My tattoo

Mensen zien mij als een lieve en aardige meid (en denken hier dus geen tattoo bij). Toen ik een tattoo had laten zetten waren de meeste mensen in mijn omgeving dan ook redelijk geschokt. Bij deze het verhaal achter mijn tattoo…

Mijn ouders zijn altijd al zeer belangrijk voor mij geweest en dat is nog steeds zo. Ze hebben mij in een liefdevolle, vertrouwde en veilige omgeving opgevoed, ze houden onvoorwaardelijk van mij en ik kan altijd bij ze terecht. Ik besef dat dit helaas niet in iedere familie het geval is, des te meer ben ik hier dankbaar voor! Ze troosten mij als dat nodig is, geven mij op mijn kop wanneer ik iets stoms doe (zelden ;p), geven mij altijd het vertrouwen dat ik het kan en staan altijd achter mij.

In de periode dat ik eigenlijk moest afstuderen zat het allemaal niet mee. Mijn stages verliepen niet zoals gepland en ik liep vertraging op. Ook in die tijd heb ik veel steun gehad van mijn ouders. Ze gaven mij het gevoel en het vertrouwen dat alles wel goed zou komen en dat het niet uitmaakte dat het even niet zo lekker liep. In diezelfde periode kreeg ik ook het idee van een tattoo. Zou ik dat wel durven? Wat zou de rest ervan vinden? Ik wilde graag een tattoo, maar ja…wat, waar, waarom en door wie mocht Joost weten!

En op een gegeven moment was het opeens zó duidelijk! Het was de week voor mijn 25e verjaardag en alles viel op zijn plek. Nu ik er achteraf over nadenk ik het best bizar. Er is een gedicht van E.E. cummings die ik al járen mooi vind. Ik kwam er later achter dat dat gedicht ook in de film ‘In her shoes’ voorkomt. Hierin leest Cameron Diaz het gedicht voor aan haar zus tijdens haar bruiloft. Deze film kwam op televisie de week voor mijn verjaardag. Ik vond het gedicht zo mooi dat ik het altijd heb onthouden. Dit zou de tekst worden! In diezelfde week zag ik een foto van een (tekst) tattoo die gezet was aan de binnenkant van de onderarm: ik was verliefd. Dat zou de plek worden! Opeens kreeg ik het idee om mijn ouders de tekst op te laten schrijven zodat ik kon zien hoe dat zou staan. Mams heeft niet zo’n mooi leesbaar handschrift (sorry mams ;p), maar paps heeft dat wel. Ik heb hem een aantal keer de tekst laten opschrijven totdat wij beide tevreden waren. Dat zou het lettertype worden! Het was inmiddels één dag voor mijn verjaardag en opeens wist ik het. Morgen ben ik jarig, dat zou DE dag worden!

2

Toen ik het eenmaal aan mijn ouders had verteld (die stonden er helemaal achter) konden we aan de slag! En toen ging het dus echt gebeuren. Ik ben samen met paps naar de tattoo-shop in Winschoten gegaan op de ochtend van mijn 25e verjaardag. Pap heeft de foto’s genomen en ik ben blij dat hij mee was. Het deed absoluut geen pijn (beetje krassend gevoel) en ik was, en ben er nog steeds, super trots op.

1

Ik heb de eerste regel van het gedicht genomen, met één kleine aanpassing. Mijn tattoo bestaat uit: ‘I carry your hearts with me’ en dat is voor mijn ouders. Ik zal hun harten in die van mij meedragen. Hun liefde, vertrouwen, persoonlijkheden (en nog veel meer!) zal ik op deze manier altijd bij mij hebben. Ze zijn er altijd voor mij en nu zal ik ze ook altijd dichtbij hebben. Ik vind dat een mooie gedachte. Sommige mensen vinden de tattoo of de plaats ervan niet mooi: I couldn’t care less. Ik heb iets gedaan wat voor mij belangrijk is en wat ik mooi vind, daar gaat het om. Natuurlijk ‘gaat het er nooit meer af’, maar dat is het hele punt dan toch?!

Hieronder heb ik het volledige gedicht geplaatst. En ja, het klopt dat er geen hoofdletters in staan. De dichter vond namelijk dat alle letters gelijk aan elkaar zijn, er is geen ‘grotere’ of een ‘belangrijkere’ letter. Ze zijn allemaal even belangrijk want zonder de ene letter zou de vorige of de volgende letter geen reden tot bestaan hebben. Ik hou ervan om deze gedachte ook bij mensen toe te passen: iedereen is gelijk, respecteer elkaar.

i carry your heart with me

i carry your heart with me (i carry it in
my heart) i am never without it (anywhere
i go you go, my dear; and whatever is done
by only me is your doing, my darling)

i fear
no fate (for you are my fate, my sweet) i want
no world (for beautiful you are my world, my true)
and it’s you are whatever a moon has always meant
and whatever a sun will always sing is you

here is the deepest secret nobody knows
(here is the root of the root and the bud of the bud
and the sky of the sky of a tree called life; which grows
higher than soul can hope or mind can hide)
and this is the wonder that’s keeping the stars apart

i carry your heart (i carry it in my heart)

19 gedachtes over “My tattoo

  1. Ik kende je verhaal natuurlijk al zo’n beetje en jij bent de veroorzaker van mijn tattoo kriebels (haha), maar toch: blijft een mooi verhaal zo :). Bij mij zijn de kriebels trouwens weer terug… does it ever stop?!

    Like

  2. Lieve dochter van ons met tranen in de ogen hebben wij dit stukje gelezen. Ja het is waar wij houden onvoorwaardelijk van jou maar besef dat wij ook heel veel liefde, steun, aandacht, begrip, gezelligheid en nog veel meer van jou krijgen. Ook jij heel erg bedankt voor alles en dat je deze zin op je arm hebt gekozen zegt ons genoeg. Wij houden van jou….onvoorwaardelijk. xx Papa en Mama

    Liked by 1 persoon

  3. Prachtig gedicht! Ik heb zelf 7 tattoos. De meest recente is een heel klein sterretje aan de binnenkant van m’n pols. Heeft een heel speciale betekenis, zoals ze trouwens bijna allemaal hebben. :)

    Like

  4. Pingback: Woeiiii | Pirre

  5. Wat een mooie zin om deze op je lichaam te hebben. Een hele mooie betekenis ook! Ik heb zelf eentje op mijn voet en heel af en toe komen er weer kriebels – vooral als ik weer een hele mooie tattoo heb gezien of een zinnetje waarbij ik denk van: wauw… De tattoo op mijn voet heb ik a.s. mei alweer drie jaar =)

    Like

  6. Pingback: Oeehhhh! | Pirre

  7. Pingback: Bucket list #update | Life of Pirre

  8. Pingback: Hieperdepiep, 2 jaar! | Life of Pirre

Geef een reactie

