Ergernisjes part 2

Omdat het heerlijk is om soms even flink te klagen, heb ik hier deel twee van mijn ergernisjes voor je! Ik heb weer een lijstje voor jullie verzameld en ik ben benieuwd of jullie er een aantal van herkennen. Kijk je mee?!

Soms heb je dat toch?! Dat je je aan de kleinste dingen gaat ergeren. De afgelopen periode heb ik weer van alles mee gemaakt en zo verzamel ik mijn ergernisjes ook. De vorige ‘ergernisjes‘ is alweer van een tijdje geleden, dus tijd voor een nieuwe. Here we go!

1. Man in pak

Dan zie je een prachtige man, uhh ik bedoel het pak van de man, mooi donkerblauw met een hippe kleur stropdas en dan kijk je naar zijn schoeisel en dan denk je: WHY?! Ik vind het altijd zó not done als een man een heel mooi, passend pak heeft en er dan van die lelijke, bruine, shiny, puntige, met dunne veters schoenen onder heeft (sorry mannen, ik vind dat gewoon écht heel lelijk, maarja ieder z’n smaak natuurlijk hè!). Babe mag wat mij betreft ook gewoon écht in z’n sneakers komen opdagen op onze trouwdag ;p

2. Snuiiifffffff

Daar kan ik best kort over zijn: mensen die hun neus niet snuiten maar ‘het’ (snot klinkt zo ieww) iedere 5 seconden lekker opsnuiven. Gat-ver-darruhhh! Super irritant en super vies vind ik.

3. Bios-schorem

Een poos geleden nog mee gemaakt. Ga ik een keer naar de bios (leuk, avondje uit met babe), naar een coole film (weet ff niet meer welke haha), maar dan zit er van dat schorem in de zaal dat gedurende de HELE film zit te lachen, praten, roepen, luidruchtig te eten enz. Om de haverklap zegt dan iemand uit de zaal ‘sshhhhh!!’, maar ho maar dat ze zich daar iets van aantrekken. (grappig weetje: ik heb ze na de film écht even luid en duidelijk aangesproken op hun kinderachtige en respectloze gedrag (go me!). De twee meisjes durfden mij niet aan te kijken de jongen die er bij zat kroop (letterlijk!) weg onder z’n petje…waarop ik zei ‘dan kan je wel wegkruipen onder je stomme petje, maar ik zie je heus wel!!’. Ik heb me er achteraf echt suf om gelachen omdat ik van alles en nog wat heb uitgekraamd, wat ik normaal nooit gedurfd zou hebben. De zaal gaf mij overigens gelijk ;p).

4. Oto

Het kwam laatst ook al even terug in mijn blog over woordgebruik, maar ik vind het woord ‘oto’ gewoon écht fout! Je hoort het zo vaak op tv, zelfs door nieuwslezers enz. ‘De OTO viel in het water’….nee mensen, het is AUTO. A-U-T-O –> auto.

5. Reclame

Nou vind ik reclames sowieso een ergernis op zich (moest verboden worden!), maar als het dan ook nog echt van die b*llsh*t reclames zijn vind ik ze helemaal niet oké. Laatst zag ik één of andere tandpasta reclame (waar vaak ook een BN-er voor ‘gebruikt’ wordt, alsof je het dan sneller zou kopen…zucht) waar de tandpasta ‘suikerzuurneutralisator’ bevatte. Zie je het al voor je? ‘Kom babe, we hebben nog tandpasta nodig…die met die suikerzuurneutralisator graag, dat is beter omdat Pietje de BN-er dat zei’ Kom op zeg…

6. Vacature-jargon

Ik kom het regelmatig tegen in vacatures: jargon wat nergens op slaat en waar ik ontzettend de kriebels van krijg (ieehhh, waarom mensen, waarom!). Bijvoorbeeld: ‘Ben jij de carrière tijger die wij zoeken?’ (zou zó grappig zijn om dat in een tijgerpak naar dat sollicitatie gesprek te gaan, lol). Of deze: ‘Is multi-tasking your middle name? Dan zoeken we jou!’ (Hoi, ik ben Miriam Multitasking *achternaam*, ik ben wie u zocht!). Eigenlijk best grappig ;)

7. Toddlers & Tiaras

Je weet wel, dat programma op TLC waarin toddlers (peuters/kleuters) meedoen met een beauty queen pageant. Natuurlijk moeten die mensen dat helemaal zelf weten, maar ik krijg bij héél veel kinderen het idee dat ze het eigenlijk helemaal niet willen. Je hoort die moeders vaak ook letterlijk zeggen ‘Ja, ik wilde het vroeger doen maar dat werd niks, nu laat ik mijn kind meedoen’. Oftewel: je eigen droom opdringen aan je kind. Er zijn natuurlijk ook kinderen die het écht zelf willen, maar als ik een moeder haar kind zie volstoppen met 6 powerdrink shotjes omdat haar kind anders niet wakker blijft (terwijl dat kind niet teveel suiker mocht omdat ze één of ander hartprobleem heeft) vind ik dat écht te ver gaan! Of als het kind een poes belooft wordt als ze gaat winnen, of dat het kind dágen (soms weken) lang niet met vriendjes/vriendinnetjes mag spelen omdat ze de ‘routine’ nog niet helemaal perfect deed. Pfff…

8. Licht in je snufferd

Als je bijvoorbeeld in de auto voor het stoplicht moet wachten (sowieso al irritant), en de auto voor je blijft op de rem trappen (ook al is de weg vlak) zodat je dus continu zijn rode remlicht in je snufferd hebt schijnen!

9. Man in pak 2

Verbeeld je even weer die knappe man in het prachtige pak (dit keer met mooi schoeisel!), maar dan kijk je weer naar beneden en dan zie je….dat de pijpen van de broek veel te kort zijn. Ook not done mannen!

10. Brrrrr

Je lekkere, zachte, warme bed uit moeten terwijl het buiten nog heel donker en freezing is! Brrrrr….

Tot zover dit deel van mijn ergernisjes! Zoals je ziet gaat het over van alles en nog wat, moet je nagaan hoeveel men zich kan ergeren. Ik probeer dit overigens niet te veel te doen hoor, ik kan er ook snel weer overheen stappen. Maar het is tóch leuk om het even te benoemen vind ik ;p Heb jij nog aanvullingen? Zet het in de comments =)

Liefs!

13 gedachtes over “Ergernisjes part 2

  1. Oto? Echt waar? Oei….. Dat van die neus ophalen heb ik een keer gehad. Tijdens een massage van een uur. Niet ik, nee de massagevrouw. Echt. Een uur lang. Ik heb een uur liggen denken of ik zou zeggen: ”Je mag je neus wel even snuiten hoor.” Maar ja, toen was het uur voorbij…

    Liked by 1 persoon

  2. Prachtige verhalen en wij zijn het met vele dingen met je eens. Wij moesten vooral lachen dat je zei dat Jeremy wel in sneakers mag trouwen, prachtig. xx P & M

    Like

  3. Pingback: Hoera, 1 jaar! | Megapirre

  4. Pingback: Ergernisjes #3 | Megapirre

Geef een reactie

