Happy news!

Whoehoeeee er is happy news! Na lang, lang en langggg wachten is het dan eindelijk zover. Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat =D Nieuwsgierig waar ik het over heb? Lees dan snel verder!

Zitten jullie er klaar voor? Daar komt ‘ie dan hè *tadatadatadatadaaaaaaaaa* Ik heb een nieuwe baan!! =D Jullie moesten eens weten hoe blij ik daarmee ben! Oh wacht…dat ga ik jullie nu uitleggen ;)

Misschien is het handig om eerst bij het begin te beginnen. Ik heb twee studies afgerond (SPW en logopedie), je kan dus wel zeggen dat ik echt een ‘zorg type’ ben (je moet mij niet op natuur/scheikundige vraagstukken loslaten, slecht idee). Nadat ik mijn SPW-diploma had behaald wilde ik graag nog verder studeren. Maar ja….wat wilde ik gaan doen?! Ik wist wel heel goed wat ik niet wilde doen (en wat 98% van mijn SPW-klas wel deed), namelijk de PABO. Dat was niets voor mij. Ik voelde mij meer thuis in het ‘les geven’ in kleinere groepen kinderen, die bijvoorbeeld wat extra aandacht nodig hadden. Bij een open dag kwam ik toevallig de studie logopedie tegen en dat was mij toch een partijtje leuk! Diezelfde dag heb ik mij nog aangemeld voor de toelatingsscreening, als je die haalde was je toegelaten. Nou je raadt het al: ik was toegelaten ;p

Ik ben afgestudeerd als logopedist en ik had zin om te werken: let’s do this, hoppa! Mijn eerste ‘echte volwassenen’ baan kreeg ik al redelijk snel als logopedist en daarna volgden er nog een aantal. Helaas bleef het altijd maar bij parttime banen en op een gegeven moment had ik nog maar 5 uurtjes werk per week. Uiteraard was ik hier al erg dankbaar voor (iets met een gegeven paard enzo…) maar genoeg was het natuurlijk niet. Welkom in de wereld van de uitkeringen! Laat ik dit even héél kort en bondig zeggen: leuk is anders -__-  Maargoed, mij krijg je niet zomaar klein (eigenwijze troela weet je wel), dus ik ben top expert geworden in het bezuinigen (van werkelijk alles ;p) en ik ben altijd erg actief geweest in het zoeken van vacatures in mijn vakgebied. Helaas werden de vacatures alleen maar minder en minder dus het was tijd voor actie!

Via een vriendin en ook oud-logopedist kwam ik terecht in de wereld van de gehoorapparaten. Die vriendin deed namelijk de opleiding tot audicien en werkte de rest van de dagen in de (audicien) winkel. Wauw, dat leek mij ook wel wat! Bij de opleiding logopedie heb ik namelijk ook een ‘gehoor’ gedeelte gehad en dat vond ik altijd al erg leuk en interessant. Het heeft een aardige periode in beslag genomen voordat ik een geschikte vacature vond in dit vakgebied, maar ik werd dan ook direct uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek (yayyyy!). Vervolgens werd er ook nog een tweede gesprek gevoerd (nog meer yayyyy!) en mocht ik zelfs een dag meelopen (superveel yayyy!) en aan het eind van die meeloopdag boden ze mij de baan aan (hysterische yayyy!). Zoals je begrijpt: ik ben héél erg blij!

gele happy

Het gaat om een fulltime baan als hooradviseur, bijna naast de deur. Een totale carrière switch dus, maar je kan mij niet blijer krijgen! Ik heb nu eindelijk het idee dat dit DE baan is die mij een gelukkige werknemer zal maken. Ik voel me nu al totaal op mijn plek en tijdens de meeloopdag heb ik ook nog nooit zoveel gelachen op een werkplek als daar. Wordt mijn nr.4 van mijn bucket list dan eindelijk waarheid?! Voor nu kan ik in ieder geval oprecht zeggen: Ik – ben – HAPPY.

Liefs!

25 gedachtes over “Happy news!

  1. Ben echt onwíjs blij voor je. Hoe leuk moet het ook zijn voor het bedrijf waar je terecht komt: iemand die zo gedreven en happy is met haar baan! Ik hoop echt dat je je plekje gevonden hebt :).

    Like

  2. Pingback: Winkeldewinkel | Pirre

  3. Pingback: Outfits | Pirre

  4. Pingback: Zondag plogje | Pirre

  5. Pingback: Assuhhh | Pirre

  6. Pingback: Even evalueren | Pirre

  7. Pingback: Hoera, 1 jaar! | Megapirre

  8. Pingback: Bucket list #update | Life of Pirre

Geef een reactie

