Gnnnnap!

Ik ben benieuwd hoeveel mensen aan de hand van de titel weten waar deze blog over gaat. Van een aantal mensen weet ik dat ze het zullen weten, maar ik denk ook dat veel mensen géén idee hebben. Nieuwsgierig geworden? Lezen maarrrrrr!

Lang lang geleden, toen ik nog een lief klein basisschool-kindje was, ging ik tussen de middag altijd platen beluisteren (ja, mensen…je leest het goed: PLATEN). Dan kwam ik tussen de middag thuis en zat mijn moeder te wachten met thee en een broodje (lovely herinneringen!). Vervolgens ging de platenspeler aan en wat ik mij nog heel goed kan herinneren is de plaat van ‘De Smurfen’ XD.

En daar komt de titel van deze blog ook vandaan. Op een gegeven moment wordt een smurf gebeten door de Bzzz-vlieg en daardoor wordt het lieve kleine blauwe smurfje zwart en gaat hij andere smurfen smurfen, uhh…bijten! Hoe meer smurfen er gebeten werden hoe meer zwarte smurfen er kwamen natuurlijk. Die zwarte smurfen die gebeten waren konden alleen nog maar (op een hele gemene manier) ‘Gnnnapp!’ zeggen. Hoe het vervolgens weer teruggedraaid werd kon ik mij niet meer herinneren, maar volgens Wikipedia kwam het uiteindelijk weer allemaal goed!

gnap

Terugkijkend hier op sloeg dat natuurlijk helemaal nergens op, maar ik vond het geweldig haha. Ik was dan ook blij verrast dat babe (lees: mijn vriend) ook de gnap-smurfen kende! Hij vertelde mij zelfs iets wat ik nooit heb geweten. Ik luisterde altijd naar de plaat, maar hij had de gnap-smurfen-aflevering ook op televisie gezien. Op een gegeven moment hebben ze dus de smurfen donkerpaars gemaakt omdat een zwarte smurf discriminerend zou zijn (zucht…don’t get me started). Anyway, héél toevallig dat hij ze ook kent dus want ik weet serieus maar 2 á 3 mensen die de gnap-smurf ook kennen.

Dus aan mij de vraag: wie kent ze en wie niet?! En hebben jullie nog bijzondere platen/tekenfilms oid. van vroeger die niemand schijnt te kennen behalve jij zelf? Let me know in the comments, vind ik leuk :D

Liefs!

7 gedachtes over “Gnnnnap!

  1. Haha Ik heb het voor het eerst gezien toen ik met Gerben op youtube een aflevering van de smurfen heb gezien. Ik dacht ook al aan het begin van het verhaal: huh? ze werden toch paars? Maar dat is dus van later, Grappig!

    Like

Geef een reactie

