Wauw!

Ik zie soms dans filmpjes waarvan ik denk: WAUW! Ik zou willen dat ik dat kon (nog héél even door oefenen dus ;p). Ik heb mijn eigen top-10 beste dans filmpjes gemaakt, die van mij een dikke duim krijgen!

1) Voor mij staat deze dans echt op nummer één. Toen ik het voor de eerste keer zag moest ik bijna janken, zo mooi. Ze dansen het allebei zo intens en gemeend en dat op een heel gaaf nummer. Perfect!

 

2) Als je het over een rete gave groepsdans hebt, dan vind ik dat deze erbij hoort! Vooral dat begin, zo origineel en prachtig op de muziek gedanst (het start op 0:25).

 

3) Ik ben echt fan van haar. Zij is zo echt, oprecht en een prachtige danseres. Hier doet ze auditie voor So you think you can dance en laat ze echt een super indruk achter.

 

4) Dit vind ik gewoon vet! Enige minpuntje van deze video: de jury wordt irritant veel in beeld gebracht en het vrouwelijke jurylid trekt steeds een hoofd alsof het zo is vast ge-botoxt. Tip: let op de jongen, niet op de jury ;)

 

5) Dit filmpje is al oud, maar nog steeds zo mooi. Met muziek van de film Amelie, twee super goede dansers en de interpretatie van het nummer… oehhh love it!

 

6) Even een heerlijke samba tussendoor. Ik doe zelf ook aan stijldansen daarom alleen al is dit gaaf. Check die meters lange benen van haar (vooral dat stukje op 0.12) en die hakken! Zoals ik al in de intro zei: laat ik nog ff verder oefenen ;p

 

7) Deze chick is gewoon super grappig en daarnaast kan ze ook nog eens goed dansen. Check even de hele intro, dat is het leukste stukje. Daarna komt de dans, dat is het mooiste stuk.

 

8) En over grappig gesproken: ik heb me suf gelachen om deze tweeling. Hoe ze op elkaar ingespeeld zijn en die reacties, echt te grappig. Even helemaal kijken, is echt de moeite waard =)

 

9) Weer héél iets anders, maar ook deze dans kwam echt binnen joh. Echt te bizar voor woorden, maar juist daarom zo mooi!

 

10) En dan nog Alfonso, wie kent hem niet? Hij speelde Carlton in The fresh prince of Bel Air en nu doet hij mee met Dancing with the stars. En dansen dat die kan! Hier doet hij bepaalde moves uit zijn ‘carlton’ periode, zo leuk!

 

*Bonus* Voor diegene die niet weten wie Carlton van The fresh prince of Bel Air was (FOEI!), hier het filmpje van het stukje waar ik het net over had.

 

Zoals je kan zien, vind ik vooral filmpjes van dansprogramma’s leuk. Ik vind het gaaf dat ‘gewone’ dansers (zonder dans opleiding enz.) van die super mooie dansen kunnen neerzetten. De bron van al deze filmpjes is natuurlijk YouTube en mocht je een keer niks te doen hebben ga dan vooral daarop zitten surfen. Dan klik je van het ene naar het andere filmpje en kom je de grappigste en mooiste filmpjes tegen. Heb jij nog een leuke, mooie, indrukwekkende (of wat dan ook!) toevoeging aan deze lijst? Zet het in de comments, ik ben benieuwd =D

Liefs!

3 gedachtes over “Wauw!

Geef een reactie

