Meet fat Amy

Gisteren ging ik met een vriendinnetje naar de bios: Pitch Perfect 2… wat een hysterisch leuke film! We hebben ons suf gelachen. En wat blijkt? Ik ontdekte er een ‘levens les’ / boodschap in die mij inspireerde tot het schrijven van deze blog! Wil je weten wat? Lees dan verder.

Voor diegene die niet weten waar deze film(s) over gaan: Het gaat over een groep grappige, en vooral erg verschillende, meiden die in een acapella-zang-groepje zitten op hun high school. In deel 2 hebben ze concurrentie en die willen ze natuurlijk verslaan. Daarnaast zien we nog een aantal leuke liefdes perikelen en andere ‘zorgen van het normale leven’ voorbij komen. Oftewel: perfecte film voor vrouwen! (er zat een jongen naast mij in de bios, maar die zag er toch écht niet uit als of hij vrijwillig naar die film was gegaan ;p)

De personages zijn echt té grappig en eigenlijk ook weer heerlijk stereotypisch (klopt, dat is geen woord…een woordenboek online zegt hier over: ‘heeft geen uitgebreide woordinformatie en komt niet voor in de woordenlijsten die zijn goedgekeurd door de Taalunie. Ook op encyclo.nl zijn geen resultaten gevonden voor `stereotypisch`. Who cares! Jullie weten wat ik bedoel haha). Terug naar de typetjes… Zo is er bijvoorbeeld een Aziatische chick die echt vrrrreeeemmmd is, er is een lesbische negerin, we hebben natuurlijk ook nog de ‘pretty girl’ die ook erg goed kan zingen, de ‘new girl in town’ (in de groep) en dan hebben we nog Amy…. fat Amy wel te verstaan. En fat Amy is nou precies diegene die mij geïnspireerd heeft tot het schrijven van deze blog.

fat-amy

Fat Amy kan het namelijk geen ene moer schelen wat anderen van haar vinden. Ze stelt zich in deel 1 zelf al voor als fat Amy, zodat andere mensen het niet meer achter haar rug om hoeven/kunnen zeggen. Ze is op het onbeschofte na 100% eerlijk en zegt waar het op staat. Ze danst, springt, hupst en zingt er op los, ondanks dat al haar ‘vetjes’ lekker mee flabberen. Ze stopt haar tieten weer terug in haar BH na het sporten, want tja die bewegen toch wel erg mee, en doet gewoon lekker waar ze zin in heeft. En mennnnnn, daar ben ik best een beetje ‘jaloers’ op!

Wat zou het toch heerlijk zijn om je niet meer druk te maken over die onzinnige kleine dingen die soms zó groot lijken. Who cares dat ik langer ben dan de gemiddelde vrouwelijke Nederlander. Who cares dat ik regelmatig oneffenheden op mijn gezicht heb. Who cares dat ik een wittere huid heb dan ‘normaal’ (wat je maar onder normaal verstaat…). Who cares dat ik geen maatje 38 heb. Mensen echt, WHO CARES!

Ik neem mij bij deze echt voor om bovenstaande ‘attitude’ meer aan te nemen. Er zijn natuurlijk altijd echt wel ergere dingen, maar sommige kleine zorgen kunnen voor iemand heel groot zijn. Maar hoe komt dat dan weer? Juist: door invloed van buiten af en door meningen van anderen. Het is blijkbaar in deze tijd niet ‘normaal’ om een grotere maat te hebben dan maatje 34/36. En door wie komt dat? Juist, door invloed van bijvoorbeeld magazines met mega-dunne modellen op de voorpagina, modeshows met wandelende takken op de catwalk en al die reclames voor afslankpillen en zelfbruiners. Neem bijvoorbeeld de XL-S afslank pil. De naam alleen zegt het al. Maatje XL is niet normaal, maatje S blijkbaar wel. Zucht.

gifje

De meeste modellen hebben een gebruinde huid, een super gaaf/effen gezichtje, maatje 34 (of hoe klein is dat als je alleen uit botten bestaat?) en spierwitte tanden. En 9 van de 10 acteurs/actrices zijn bijna niet meer te herkennen op foto’s van vroeger! En jawel hoor, ik besef mij echt wel dat ik nu lekker iedereen over één kam scheer, maar je moet toch toegeven: bij de meeste is dat zo! Om hier lekker tegen in te gaan liet ik jullie laatst al mijn meest onflatteuze foto’s zien om te laten zien dat niet alle foto’s (mensen) perfect zijn.

Ik vind: wees blij met je zelf! Je hebt maar één ik en daar moet je het mee doen. Dan kan je beter tevreden door het leven gaan dan dat je ontevreden wat door suddert… En als dat voor jou betekent afvallen, tanden bleken, zonnebanken of what ever: dikke prima! Maar oordeel dan niet over anderen en zeg dan niet dat ‘anders zijn dan anderen’ niet ‘normaal’ is…

Maargoed, voor nu eerst genoeg! Ik merk dat ik wel een heel boek over dit onderwerp kan schrijven, zoals jullie kunnen lezen kan ik mij hier echt over opwinden ;p Wie weet komt er nog een keer een vervolg op.Het woord van vandaag is in ieder geval: Who cares! XD

Wat vind jij van de huidige ‘standaarden’ tegenwoordig, wat vind jij ‘normaal’ of juist niet?

Liefs!

7 gedachtes over “Meet fat Amy

  1. Ik denk dat iedereen inderdaad moet doen wat hij/zij fijn vindt. Ik vind het fijn om 3x per week te sporten, op m’n voeding te letten en te zorgen dat ik in mijn maatje S/38 blijf passen en wat iemand daarvan vindt interesseert me werkelijk niets. Ik voel me daar goed bij en als iemand de hele dag vet of suiker wil eten; prima! Het enige wat ik dan denk is, ‘het zou beter zijn als je op je gewicht let -voor je eigen gezondheid- maar als iemand daar geen interesse heeft dan moet hij/zij dat lekker zelf weten :D

    Like

Geef een reactie

