Lang

‘Hoe lang ben jij wel niet joh’ hoor ik zó vaak, dat ik er maar een blog aan heb gewijd. Dan is het voor eens en altijd duidelijk ;p Heeft het voordelen om zo lang te zijn, of misschien nadelen? Lees het hier!

Zoals ik al in het intro stukje zei: er wordt vaak aan mij gevraagd hoe lang ik ben. Als ik dan vervolgens antwoord gaf dan was het standaard wederantwoord ‘zo, dat is lang!’. Ook zeggen mensen regelmatig: ‘wat ben jij lang!’, waarop ik dan altijd antwoord ‘ja, of jij heel klein’ (gniffel).

Ik heb het ook al een keer in de Wist-Je-Datjes genoemd, maar het antwoord op DE vraag is dus 1,86 m. En ja, dat is best lang. Het grappige is dat ik mij niet altijd lang voel, dat ligt er maar net aan met wie ik ben. Tussen mijn ouders, overige familie en vriend voel ik mij absoluut niet lang. Loop ik echter met vriendinnen of gewoon over straat dan heb ik opeens door dat ik langer ben dan de rest (gek is dat). Ik heb er absoluut geen moeite mee, dat zeker niet! Eigenlijk ben ik juist blij met mijn lengte! Ik ben liever lang dan dat ik heel klein zou zijn (no offence ;p).

gem NL-er lengte

Het kan altijd erger ;p

Vroeger vond ik het wel iets vervelender dan nu. Voornamelijk omdat ik toen geen goede broeken kon vinden die lang genoeg waren. Ik heb het idee dat de broeken tegenwoordig sowieso langer zijn én dat er ook veel meer verschillende lengte maten beschikbaar zijn. Lengte maat 34/36 is perfect. Leuk weetje: de perfecte lange broeken koop ik over het algemeen bij de Primark voor een koopje, wie had dat gedacht! ;)

Voordelen: Je kan altijd over iedereen heen kijken (bij concerten, drukte in de stad enz.), Ik wordt regelmatig door vriendelijke oude (kleine!) omaatjes gevraagd of ik iets van de bovenste plank wil pakken in de supermarkt (goede daad ook weer gedaan), ik kan zeggen dat mijn benen (binnenbeenlengte) precies 1 meter zijn en dat de rest van mijn lichaam dus 86 cm is (lol), samen met mijn danspartner(s) kan ik mooi groot dansen en vallen we al op door onze lengte, basketbal volleybal en dat soort sporten is een eitje (kuch), ik werd voor die sporten ook altijd als eerst gekozen vroeger op school, als ik in een rij van klein naar groot moet gaan staan weet ik precies waar ik heen moet (handugggg), de kreet ‘leef lang en gelukkig’ past precies bij me (flauw), ik krijg regelmatig de plek toegewezen bij de nooduitgang in het vliegtuig (daar is het minder krap) en voor de rest vind ik het alleen maar mooi om zo lang te zijn!

Nadelen: Had ik model willen worden (no way) dan was ik te lang geweest, mouwen van jassen en truien zijn altijd te kort (behalve bij de ‘Long Wear’ bij bepaalde kleding zaken, joehoe), moeite met lange broeken vinden (vooral vroeger dus), een trouwjurk vinden die lang genoeg is (of gemaakt kan worden) wordt nog een heel dingetje denk ik, ik zit meestal klem in bussen en vliegtuigen (treinen valt nog mee), supermarkten zijn niet ‘grote mensen vriendelijk’ met al hun reclameborden aan het plafond die dus laag! hangen, in een botsauto moet ik niet gaan want dan ben ik al bont en blauw voordat ik begonnen ben, pashokjes met lage deuren of van die laag handende gordijnen ervoor hebben voor mij geen zin (joehoee, ik sta hier), wc’s zijn altijd te laag (toen ik ging verhuizen mocht ik de hoogte van de toiletpot kiezen ‘de hoogste graag’…’uhh, weet u dat zeker? die is hoog hoor’…lol), een danspartner vinden die lang genoeg is is ook best lastig en tja, een aanrechtblad is ook gewoon standaard te laag.

Maar ja, wat doe je eraan?! Niks! Ik heb het nooit erg gevonden (gelukkig) en ik ben blij met mijzelf! Ik ben nu wel nieuwsgierig hoelang jullie zijn en ben je er tevreden mee (voor- / nadelen?!), vertel het maar in de comments =)

Liefs!

27 gedachtes over “Lang

  1. Zelf ben ik heel klein (1.55!) dus met alle voor- en nadelen die jij noemt heb ik juist het tegenovergestelde. Bij concerten kan ik niks zien, al sta ik bijna vooraan. Kleding is me vaak juist te groot / te lang en model worden kan ik ook niet ;) Grappig dat er aan zowel lang als klein zijn voor- en nadelen zitten. Het is ook nooit goed he ;)

    Liked by 1 persoon

  2. Wat leuk geschreven en heel herkenbaar met mijn lengte van 1.91m! Ik heb het gelukkig ook nooit erg gevonden, vroeger was het inderdaad lastiger met broeken e.d. maar dat valt tegenwoordig heel erg mee :) Ik help ook vaak (oudere) mensen in de supermarkt met dingen aangeven, harstikke leuk om te doen! Een nadeel voor mij is dat ik samen met de lengte ook gezegend ben met grote voeten, heb jij daar ook ‘last’ van? Het is niet mogelijk voor mij om in een normale winkel schoenen te kopen omdat dames maten meestal maar tot 42 gaan.

    Like

    • Ik heb “maar” maat 42, vroeger was het lastig maar tegenwoordig valt het mee. De schoenenwinkels hebben wel vaak maar één paar in die maat, maar als je er snel bij bent is het prima te doen :-P

      Like

      • Haha gelukkig is het ‘maar’ maat 42 voor jou dan, ik beeld me al in dat je vliegensvlug de winkel in rent voor dat paar :p Ik zit rond maat 44/45, is iets lastiger ;)

        Like

  3. Goh ik ben exact even lang. Overigens hebben we ook dezelfde schoenmaat. Tegenwoordig ondervind ik er geen problemen meer van, maar toen ik jong was was het toch wel erg lastig! Haha ja, ik vind het ook altijd leuk om voor ouderen wat te pakken van het bovenste schap!!!

    Like

  4. Ik ben 1,79 en ik heb vooral moeite met het vinden van passende broeken. Zijn ze lang genoeg dan zijn ze vaak te wijd en zitten ze bij mijn middel goed dan zijn het net hoogwaterbroeken… Maar ze zijn er wel, dus ik ben verder eigenlijk prima tevreden met mijn lengte.

    Like

  5. Leuk artikel! Ik ben zelf 1.80 en vind het voornamelijk vervelend dat het zo lastig is om de juiste lengte broeken te vinden. Ben maar overgestapt naar rokjes, maar ga zeker eens bij Primark kijken! En de eeuwige opmerkingen van: “is het koud daarboven?”, “jeetje wat ben je lang!”, “ja, maar jij mag niet klagen, want jij bent lang” (wut?!”), “kan je dat voor mij pakken, ik kom er niet bij” (eerste keren niet erg, na 300 keer wel, haha), “ik vind niet dat je op hakken mag lopen, want je bent al lang genoeg”. Dat soort dingen. Terwijl ik 1.80 m zelf nog wel mee vind vallen.

    Like

  6. Wauw haha, dat is echt lang! Super grappig stukje :) Ik ben 1m75 en had niet veel langer willen zijn denk ik, maar ook niet minder lang. Ik ben dan wel geen Nederlandse (jullie zijn groter dan ons Belgen) maar ik ben langer dan veel mannen in mijn familie haha, erg grappig :) Dat herken je vast ook wel :p

    Like

  7. Pingback: Boringggg | Pirre

  8. Ahhhh zo herkenbaar dit!! Ik ben 1.89. Ik heb er zelf geen moeite mee, juist door rare opmerkingen van random mensen (“SOWWW WAT BEN JIJ LANG”) word ik er weer even aan herinnerd hoelang ik ook alweer ben :’D

    Like

  9. Pingback: Wit velletje | Life of Pirre

Geef een reactie

