NTDS Groningen

Jaaaa, afgelopen weekend was het weer zover! Héél véél dansen! Dit keer niet ver weg, maar gewoon in Groningen. Ik heb het ontzettend leuk gehad en het ging nog goed ook! Kijk maarrrrr.

Schreef ik eerder al over het ETDS in Kiel, wat ook al r*te gaaf was, was dit weekend nog een stukkie leuker want het NTDS (Nederlands Toernooi voor Dansende Studenten) was gewoon in mijn prachtige Groningen =D. Vrijdagavond begon het met het blind-daten. Als je geen danspartner hebt voor dit weekend dan kan je een dans-blind-date regelen. Gelukkig hoefde ik dat niet te doen (vind maar eens een geschikte partner als je zelf 1.86 m bent ;p) want ik danste gewoon met mijn eigen danspartner!

collage 1

De zaterdag begon vroeggggggg, maar het was voor een goed doel! Zo zie je ook maar weer wat make-up met je kan doen (lang leven de make-up, toch ladies?!). Om 7:00 stond ik, een soort van, fris en fruitig in de badkamer om mijn haar strak in de lak te lijmen en mijn hoofd dicht te plamuren. Bovenstaande collage is hier een proces-overzicht van ;p

Rond 9:30 begon het dansen. Als eerst mochten alle paren dansen zodat we ingedeeld konden worden in je eigen niveau (beginners, amateurs, profi’s en de masters). Wij waren de zaterdag, bij de ballroom, ingedeeld in de masters (woahhh!) en hier hebben wij heerlijk gedanst. Uiteindelijk hebben we het t/m de kwart finale geschopt (gedanst dus) en daar waren we erg trots op!

IMG_4945=kl

’s Avonds was er nog een thema feest ‘Welcome to the dark side’ en werden we omringt door allerlei rare en enge wezens. Babe was ook mee en ook wij twee-tjes hebben nog even lekker gedanst. Ik was behoorlijk moe dus we gingen best op tijd weer terug want zondag was het latin dag!

De zondag begon een beetje brakjes. Ik had spierpijn van de dag ervoor en mijn danspartner had maar 4 uurtjes slaap gehad ofzo (de ziel). We hadden er echter best zin in and we danced our asses off en het was echt zó leuk! Ik heb geloof ik nog nooit zo lekker en los gedanst en blijkbaar viel het op want……we stonden in de FINALE van de profi’s. Dan heb je dus al indelingsronde, kwart finale, de halve finale gedanst en dan mag je óók nog eens de finale dansen: wieehhhh! Na heel veel dansen en heel veel lol zijn we uiteindelijk 4e geworden (van de 7) en daar waren we trots op!

collage 2

Ik haal zoveel energie uit zulke weekenden. Ondanks dat het zo vermoeiend is om het hele weekend te dansen, word ik altijd helemaal hyper van al dat gedans. Zondag rond 18:00 was het helemaal afgerond en kon je mij wegdragen naar huis, ik was moe gedanst! Gelukkig had babe het briljante idee om langs de snackbar te gaan voor patat en hamburgers (dat had ik verdiend oke?!) jummmm.

Wat hebben jullie gedaan dit weekend? Ook lekker gedanst of juist heerlijk gerelaxt. Tell me in the comments =)

Liefs!

7 gedachtes over “NTDS Groningen

  1. Wat zie jij er prachtig uit in je danskleren en je haar……..schitterend. Jij en je danspartner van harte gefeliciteerd met het behalen van de finale en de 4e prijs. Wij zijn enorm trots op jou. xx P & M

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

