Griep

Daar lig ik dan, in mijn vrije ‘oh relaxt, we hebben geen afspraken’ weekend, op de bank. Ik ben ziekjes en I hate it!

Schreef ik vorige week nog in mijn plog dat babe ziek was, nu heb ik het te pakken. Woensdag begon het met een ellendig en irritant hoestje, maar voor de rest nog niets aan de hand. Donderdag en vrijdag werd het hoestje steeds erger en mijn energie steeds minder. Toch nog vol weten te houden op mijn werk, maar zaterdagochtend werd ik mij toch wakker met een ziek hoofd, poehhh! Lang geleden dat de griep mij zo te pakken heeft gehad.

Erg jammer, want als ik nu naar buiten kijk was het een prachtige lente-dag. Helaas niet de puf gehad om verder te lopen van de bank naar mijn bed of andersom. Naast dat mijn hoofd als een zwaar betonblok voelt, mijn neus leegloopt, ik zakdoekjes erdoor heen jaag alsof ik ze opeet en dat ik eigenlijk gewoon ‘algehele malaise’ ervaar (belachelijk woord trouwens ;p), zijn er stiekem ook een beetje voordelen als je ziek bent. Niet dat ik ziek zijn wil aanprijzen of dat ik het leuk vind, maar als je dan toch ziek bent…..zijn dit de voordelen:

1) babe is sowieso al de liefste, maar hij is nu nog éxtra lief!

2) je kan gewoon ongegeneerd de hele dag op de bank hangen en Netflix leegkijken

3) de hele dag in je onesie zitten, zonder make-up, en je er uberhaubt niet druk om maken (couldn’t care lessss)

4) een pizza in de oven stoppen omdat het zweet je al uitbreekt als je alleen al naar de keuken loopt (pizza it is!)

5) overdag een middag dutje doen, omdat het kan (en omdat je ook gewoon de energie niet hebt om wakker te blijven ;p)

6) tijdschriften, krantjes en puzzelbladen lezen waar je normaal niet naar omkijkt (best relaxt, lezen!)

7) je heerlijk kan ‘huilen’ zonder reden (traan ogen)

8) omdat je een goede reden hebt om de nieuwe smoothie-maker uit te proberen (jummmm!)

Wil je een beetje een idee krijgen over hoe ik mij voel? Dit filmpje vond ik over de griep, ik vond ‘em wel geinig ;p

Maar naast bovenstaande ieniemienie voordelen blijft het gewoon ^$@#&%# om ziekjes te zijn! Nou wil ik niet al te veel klagen want ik heb ‘maar de griep’ en er zijn heus wel ergere dingen die je kan hebben, maar toch blijft het niet leuk! Had ik trouwens al gezegd dat ik echt een TE ranzig hoestdrankje heb? Serieus, ik overdrijf niet: ik krijg ‘em bijna niet weg….gatverdarrie zeg! Maargoed, ik ga weer met mijn duffe hoofd op de bank hangen want ik voel dat mijn lichaam protesteert tegen het recht op zitten en het bloggen (grmbl).

Was jullie weekend net zo fantastisch als de mijne? Of hebben jullie wel leuke dingen kunnen doen?! Let me know, vind ik leuk :)

Hatsjoe! Uhh…ik bedoelde: Liefs!

5 gedachtes over “Griep

  1. Mijn amandelen zijn ontstoken, dus ik mag eigenlijk ook niet veel doen en moet veel rust pakken. Ik kan zeggen dat het inderdaad zijn voordelen heeft maar toch ben ik liever niet ziek. Beterschap xx

    Like

Geef een reactie

