Kijk…

Zie je hem?! Hij is oranje met wit en is het liefste visje ever! Ik heb ik het natuurlijk over Nemo ;) Zaterdag ben ik naar de dierentuin in Emmen geweest samen met babe, mijn ouders en schoonmams. Ondanks het miezerige weer hebben we het samen erg gezellig gehad! Natuurlijk was Nemo niet het enige wat ik heb gezien, kijk snel verder en lees mijn dierentuin-beleving!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ondanks dat babe en ik heel erg van dagjes uit houden, was het alweer een poos geleden dat we naar de dierentuin in Emmen waren geweest. We hadden allemaal één of andere kortingskaart voor de dierentuin, wat het natuurlijk nóg leuker maakt! Zoals ik al zei: het miezerde (vies, ik heb nog liever ‘gewone’ regen), maar in de middag kwam het zonnetje tevoorschijn. We hebben met zijn allen genoten en ik ben voor zulke dagen altijd erg dankbaar…Ten eerste heb ik de liefste ouders (ik heb niets voor niets een tattoo voor/door hun) en daarnaast heb ik ook nog babe, mijn beste vriend, gevonden (love you <3). Gelukkig is zijn moeder ook erg lief, dus ik heb ook nog eens een hele fijne schoonmams! Dat mag ook wel eens gezegd worden toch =) Genoeg hierover: op naar de dieren!

collage olifantOlifanten, oh my…ik vind die dieren zó grappig! Ik heb er weer heerlijk van kunnen genieten. Er waren twee kleine olifantjes (zooo cute) en een hele kudde andere olifanten. Het waren er veel, ik kon mij niet herinneren dat het voorheen ook zo was…maar hoe meer hoe leuker natuurlijk! Erg lief om te zien dat de groten zo zorgzaam zijn voor de kleintjes. Ondanks die zorgzaamheid gaan de kleintjes nog wel eens op hun smoel(tje), zie de foto links onder. Haha, ik heb mij stiekem suf gelachen hierom. En rechts onder, das toch super lief! De mensheid hier nog wat van leren vind ik hoor. Sommige mensen hebben naar mijn mening gewoon geen idee hoe zeldzaam en bijzonder je leven is. Je leeft maar één keer dus maak er het beste van! Zeur niet om de kleinste dingen (al kan ik dat natuurlijk ook erg goed haha), maar geniet intens van alle belevenissen. We hebben het met z’n allen best goed, wees dankbaar!

collage dierenDe apen: daar kan ik ook oneindig naar kijken. Met die rare roze billen en hun gekke ‘dit is mijn vrouwtje!’ gedrag. Er werd toevallig een uitleg gegeven over de apen door een medewerker. Er leven inmiddels 114 apen op het eiland en de ‘opper-aap’ heette (geloof ik) Gerard. Hij had de meeste vrouwtjes, maar Thomas de aap had er een aantal ingepikt ;) Afgelopen zondag was het recentste aapje geboren en er waren nog meer onderweg. We mochten ze voeren met appels en de apen werden helemaal hysterisch (ikke, ikke, ikke, hebben, hebben, hebben). Grappig om te zien. Gerard was trouwens de enige aap die zijn appels ging wassen in het water voordat hij ze op at =)

SAMSUNG CAMERA PICTURESDe dierentuin is druk bezig om een nieuw verblijf te realiseren. Normaal gesproken vind ik dat altijd erg jammer: vernieuwing. Ik heb echt een zwak voor oude gebouwen, dingen en herinneringen en ik vind het altijd zonde om zoiets te gaan slopen omdat er zo nodig vernieuwd moet worden. Echter….hier vind ik dat eigenlijk een heel goed idee! Je ziet dat de gebouwen en de locaties verouderd zijn. Vroeger was het helemaal ‘je van het’, maar nu kan het echt wel een opfrisbeurt gebruiken. Ik denk dat het in deze tijd ook echt nodig is. Ik merkte het aan mijzelf: ik wilde een ‘wilde dieren-test’ afnemen op een computer en ik dacht dat het een touch-screen was… lol: was I wrong! Het ging nog (heel ouderwets) met een muis en enter knop, moet je na gaan… Overigens had ik 9 van de 10 vragen goed *yay*. Valt jullie trouwens iets op aan mij? Ben benieuwd of je het ziet, vertel het maar in de comments ;)

Tot zover mijn dierentuin blog…wij hebben genoten! Tot snel =)

Liefs!

3 gedachtes over “Kijk…

Geef een reactie

