigenlijk toch niet echt aan te raden. Maarrrrr, bij gebrek aan beter (een Spirelli bijvoorbeeld!) ging het best prima. Mijn geduld was op een gegeven moment wel op (en het vasthouden v/d courgette ging ook niet meer al te best) en toen ben ik de beste courgette te lijf gegaan met een schilmesje (overigens ook niet aan te raden).

collage 1

En dan?!
Rul het gehakt (of vleesvervanger) in de pan en strooi er de Italiaanse kruiden overheen. Gooi vervolgens de gesneden ui en paprika erbij en wok het even mee. Daarna is het tijd voor de saus: de Frito saus en het blikje tomatenpuree kunnen erin. Roer alles goed door en zorg dat de twee sausjes goed gemixt zijn. Dan kan de courghetti er in. Roer alle ingrediënten even goed door elkaar en zorg ervoor dat de courghetti mengt met de saus. Als laatste kunnen de snoeptomaatjes er doorheen. Laat alles eventjes door pruttelen en dan is het tijd voor al dit lekkers! Ik schepte alles op met een spaghetti opscheplepel (wel aan te raden!) en ik raspte nog een klein beetje kaas over dit heerlijk voedsel.

Extra jummie tip
Zoals jullie misschien al wel weten (en anders kan je hier zulk soort dingen over mij te weten komen): I <3 appelmoes! En ja mensen, appelmoes is (bijna) overal lekker bij! Dus óók bij pasta gerechten. Ik zou zeggen: probeer het eens, het zal je verbazen ;p

appelmoes foto

Tot zover mijn eerste recept op mijn blog! Wat vind je ervan: jeej of neej?! En had jij al eerder gehoord van courghetti (wellicht zelfs al gemaakt?!) Vertellllll =)

Liefs!

8 gedachtes over “Recept: Courghetti

Geef een reactie

