Dansen dansen dansen

Jaaaaa, eindelijk was het zover! Afgelopen pinksterweekend was het 51e ETDS in Kiel! Nou denk je vast: de wat? Nou, het ETDS! Oftwel: European Tournament for Dancing Students. Het is een internationale stijldanswedstrijd voor studenten, zó gaaf! Ik heb de afgelopen ETDS-en niet mee gedaan, dus ik verheugde me extra op deze! Met mijn inmiddels nieuwe partner (al een dik jaar) was ik er helemaal klaar voor! Het was in Kiel (of all places) en dat is toch best een stukkie rijden. Gelukkig vindt Steven (danspartner) suffe-auto-spelletjes net zo leuk als ik ;) Denk bijvoorbeeld aan: zeg zoveel mogelijk automerken, noem fruit met begin/eind letter..dus peeR-RodebeS enz), neem een acteur en zeg zoveel mogelijk films erbij enzovoorrttttt. We hebben ons op deze manier príma 3 uur lang vermaakt haha. In deze plog onder andere voedsel, dansen, kleding, gekheid, kijk snel!

Image

Gooeeeeeeeedemorgennn (Gaston-postcodeloterij-stem). We slapen gezellig met z’n allen in grote sporthallen op luchtbedjes. Dit is gek genoeg best comfortabel. Ik heb dan ook best lekker geslapen! Ik had mijn mooie nieuwe rok al aan (zie latere foto’s) en ik wilde er niet met make-up op knoeien (ja, dat kan ik heel goed), vandaar de sjawl. Na het omkleden was het tijd voor een over-de-top-make-upje en vastgelijmd haar! Om ongeveer 8:00 was ik ready to dance….ballroom!

 

Image

Maar eerst nog even naar de danszaal lopen (andere locatie) voor een ontbijtje. Aangezien het in Duitsland was hadden we iedere morgen heerlijke bolletjes, jummmmm! Op deze foto wordt ook weer duidelijk wat mijn favoriete kleur is (yay, roze!)

 

Image

De danszaal met mega dansvloer! Altijd fijn als je lekker groot kan dansen omdat de vloer dat toelaat. Zoals je ziet ziet ieder team aan een eigen tafel voor het ontbijtje. We werden aardig vet gemest deze dagen, maar aan de andere kant moest je er ook flink voor lopen (steeds andere locatie, trap op, trap af) en natuurlijk: heeulllll veeuullll dansen!

 

Image

*Tadaaaaaa* =D

 

Image

Even showen ;) Ik kreeg super veel complimentjes over mijn (yay) roze rok! Ben er zelf ook errrgggg blij mee!

 

Image

Ik begon met deze dansschoenen, maar omdat je zoveel staat en danst deden deze ze al snel (te) zeer: gelukkig heb ik nog duizend andere dansschoenen ;p

 

Image

Ik vind deze foto zó grappig. Steven (en ik ook) was echt super blij toen hij zag dat we in de ‘champions’ waren ingedeeld! Je danst namelijk de eerste ronde om ingedeeld te worden in een categorie, dit gaat van laag naar hoog niveau: amateurs, professionals, masters en de (je raadt het al) champions. We waren met de ballroom dus ingedeeld in de hoogste groep, oh yeah! =D

 

Image

Alle heren dragen een rugnummer. Op dat nummer kan je alle scores zien die op het score-bord hangen. Wij hadden voor de ballroom nummer 83.

 

Image

Zoals ik al zei: we werden vet gemest (of in dit geval heb ik dat zelf gedaan ;p). Ze hadden Duitse gebakjes…diegene die mij kennen weten hoe lekker ik dat vind. Dus tja….moest maar hè.

 

Image

Ennnnnn toen lagen we er uit =(  Dat is het nadeel van ingedeeld worden in de hoogste groep. Daarin dansen de beste paren en veel daarvan zijn beter dan wij. Na de indelingsronde hebben we nog een ronde gedanst. De jury geeft je dat kruisjes als ze je goed genoeg vinden om naar de volgende ronde te gaan. Wij hadden dus niet genoeg kruisjes…helaas! Maar we waren nog steeds erg trots en we hebben heerlijk gedanst!

 

Image

Als je er uit ligt heb je eigenlijk niet meer zoveel te doen. Je kan naar de andere dansparen kijken (de open klasse is echt super gaaf om te zien! Dat is nog een groep hoger dan de champions), maar het is ook wel lekker om even buiten te lopen. Het was heerlijk weer dus daar even lekker van genoten.

 

Image

Mijn toegangspasje. Zonder dat ding kom je er niet in. Gelukkig zijn wij van team Groningen heel braaf en zijn we dat ding nooit kwijt of vergeten (kuch…)

 

Image

Snap je?!

 

Image

Goeeeeeeeeeedemorgen dag 2! Zaterdagavond werd er na de finales nog flink gedanst op het avondfeest. Ik was echter super moe van het autorijden en dansen dat ik best vroeg naar bed ben gegaan. De volgende ochtend zag ik deze schattige beesten, cute!

 

Image

Zondag = latin dag. Zoals je ziet heb ik geen latin schoenen aan (oefff…voeten deden zo’n zeer), maar lekker zittende dansslofjes!

 

Image

Ready to dance….latin!

 

Image

Oké ik zeg het maar eerlijk: we suck @ latin…haha. We zijn altijd beter in de ballroom dan in de latin, ook op andere wedstrijden. We hadden een fijne eerste (indelings) ronde gedanst en we waren ingedeeld in de masters! (we hadden professionals verwacht, dus hoger ingedeeld dan gedacht, yay!) Maar ook dit keer hield het in dat er veel betere in deze klasse zaten. We hebben toch nog twee rondes heerlijk gedanst en daarna ben ik dus op bed neer geploft ;p

 

Image

Bééééétje rare combinatie, maar was nog best lekker. Achteraf bleek dat het champignonsaus was….yuck! -__-

 

Image

Op de laatste avond gaat altijd iedereen los. De drank wordt flink ingekocht (niet door mij natuurlijk, maar door anderen ;p) en iedereen vermaakt zich! Lekker de hele avond dansen, totdat je er bij neervalt. Ik viel al aardig vroeg neer (rond 1:00 / 1:30 geloof ik)… Er werd trouwens ook nog een erg toffe demo gegeven, was zo gaaf en strak gedanst…wauwww.

 

Image

Proost ;)

 

Image

Haha er waren toetjes over (nomnommnommmm) en Kelly ging even photo-bomb-en.

 

Al met al was het een super geslaagd weekend! We hebben in hogere klasses gedanst dan gedacht, we hebben lekker gedanst en we hebben vooral veel lol gehad! Op naar de volgende wedstrijd (22 juni) en ETDS (oktober 2014), ik heb er al zin in! =D

Liefs!

 

3 gedachtes over “Dansen dansen dansen

  1. Pingback: Stijldansen | Pirre

  2. Pingback: NTDS Groningen | Pirre

Geef een reactie

