Haircut

Ik kan nu niet meer terug, het duurt een eeuwigheid voordat het weer zo lang is, maarrrr ik ben er superblij mee! Drie keer raden wat ik heb gedaan: juist ja… ik ben naar de kapper geweest! Kijk snel verder voor het resultaat…*klik*

Waaaahhhh, wat ben ik blij met mijn nieuwe korte koppie!! Kon je laatst nog mijn schreeuw om hulp lezen (what to do with my hair), nu heb ik het dan ook écht gedaan! Dankzij jullie heb ik de moed verzameld en zat ik gisteravond opeens bij de kapper!

Omdat ik voorheen nog altijd naar mijn ‘hometown’ kapper ging, was ik eigenlijk nog nooit in Groningen naar de kapper geweest. Dus tja, waar ga je dan heen hé!? Dankzij lief vriendinnetje Michelle kreeg ik Crazy Kappers in de ‘smiezen’ (Ik woon immers in Grunn ;p) en kon ik tijdens de koopavond nog terecht. Toen ik eenmaal ‘knippen en verven’ had gezegd over de telefoon, voor het maken van een afspraak, kon ik niet meer terug XD

collage 0

Eerst even de situatie hoe het was voordat ik naar de kapper ging (en ja, ik had lol met het maken van deze 34 foto’s haha). Terug naar de kapper, here we gooooo!

collage 1

*KNIP* binnen een halve seconde was mijn staartje eraf…. en het voelde direct echt heerlijk =D Ik zei voor de grap tegen de kapper ‘misschien kan ik het wel doneren’…. Nadat mijn staartje eraf was ging ze het model erin knippen. Ik vroeg of ze mijn haar wilde snijden, omdat ik dan zeker weet dat ik krullen ‘krijg’. Ze vertelde mij echter dat dat best slecht voor je haar is, daar wordt het heel droog en pluizig van. Ze beloofde mij een bos krullen, maar met het gebruik van een andere techniek. Ik vertrouwde haar, let’s do it!

collage 2

Wat ik nu trouwens vergeet te vertellen: het is ook nog geverfd! Na veel google-zelf-onderzoek kwam ik erachter hoe die haartrend heet die ik zo mooi vind: balayage (tot 10 sec. geleden zei ik nog bayalage…oops). Ken je het niet? Google het maar eens en je bent zo 1,5 uur verder (trust me ;p). Ik wilde graag mijn haar subtiel blonder, zodat het lijkt alsof de zon er op schijnt en het wat opschijnt: sunkissed hair…oeehh! De kapster pakte heel ‘slordig’ een pluk haar, toupeerde het licht en smeerde er vervolgens lila smurrie in, 30 minuten later had ik een prachtige subtiele zomerlook. Love it!

collage 3

Over het doneren van haar gesproken, dat kon dus gewoon! Ik ging eens googlen en toen kwam ik terecht op haardonor.nl. Zij verzamelen plukken haar, waar pruiken van gemaakt worden. Je kan haar doneren vanaf een lengte van 15 cm, mijn pluk was bijna 20 cm: yes, het kan! En nog beter: je kan het gewoon opsturen met de post (Eindhoven ligt niet echt naast Groningen namelijk ;p). Dus wil je je haar een flink stuk korter? Bewaar het dan en stuur het op, daar maak je heel wat mensen blij mee! Voelt ook echt goed om te doen, waarom zou je het weggooien als je er zoiets moois mee kan doen <3

Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben echt r*te blij met mijn nieuw coupe en Crazy Kappers Groningen heeft er een nieuwe fan bij =D

Wat vinden jullie ervan en zou jij je haar doneren?

ps: check trouwens even de uitgelichte afbeelding bij deze post op de home pagina, isn’t babe cute?! ;p

ps2: ik heb net gebeld om te vragen of ze m’n haar toch wil snijden, mijn krullen zijn toch niet optimaal geworden. Ik mag langskomen en dan word ik onder service weer geholpen. Dat is nog eens netjes! 👍🏻

Liefs!

14 gedachtes over “Haircut

  1. Pingback: Granny hair | Life of Pirre

Geef een reactie

