Schoenen

Schoenen! Wie houdt er niet van? Waarschijnlijk de vrouwen onder ons iets meer dan de mannen, maar dan nog…I love schoenen en dan bedoel ik ook letterlijk ‘houden van’. Als in: helemaal lyrisch zijn over een nieuwe aankoop en er héél moeilijk een paar weg doen, laat staan weggooien! Elk seizoen verheug ik mij weer op de nieuwe collectie om er tussen te neuzen of er wat leuks bij zit. Genoeg leuks natuurlijk, maar meestal koop ik niets (iets met geld enzo ;p) en loop ik met pijn in m’n hart de winkel uit. Voorheen had ik een deel bij mijn ouders staan, maar nu ik een grotere woning heb kan de hele verzameling in mijn huis vertoeven. ‘Zeven vuilniszakken vol’ zeiden ze, ach….zoveel kan er toch niet in een vuilniszak? Nou, het zal je verbazen…Ik ging de zakken uitpakken en toen werd ook pas duidelijk hoeveel ik er eigenlijk had…geeeshhhh…zelfs IK vond het er veel (en dat zegt écht wat). Ik durf het ook bijna niet te laten zien, want het kan best shocking zijn. Zitten jullie goed? Glaasje water bij hand? Klaar voor de start? Hier komt ‘ie dan:

SAMSUNG CAMERA PICTURESIk heb regelmatig de zogenaamde ‘schoen-gesprekken’ (voornamelijk met de meiden ofcourse). Dit gaat dan over het merk, een bontje of niet, welke maat heb jij, zitten jouw tenen ook zo dubbel en allerlei andere onzin: heerlijk! Bovenstaande moet je overigens niet proberen bij mannen. Ik probeer babe (m’n vriend, en nee zo heet hij niet echt) regelmatig wijs te maken waarom ik een nieuw paar schoenen nodig heb, maar dat gaat er niet in hoor. Slap argument vanuit zijn kant: ‘je hebt er toch genoeg’? Nouu….wat een onzin (ladies: back me up here!). Als je zoveel schoenen hebt, zit er helaas ook wel eens een miskoop tussen. Dat is dan, in mijn geval, mijn eigen dikke domme schuld want dan moest en zou ik die schoenen hebben, maakt niet uit dat ze (nog) niet lekker zitten. Slecht idee…nooit weer doen….au.

Hoe ik aan hemelsnaam aan zoveel schoenen kom? Dat ga ik je vertellen. Sinds groep 8 heb ik al dezelfde maat (tegen diezelfde tijd begon denk ik ook mijn verzameling) Als je zoveel schoenen hebt dan slijten ze natuurlijk ook minder. Je kan ze immers onmogelijk allemaal tegelijk aan en je hebt altijd een favoriet paar er tussen zitten die je vaker aan hebt dan de rest. Over de jaren heen zie je de schoenen erg veranderen (mijn smaak trouwens ook). Ik heb nog echte ‘Spice Girls’ schoenen gehad, je weet wel met zo’n dikke sleezool, maar ook Dr Martens en verschillende soorten sneakers. Over sneakers gesproken: daar zit wel echt mijn grote (schoenen)liefde tussen! Ze lopen echt goddelijk (mits het geen miskoop is…), ik ben er niet nóg groter door (1,86 m is lang genoeg mensen) en tegenwoordig hebben ze allerlei hippe kleuren waaronder roze (yay, roze!). Sneakers zijn mijn favo schoeisel dus.

Collage 1

Als laatst ga ik je nog een paar gratis tips geven over schoenen en schoenen kopen. Dit om te voorkomen dat je een miskoop aanschaft, er heel veel spijt van krijgt en dus huilend thuis op de bank zit (of zoiets)… Ik ben een kenner, ik zou er iets over moeten weten! Komen ze:

1) Koop nooit, maar dan ook serieus nooit, een maat kleiner dan dat je eigenlijk hebt (been there, done that, au all over again)
2) Pas beide schoenen! Niet alleen links, niet alleen rechts, nee: beide! Je voeten zijn nooit helemaal gelijk en de schoenen ook niet. De rechterschoen wordt namelijk veel vaker gepast dan de linkerschoen. De rechterschoen zit altijd beter/lekkerder/ruimer.
3) Pas de schoenen niet alleen zittend (volgens mij is dat écht een mannen-ding), maar ook staand en ga er vooral ook even op lopen (daarvoor koop je die dingen immers..)
4) Wil je de schoenen héél graag, maar je vind ze te duur? Wacht dan even een paar weken tot dat de ‘sale’ periode begint. Vaak zijn er kortingen halverwege het seizoen en aan het eind van een seizoen. Koop je laarzen aan het eind van de winter voor 50% korting (hoe fijn!) maar het wordt alweer warm buiten? No worries: volgend jaar is er weer een winter.

Tot zover de tips over het aankopen van schoenen. Wat ook belangrijk is, is het opbergen ervan! Zoals ik al zei: ik heb er veel, heel veel. Waar laat je het dan allemaal hé?! Ik heb verschillende dingen geprobeerd. De ‘onder het bed gooien’, ‘smijt daar maar neer’, ‘berg ze netjes op in een rek’ en de ‘ik stop ze in een dekenlade onder het bed’ methodes werken niet voor mij, dus tijd voor iets anders. Lang leven de grote, commerciële en relatief goedkope Zweedse winkel met een blauw en geel logo (juist ja: de Ikea) want die heeft héle fijne opbergdozen! Ze zijn doorzichtig dus je kan zien welke schoenen waarin zitten, stof vrij (de schoenen in ieder geval…) en stapelbaar. Ik houd ervan! Zo is mijn hele verzameling netjes opgeborgen, maar kan ik er toch nog goed bij! Lang leven mijn schoeisel! =D

collage 2Zijn er nog meer meiden met dezelfde schoenen-tik? Please laat het weten in de comments (bewijs voor babe dat ik écht niet de enige ben!) of wil je wat anders kwijt? Leef je uit meiden! Tot zover deze blog, ik ga eens kijken welke schoenen ik straks aan ga doen…..

Liefs!

14 gedachtes over “Schoenen

  1. P & M wisten natuurlijk wel dat je veel schoenen had maar op de foto lijkt het wel heel erg veel. Maar geniet er maar lekker van ieder heeft zo zijn hobby, bij mij zijn het de biggetjes. Onze schoenenkamer is nu leeg niet leuk het lijkt nu echt kaal.
    xx P & M

    Like

  2. Uhhhh mirrr, serieus…die tips hè? Wanneer ga je daar zelf gebruik van maken? Lol. Mijn tip: gooi zo nu en dan eens wat weg. Is goedkoper dan die ikea bakken hahaha maar begrijpen doe ik het wel hoor!! Met de verkeerde schoenen is je hele outfit mislukt en met veel wisselen gaan je voeten langer mee. We moeten later tenslotte voor de oude mannetjes van ons zorgen dus nu voor onze eigen voeten. Zoiets? Hihi x

    Liked by 1 persoon

  3. Jaaa schoenen! Bij mij is de schoenenliefde een beetje gaan liggen, ik kijk gewoon niet meer naar nieuwe schoenen. Lukt aardig goed! Ik wilde nooit dure schoenen kopen, kocht liever goedkoper en dan een keertje extra. Dat werkt dus niet echt, want vaak draag ik ze dan uiteindelijk niet en pak ik toch dat ene paar betere schoenen die fijner zijn. Dus: dat doe ik niet meer! Ik denk dat ik in het afgelopen jaar twee paar schoenen heb gekocht: Dr Martens en nieuwe Vans. GOED HE :D.

    Liked by 1 persoon

  4. Pingback: Bucket list | Pirre

  5. Pingback: 2 is better than 1 | Pirre

  6. Pingback: Zondagje | Pirre

  7. Pingback: Ons huis | Pirre

  8. Pingback: Eindelijk! | Pirre

  9. Pingback: Shoe-aholic | Megapirre

  10. Pingback: Nagellak stash | Megapirre

  11. Yaaay nog iemand die net zo dol is op schoenen als ik! Mijn ouders, zus en vriend begrijpen niks van mijn liefde voor schoenen, maar ik word er super blij van. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik meestal dezelfde schoenen draag (A). Slim idee om ze in van die plastic bakken te bewaren! Ik bewaar ze nog in de schoenendozen, maar die nemen zoveel ruimte in beslag… dus die bakken ga ik zeker onthouden! En mooie verzameling heb je. Zeg maar tegen je vriend dat het heeeeeeeeeeel normaal is, haah!

    Like

    • Mijn vriend zegt terug ‘nee hoor, nee’ haha. Wij weten wel beter ;) In schoenendozen bewaren lijkt mij idd veel ruimte in beslag nemen…Ik wilde ze wel graag in een soort doos zodat ze ook niet zo stoffig werden (zoals onder het bed ;p), dus dit is ideaal en bevalt mij erg goed! Tip van de dag hihi. En steeds dezelfde dragen…komt mij ook wel vaag bekend voor ;p

      Like

  12. Pingback: Never seen before #3 | Life of Pirre

Geef een reactie

