Fotoshoot

In december 2014 zag ik een leuk bericht op Facebook van één van mijn ‘Facebook-dans-vrienden’. Zijn moeder doet een fotografie opleiding en ze had proefpersonen nodig voor portretfoto’s. Ik reageerde direct en ik mocht mee doen met haar fotografie-project. Super leuk! In deze blog het verhaal en de resultaten, kijk je mee?! Ik was (bijna helemaal) werkloos, de dagen kropen voorbij en ik had niets nuttigs te doen (de iets mindere periode uit mijn boeiende leven ;p)…totdat ik het berichtje op Facebook zag! Sowieso ben ik helemaal gek op foto’s maken, één van de redenen dat ik deze blog heb op gezet, maar een echte officiële fotoshoot is natuurlijk nóg een stapje toffer! Diegene die mij op de foto ging zetten was José Hobert. Ze doet een fotografie opleiding en had voor een portret-opdracht vrijwilligers nodig. Het liefst iemand zonder bril, omdat dat nog wel eens lastig kan zijn met foto’s maken en lichtval. Nou, mijn bril kan ook prima af hoor XD.

20141215_142514

De foto studio was opgebouwd in Haren, vlakbij Groningen, daar kon ik dus zo heen rijden. Na wat gezoek en heen en weer gebel met José (waar ben je nou!? ;p) had ik het gevonden. Haar opdracht was ‘het lichtje in de ogen’ scherp te fotograferen. Hierbij mocht ze zelf kiezen welke pose en van welke kanten het overige licht kwamen. Ik vertelde haar over mijn (half) werkloze leventje, dat ik nu veel tijd had om te dansen en dat ik sinds kort aan kickboksen deed. Dat laatste vond ze zo stoer, dat ze die achtergrondinformatie wilde laten terugkomen in mijn ‘looks’ op de foto’s (zo van: geef mij eens de ‘don’t mess with me!’ look). Nog best lastig, want normaal ga je automatisch lachen wanneer je op de foto’s gaat!

Collage 1

Ik heb een heleboel foto’s van haar gekregen (dat was de deal, je zou de foto’s ook zelf krijgen…toffff!) en bovenstaande foto’s vond ik 3 hele mooie. Alle drie ook zó anders. Die linker is best wel donker, maar daardoor is die iets meer mysterieus ofzo. Die middelste foto heeft José (in de bewerkte versie) gebruikt voor haar project, samen met nog een andere foto. Die rechter foto vind ik leuk omdat ik daar een beetje ‘sneaky’ kijk vind ik (de ‘ik LIJK wel lief, maar ondertussen’ look).

Om je een impressie te geven hoe de studio er uit zag had ik José gevraagd om een foto te maken van mij in de studio. Dat wilde ze wel want het idee dat ik er een blog over zou schrijven vond ze wel leuk geloof ik =D Het was niet heel groot, maar groot genoeg voor de fotoshoot!

20141215_142909

De twee mooiste foto’s (vind ik) heb ik hieronder geplaatst. Op de linker foto is de helft van mijn gezicht donkerder, ik vind dat wel een mooi ‘spooky’ effect geven, maakt de foto meer ‘dark’. De rechter foto vind ik daar in tegen weer gaaf, juist omdat die zo licht is.

collage 2

Ik ben heel blij dat ik José haar proefkonijntje mocht zijn, ik vind het resultaat echt heel mooi! José heeft uiteindelijk twee foto’s uitgekozen die ze wilde inleveren voor haar project. Deze foto’s krijg ik ook nog van haar op papier, hoe leuk! Ik hoop dat ze met onder andere de foto’s van mij een goed resultaat heeft op haar portret-opdracht. Mocht je ooit weer een hoofd nodig hebben José (en anderen ;p) je weet mij te vinden! =)

Dan als laatste nog even een zogenaamde huishoudelijke mededeling. Ik heb het nogal druk met mijn fulltime baan (nog niet gelezen?), daardoor lukt het mij soms niet om door te week hier iets te plaatsen. Aangezien de weekenden mijn enige vrije tijd nog zijn plan ik die natuurlijk ook veel te vol, waardoor mijn blog-planning totaal in de war is geraakt… Ik ga mijn best doen om het weer een beetje goed op de rails te krijgen, but don’t blame me als er een keertje een blog of plog mist ;)

Tot zover deze blog! Wat vind jij de mooiste foto en heb jij wel eens een fotoshoot gedaan? Vertel vertel!

Liefs!

6 gedachtes over “Fotoshoot

  1. Prachtige foto’s maar de allermooiste vind ik van de drie foto’s de middelste en van de twee foto’s de rechtse heel erg leuk. Heel knap gedaan door José en door jou. xx P & M

    Like

Geef een reactie

