Vroegâh #1

Je hoort het tegenwoordig steeds meer: ‘vroeger was alles beter’. Hier ben ik het niet altijd mee eens natuurlijk (want ik had bijvoorbeeld zonder internet geen babe ontmoet!). Wat ik wel leuker/beter vond? Kijk mee naar deel 1 van deze post!

In dit eerste deel van ‘Vroegâh‘ komt het sparen van onzinnigheden naar voren. Vroeger spaarde je (lees: ik) o.a. flippo’s, Spice Girls sticker/kaartjes, Suprise-ei speeltjes, knikkers, en balletjes van je inktvulling van je vulpen (ja, mensen…wie niet?!). Toch bedoel ik dit nu allemaal niet! Ik heb het nu over punten-slijpsel (is dat een woord? nu wel) en een suprise-balletjes-automaat aan de muur buiten op straat (hoe héét dat ding?!).

Voor diegene die mijn beschrijving nét iets te vaag vinden, hieronder een voorbeeld XD

2

Vroeger gingen wij altijd op vakantie in Duitsland, prachtig tussen de bergen…loved it! Maar wat ik er ook erg leuk vond was dat ik daar altijd van dat soort automaten tegen kwam aan de muur op straat. Muntje erin, draaien aan de knop onderaan en dan in spanning afwachten wat eruit kwam. Zó leuk! =D

De automaat op de foto kwam ik laatst toevallig tegen in Groningen en ik werd bijna hysterisch haha, zulke leuke herinneringen aan! Klinkt nu nogal ‘onzinnig’ en ‘klein’, maar toen was het zoveel! Tegenwoordig heb ik het idee dat kinderen niet meer blij kunnen worden van zoiets kleins / onbenulligs. Krijgen ze geen Ipad? Dan gaan ze janken (lees dit wel ff met een korreltje zout erbij oke?! ;p). Ik vind dat jammer, want ook de kleine onbenulligheden kunnen zó leuk zijn!

Ik ben heel benieuwd waar jullie vroeger helemaal blij van werden! Deel het met mij in de comments :)

Liefs!

9 gedachtes over “Vroegâh #1

  1. Jaaaaa die automaten! En dan gewoon bij elke die je tegen kwam toch nog even proberen te draaien zonder geld en dan soms mazzel hebben. Alsof je de loterij won hahaha. Dropjes halen bij de srv die voor kwam rijden vond ik ook geweldig. Dat mocht niet vaak maar toch. Zag hier laatst 1 in de straat en wou eigenlijk mn kinderen wel naar binnen duwen omdat ik het zelf zo leuk vond Whahaha (niet gedaan overigens, wat een zelfbeheersing he?) Of met een hele grote groep kinderen uit de buurt blikspuit doen. T stelt niks voor maar ik vond het geweldig.

    Like

  2. Pingback: Vroegâh #2 | Life of Pirre

Geef een reactie

