Dee-vun-tur

En het was weer tijd voor een dagje uit! Ergens eind vorig jaar had ik een treinkaartje gekocht bij de AH (you know, van die goedkope) en aangezien het kaartje zondag af zou lopen moest en zou ik natuurlijk nog wel ff weg! Ik ben vast niet de enige die last minute denkt ‘sh*ttttt, het kaartje moet deze week op’. Gelukkig zijn babe en ik heulllll flexibel en was de datum zo gefixt, maarja….waar ga je dan heen hè?! Gedacht aan Beerta, Winschoten, Bellingwolde, maar dat zou toch een beetje zonde zijn van het kaartje ;p Uiteindelijk is het…….Deventer geworden! Babe heeft daar gestudeerd en vertelde mij dat het leuk zou zijn en dat was het! Dus bij deze: de foto’s als bewijs! =)

1

Goedemorgen NS! Let’s goooooooo (zo wakker als ik het nu beschrijf waren we niet hoor…gaaappp, vroegte!)

 

2

Lol @ gezicht babe

 

3

Dit viel ons direct op! Zien jullie het ook? Het is een meisje (ahhhh, hoe cute) Dit heb ik nog niet eerder gezien dan in Deventer, leuk!

 

4

Gangstaaahsss (uhh…schrijf je dat zo ongeveer?) Ik heb ‘em gekocht, babe niet. Hij had roze bloemetjes, dus tja…die moet dan gekocht worden toch! (yay roze!)

 

5

Worden we in alle onschuld op straat opeens aangesproken door een vrouw. Of we wilden meedoen met een onderzoek naar *********. We moesten dan een enquete invullen aan de hand van het proeven van ********** (een bepaald product). Dikke prima, we hadden wel zin in wat! Duurde ongeveer 3 kwartier, maar ik mocht er geen foto’s van maken. Was allemaal top-secret (vandaar de *****), maar deze foto mocht wel, aangezien hier geen product of de naam ervan ergens op staat. Het was leuk en lekker en als extra leuk: we kregen er 15 euro ieder voor! (nog maar afwachten of die echt op onze rekeningen wordt gestort haha). Wat we daarna hebben gedaan…..shoppen, passen, terughangen, nog een keer hetzelfde passen, kiezen, dilemma’s oplossen…tot dat babe er gek van werd

 

6-8

Keuzes, keuzes…diegene die mij goed kennen weten dat ik dat NIET kan: keuzes maken. Dat zwarte was trouwens drop-smaak, een werknemer ging dat zelf proeven en trok me toch een vies gezicht….uhhh, nee dus, ik neem wel een andere smaak ;p

 

7

nomnomnommmnommmmm \o/

 

8

Toen ging het weer mis, we gingen de Kruidvat in. En weer voor diegene die mij goed kennen: ik kan daar dus niet uitlopen zonder nagellak te hebben gekocht (even een autistische opmerking: check die mooie op kleur gerangschikte nagellakjes op de achtergrond :O ) Babe is echt ‘obsessed’ met deze kleur, iedere keer probeert hij me die aan te smeren…

 

9

Oehhhhhh KERMIS! Helaas waren ze nog aan het opbouwen en dus konden we niet in de super coole wildwaterbaan =(

 

10

Om onze relatie goed te houden (just kiddin’) gingen we na al dat shoppen ook nog even culti-dingen doen. Hier de brug die over de Ijssel loopt. Op een gegeven moment ging er een grote boot onderdoor, wij dachten direct hetzelfde (we springen erop, redden de in nood geraakte chick en krijgen vette beloning van de familie/chef van de politie….oftewel: we kijken teveel films)

 

11

Ons-sie tijd (of hoe noem je een selfie voor z’n 2-en?…)

 

12

Handsome!! <3

 

13

Ook hier was weer een mooie kerk te vinden, maar helaas was die al dicht. Toch pretty picture!

 

14

Oke, deze foto zegt genoeg denk ik: HONGURRRRRRR

 

15

Ik heb geloof ik nog nooit zo achterlijk op een foto gestaan, maar goed: de pizza was dus gróót :p

 

16

Pac-man (ook hierin kán ik niet de enige zijn die dat denkt)

 

17

Daarna nog even door de leukste en gezelligste straatjes van Deventer gelopen. Overal mooie schattige huisjes, rozen en autovrij zones, zo leuk!

 

18

Net echt!

 

19

En dan zie je opeens wildlife! …..zó grappig: een houten neushoorn die tegen een paal staat de piesen op het grasveld naast de kerk.

 

20

Oké, ik ben dus 1,86 meter…ik vind deze auto dan toch wel lichtelijk overdreven (ook wel: ‘aso-bak’ in sommige dialecten)

 

21

En we zijn weer thuis! Heerlijk al die boeken in mijn ‘boekenkast-schouw’. Dat ‘Two is better than one’ bord hebben we samen gekocht. Er is een hele leuke winkel in de stad die veel van dat soort borden verkoopt. We wilden ze allemaal, maar na berekeningen kwamen we erachter dat we dan 3 jaar lang elke week een bord moesten kopen (en nu niet zeggen ‘waarom niet?’, ze zijn prijzig oké?!)

 

22

Dit hoort wel in de categorie van die achterlijke pizza-foto thuis XD Het was nog even tijd voor een masker, heerlijk vind ik dat! Ik heb de foto maar zwart wit gemaakt, anders zou ‘ie helemaal niet te doen zijn (iets met groene klei masker enzo)

 

Al met al: het was een geslaagde dag! Ik heb twee jumpsuits gekocht, of eigenlijk één en één van babe gekregen, lief! Kunnen jullie raden welke? Ook heerlijk gegeten en van de gezelligheid van Deventer genoten. Babe had gelijk: het is een leuke en sfeervolle stad! Jammer genoeg vonden we aan het eind van de dag nog hét leukste straatje van Deventer. Een straat vol met kleine winkeltjes met allerlei prullaria zoals puzzels, sieraden, schilderijtjes, stempels enzovoort. Mocht je er ooit heen gaan: vergeet dat niet! Aankomend weekend heb ik een internationale studenten stijldanswedstrijd in Kiel. Ben je nieuwsgierig? De plog daarvan volgt begin volgende week! Tot snel =)

Liefs!

 

Een gedachte over “Dee-vun-tur

  1. W
    ij denken: de 1e en de 2e. En wat een prachtig gezicht van jouw “pizzagezicht”. Erg om gelachen, trouwens ook om die foto van Jeremy erg gelachen. xx P & M

    Like

Geef een reactie

