Ergernisjes part 1

Zoals jullie gisteren hebben kunnen lezen (hierrrrr), ga ik meer tijd besteden aan mijn blog! Ik vond het (alléén) ploggen al erg leuk, maar door mijn omgeving ben ik nu erg gemotiveerd om er nog meer mee te gaan doen! Zo heb ik een leuk en motiverend app-gesprek (tja, wie doet dat nog in real life?) gehad met mede-blogger en lief vriendinnetje Michelle (ook haar blog is leuk!). Ik heb veel meer te melden dan de korte tekstjes onder een foto. Op deze regenachtige/zonnige zondag dacht ik: laat ik het direct goed aanpakken en een blog schrijven voor maandag (erg handig, je kan de publicatie datum instellen ;p). De mensen die mij goed kennen weten dat ik mij aan hele suffe, gekke en random dingen kan irriteren, dus wat is er dan beter dan een ‘ergernisjes top 10’ blog! Ik ben zeer benieuwd of je er iets van herkent, let me know =)

 

1. Kauwgom

Ik vind het zó ranzigwanneer mensen met open mond kauwgom kauwen…En dan op zo’n manier dat je het stukje kauwgom rond ziet gaan in zijn of haar mond als vuile was in een wasmachine. Daarnaast kan het nóg erger als bijvoorbeeld caissières voor je gezicht staan te smakken en te kwijlen. Dat zou echt verboden moeten worden hoor!

kauwgum

2. Asociale auto bestuurders

Sinds ik zelf een auto heb merk ik hoe asociaal sommige mensen rijden op de weg. Meestal zijn het van die gastjes met een petje op, met één arm over het stuur, die zo scheef zitten dat je er een scoliose van zou kunnen krijgen en met een snelheid van minstens 180. En dat gaat dan natuurlijk het best in een BMW X5 (zie hier deze monsterlijke auto) of zoiets als deze Audi (no offence!) De meest asociale move vind ik wel dit: Ik wil zelf een auto inhalen, ik rij al links en ik ben bijna naast de in te halen auto. Vervolgens komt er een scheurbak in mijn kofferbak hijgen. Ik ga dan blijkbaar niet snel genoeg (waarom zou je je ook in hemelsnaam houden aan het limiet!?) en gaat de scheurbak in kwestie rechts van mij rijden. Als dat is gelukt probeert de aso-bak mij in te halen (van rechts!) om nog snel tussen mij en de in te halen auto te kunnen slippen.  Nouuuuu, écht hoor dat pik ik niet!

3. Anti-rimpel producten

Mensen: anti-rimpel my ass! Als er één soort beauty product is wat ik wel ontzettend bullsh*t vind is het wel een anti-rimpel creme (in welke vorm dan ook)! Ten eerste: het werkt echt voor geen moer, ten tweede wordt er zo’n misbruik gemaakt van de tegenwoordige ‘beauty standaarden’ dat het rete duur is en ten derde: wees blij dat je oud wordt verdorie, dat is een voorrecht! In hemelsnaam…

4. Koks die borden opmaken

Spijt me zeer, maar ik ben hier echt te nuchter voor. Je ziet op tv of in dure restaurants (waar ik dus ook al niet kom vanwege deze ergernis) altijd dat de ‘topkoks’ het bord ‘opmaken’ voordat het bord opgediend kan worden. Dit doen ze altijd op zo’n, in mijn ogen, achterlijke manier dat ik er ook wel weer om moet lachen. Dit is een perfect voorbeeld van zo’n sneu hoopje eten. Dat past in een holle kies!

5. Bellen

Mensen die bij de kassa staan en gewoon door gaan met bellen. Ze komen dan aan bij de kassa, één hand aan de telefoon (is immers vast geroest) en tevens opzoek naar een tas, portemonnee, kleingeld en de natuurlijk de voordeelkaart. Dan proberen ze nog wel met één half oog gericht naar de caissiere een soort van ‘hoi’ te zeggen (uiteraard fluisterend, het zou wat zijn als je je telefoongesprek één seconde zou moeten onderbreken), maar ja dat is natuurlijk een sneue poging. Oftewel: schaam je!

6. Plamuur

Waar ik mij ook aan erger (maar vooral erg jammer vind) zijn de dicht geplamuurde (tiener) meisjes. Dan hebben ze zó’n leuk hoofd, maar dat is dan door al het ge-plamuur al niet meer te zien. Dit heeft naar mijn idee ook heel erg te maken met het huidige ‘schoonheids-ideaal’, hiervan alleen al zou ik een top 50 aan ergernisjes kunnen maken, maar goed… Te veel make-up op het gezicht dus. Ik kan mij niet voorstellen dat dat fijn is voor je huid. Het lijkt wel als of ze het make-up er aan het eind van de dag niet afhalen en de volgende dag gewoon laagje 689 erop smeren. Zonde!!

7. De ‘ikkannietmeerwachten’ move

Mensen die wel eens in een vliegtuig hebben gezeten weten waarschijnlijk al wel waar dit over gaat. Zodra het vliegtuig geland is springen de mensen omhoog alsof er walm wespen in hun ass hebben gestoken. Vervolgens staan ze vast in het smalle gangpad waardoor ze kont-aan-kont moeten staan om hun (te grote!) ‘handbagage’ uit de opbergruimte te halen. Dan zijn er ook nog de mensen die niet meer in het gangpad passen (is immers al vol door de mensen die het ‘geluk’ hebben aan het gangpad te zitten en dus als eerste kont-aan-kont kunnen staan), die mensen kunnen dan met een kromme rug (kyfose-gevaar!) voor hun stoel gaan staan om maar te wachten totdat de eerste kudde verdwenen is. Dit valt tevens onder de ‘lachwekkende onzin acties’, het geduld van die mensen….jonge jonge jonge.

8. Afgunst

Misschien ken je ze wel: mensen die iemand anders het gewoon niet gunnen. Dit kan om van alles gaan. Grote dingen zoals een baan of een mooie groot huis. Maar kleine dingetjes vind ik eigenlijk nog wel erger. Met prijsvragen, uitdeel-acties, krijgen van cadeaus etc. In de sportwereld zie je het ook veel. Iemand wordt 1e, maar dat kan de tegenstander dan niet hebben. Vind ik best sneu…

9. Openbaar ‘appen

Dikke vette prima om lekker in (bijvoorbeeld) de trein te gaan ‘appen, maar zet dan wel ff het geluid uit a.u.b. Anders wordt het héél irritant voor anderen om een gesprek te voeren met je reispartner: ‘Hoe was jouw *BIEP* dag vandaag?’, ‘Ja, *BIEP* ging wel lekker. Was het bij jou ook zo *BIEP* druk?’, ‘*BIEP* nee viel bij ons *BIEP* wel mee *BIEP* *BIEP*’.

10. Nep-heid

Mensen die net doen als of ze geïnteresseerd in je zijn, maar dat je het gewoon bijna kan ruiken dat dat niet zo is. Bijvoorbeeld bij een oud klasgenootje o.i.d. Je weet dat hij/zij jou niet mag maar ondertussen wordt er wel heel schijnheilig naar je gevraagd ‘heeeeeej meid, hoe is het met je? We spreken snel weer een keertje af!’ Uh….nee, dank je.

 

Tot zover mijn eerste ergernisjes top-10 deel 1! Ik ben er zeker van dat er nog vele delen zullen komen ;) Herken je er iets van of heb je nog een andere (leuke) ergernis? Typ het in het comments.

Liefs!

9 gedachtes over “Ergernisjes part 1

  1. Nog erger dan nummer 9: Mensen die in een stille zaal gedurende de hele lezing/presentatie zitten te appen met het geluid uit, maar… juist: de trilfunctie aan! Het liefst met de telefoon op tafel, zodat de tafel als versterker fungeert.

    Like

  2. Nog eentje. Mensen die in de bioscoop constant aan het giechelen en praten zijn. Of met hun mobieltjes schijnen. Of in zakjes zitten te ritselen en krakende chips kauwen!

    Like

  3. Pingback: Kijk… | Pirre

  4. Pingback: Ergernisjes part 2 | Pirre

  5. Pingback: Hoera, 1 jaar! | Megapirre

  6. Pingback: Ergernisjes #3 | Megapirre

Geef een reactie

